Er zijn flinke bouwplannen voor Wittmund, dus nu er nog een mooie achtergrond is, zijn we er naar toe gereden voor een mooi dagje operationeel fotograferen.
Ik heb voor het eerst met mooi weer aan de 26-kant in de landing kunnen staan. Er was nauwelijks tot geen heat haze en er werd lekker gevlogen.
Het doel van de missie was, de twee Alpha Jets in agressor kleuren.
Mijn excuses voor de relatief vele foto's maar het was gewoon een gave dag.

Klik op de foto om deze goed te kunnen zien.
1. Om 08:30 rolden de eerste kisten al.

2. De zon kwam er aarzelend door maar dat zou de rest van de dag goed komen.

3. Mijn wens kwam uit; de Alpha Jets gingen take-off.

4. Nummer twee kwam erachter aan.

5. Bij terugkomst deden sommigen een overshoot of een T/G.

6. Mooie hoek voor een Eurofighter. 's Morgens heb je aan de 26-kant de zon mooi op de rug van de kist.

7. Al wat gedurfder met lagere sluitertijden.

8. Ook de Alpha Jets deden een (lage) overshoot.

9. Keurig in de landing met een backdrop die misschien binnenkort verleden tijd is.

10. En de tweede in 16:9 formaat. Ik heb begrepen dat er boxen komen zoals op Laage en Nörvenich.

11. De sleeper. Is ook zo met dat ding geland.

12. Verrassing van de dag: twee Nederlandse F-16's die binnen kwamen voor een lunchstop.

13. En een Lynx die volgens ADS-B in de buurt was en wij hopen dat ie langs kwam.

14. Na de laatste landing zijn we halverwege in de take-off gaan staan, hopende dat de kisten al los waren.

15. De Eufi's waren laat los omdat ze zonder AB take-off gingen.

16. Maar de QRA gebruikte wel AB en die kwamen mooi voor langs.

17. Wittmund heeft tegenwoordig twee sun sheds staan.

18. De F-16's gingen ook weer. Waarschijnlijk om samen met de Duitsers te gaan oefenen.

19. Bijna geen heat haze, dus de flight line van Top Aces was goed te doen.

20. We staan inmiddels weer in de landing waar de zon lekker doorgedraaid is.

21. 's Middags heeft alleen deze Alpha Jet gevlogen.

22. Sommige Eurofighters werden al vroeg neergezet.

23. Tegen half drie ging er nog een A-4 uit.

24. Met de zon doorgedraaid krijg je ineens een hele andere belichting op de kist. Vind ik gaaf zo.

25. Deze expres wat ruimer genomen. De hangar op de achtergrond lag de volgende dag plat.

26. Special effects erbij.

27. Omdat ik al veel foto's had, ben ik lekker gaan pannen met lage sluitertijden. Deze is met 1/125ste