Vorige week zijn we twee dagen bij Wittmund geweest. De bedoeling was om 1 dag te gaan maar de auto begaf het en moest er een hotelovernachting bij komen en de volgende dag met een huurauto naar huis. Maar niet voordat we een tweede dag bij het hek doorbrachten natuurlijk. Op maandag 10 augustus was de auto (al!) klaar en konden we de huurauto terugbrengen. Ook nu weer van de nood een deugd gemaakt en naar de basis gegaan.
Er werd vandaag vanaf de 08-kant gevlogen, de kant met de dubbele hekken. Deze hekken zijn van goede kwaliteit zodat het lijkt alsof ze er permanent staan maar anderen zeggen dat het tijdelijk is vanwege de bouw/sloopwerkzaamheden. Wij zijn niet helemaal overtuigd.


We waren wat later zodat we de eerste take-offs niet mee konden pakken. We keken wel of er wat van de landingen te maken was, anders gingen we halverwege staan. Het pakte verrassend goed uit. Voorwaarde is wel een hele hoge trap, zeker als je niet op het taludje kunt staan. Ik had een trap met drie treden + plateau en stond op het taludje. Met mijn 1.67 kon ik nog net leuke platen maken.
Hier een overzicht van deze dag met soms al een rommelige achtergrond vanwege de bouw/sloopwerkzaamheden.
1. Ik was bang dat we alleen zulke foto's konden maken. Netjes, maar geen bal aan al je met 800 van zulke foto's thuis komt. :D

2. Gelukkig kon er over het tweede hek geplaat worden.

3. Ook met de landingen kan gevarieerd worden.

4. De enige Alpha Jet van de dag kwam lekker binnen.

5. Lekkere backdrops met het dubbele hek op de achtergrond.

6. En zo ziet dat eruit als je wat uit zoomt.

7. Met wat geluk en 16:9 crops geen hek in beeld. :D

8. Skyhawk nummer drie gaat er uit. Tot nu toe had ik er alleen 1 of 2 per dag.

9. En weer terug. Daarmee werd de ochtend afgesloten.

10. In de middag openden de Eufi's het bal. Even een piekmoment bij de afhandeling.

11. Lekker contrasterend met de achtergrond.

12. Gedurfde foto. Ik heb een paal van het tweede hek weggewerkt en je ziet nog wel het prikkeldraad lopen.

13. Deze Eufi had een Alpha Scramble en steeg downwind op. Gelukkig landde hij upwind.

14. 's middags tussen 14.00 en 15.00 uur gaat er (bijna) altijd nog een A-4 uit.

15. De middagmissie voor de Eurofighters zit erop.

16. Zie achtergrond. Zonde dat het allemaal op de schop gaat maar modernisering is natuurlijk wel nodig.

17. Ook hier zal de achtergrond waarschijnlijk wel veranderen getuige de hekken.

18. Met een mooie strakke terugkomst van deze Skyhawk sluit ik de serie af en is ons avontuur met de auto ook klaar.

En de foto's van 06-08-2020 dan? Ach, als er behoefte is, plaats ik die ook wel. :D