MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Actuele foto's -> spottersfoto's en luchtvaartfotografie

Foto's en/of film van leden - Opendagen, movements etc.
Nieuw bericht plaatsen

maak je, en geef je de voorkeur aan spottersfoto's of luchtvaartfotografie?

spottersfoto's
21
72%
luchtvaartfotografie
8
28%

Totaal aantal stemmen : 29

Re: Beginner of niet..

Berichtdoor MADDOG » zo aug 06, 2006 4:51 pm
Aantal posts: 611x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

Birdman schreef:Deel van mijn vraag was nog, ongeacht beginner of niet, waar ga je nou eigenlijk voor? Waarom maak je de foto's die je maakt. Is dit voor het verzamelen (van elke kist een foto met zichtbare markings)- in eigen collectie of voor op het web, of doe je aan (betaalde) publikaties?

Ik ben zelf aan een website bezig dat een online magazine gaat worden. Daarmee wil ik samen met anderen met fotografie en tekst de (militaire) luchtvaart in beeld brengen dmv. artiekelen van evenementen, vliegtuigtypes, luchtmachten, squadrons en interviews met personeel en vliegers. Ook wil ik het luchtvaart enthousiastme in beeld brengen door een terugkomend stuk met interviews en foto's over de mensen zelf en de marketing die er op in haakt.
Waar ik wel veel belang in stel is goede fotografie met een vrij creatieve inval.

Groeten,
René

Still just for the fun ..... :wink:

Berichtdoor george » do aug 10, 2006 11:28 pm
Aantal posts: 42x
Ranking: Student Luchtverkeersleider

PB sturen

@ John, wat een prachtige foto's heb je daar gemaakt. Met jouw talent zou je zou eigenlijk op een of andere manier moeten kunnen meevliegen om vanaf de cockpit of zo foto's te kunnen maken. Hier enkele voorbeelden die ik ben tegengekomen (om jou te motiveren :wink: )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Langs de baan

Berichtdoor Pablo » vr aug 11, 2006 10:24 am
Aantal posts: 253x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen | Website bezoeken

Ik heb niet altijd tijd om te gaan spotten, maar als ik langs de baan kan staan dan geniet ik van de frisse lucht het geluid van de jets en het nemen van foto's. ik zie pas achteraf op de computer of er een paar redelijke kiekjes tussen ziiten. Spotten is een pure ontspanning dus :lol:

Pablo
http://paul734.fotoblog.me.uk/

Re: Langs de baan

Berichtdoor george » vr aug 11, 2006 3:35 pm

PB sturen

Pablo schreef:Ik heb niet altijd tijd om te gaan spotten, maar als ik langs de baan kan staan dan geniet ik van de frisse lucht het geluid van de jets en het nemen van foto's. ik zie pas achteraf op de computer of er een paar redelijke kiekjes tussen ziiten. Spotten is een pure ontspanning dus :lol:

Pablo
http://paul734.fotoblog.me.uk/

Dat is ook waar. :roll:

Berichtdoor probaco » vr aug 18, 2006 10:07 am
Aantal posts: 134x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen

Ranger schreef:Dat lijkt me ook, daar je in het begin voor alles gaat wordt later slectiever in het maken van platen, denk dat je dan meer voor detail gaat.

Ranger.

Het is niet dat ik in het wilde weg schiet. Het moet wel een mooie compilatie zijn. Echter ik maak een burst van een 10 tal foto's zeg maar en daar pak ik de mooiste uit.

Het is jammer dat ik geen site weet waar ik even mijn foto's van leeuwarden (of in ieder geval een paar) op kan zetten zodat je kan zien dat het geen "beginner"foto's zijn.

Berichtdoor Ranger » vr aug 18, 2006 12:22 pm
Aantal posts: 149x
Ranking: Golden Wing

PB sturen

Je kan hier je foto's toch ook kwijt, kunnen wij er ook van mee genieten toch?

Groeten Ranger.

Berichtdoor probaco » vr aug 18, 2006 6:34 pm

PB sturen

ja dat wel. Wat ik eruit begreep is dat je alleen een link kan plaatsen naar iets wat al op internet staat. En dat heb ik juist niet. Kan het ook fout hebben hoor. In dat geval hoor ik graag hoe en wat. Maar blijf zelf ook wel even zoeken naar een oplossing.

Berichtdoor Ranger » za aug 19, 2006 3:00 pm
Aantal posts: 149x
Ranking: Golden Wing

PB sturen

Zet eerst je foto's op je harde schijf en dan maak je een berichtje in de goede post, dus hier bij foto's en onder het kader waar je in schrijft zie je staan Add image to post en daar klik je op en zoek met bladeren de foto(s) op je harde schijf op en voegd hem hier toe. Thats all there is.

Groeten Ranger.

Berichtdoor probaco » zo aug 20, 2006 6:52 pm

PB sturen

Oh... dacht dat je persee een site nodig had joh...

In dat geval..... paar voorbeeldjes (heb ze iets verkleind om niet teveel ruimte in te nemen.)

Hoor graag opmerkingen mbt verbeteringen, want tja... Je leert constant met fotografie.

Oh.. deze foto's zijn gemaakt met een Konica Minolta D7 met een Sigma 18-50mm + Soligor 100-400mm (alleen deze is aan vervanging toe. Liet hem 2 dagen voor de open dagen uit mijn handen kletteren en nou is er iets afgebroken binnenin. Heb nou speling op mijn stelring. Daarom zijn ze niet allemaal 100% scherp. Maar met een beetje sparen komt het helemaal goed. Nieuwe lens al gezien. Nu de aanschaf nog :D )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[/img]

sequence shooting

Berichtdoor Birdman » zo aug 27, 2006 1:42 pm
Aantal posts: 1369x

Hoi Probaco en anderen,

Ik neem eigenlijk wel aan dat iedereen met een SLR camera op die manier werkt. Meestal gaat het te snel om op het beslissende moment die ene shot te maken, dat valt een beetje te anticiperen maar vaak is je reactievermogen toch te traag. M'n camera zit nu nog steeds in Roosendaal omdat m'n sluiter kapot ging in Engeland, kreeg er bericht van dat er alweer ruim 118 000 bewegingen mee gemaakt. Dus dat geeft ook wel aan hoe ik werk wat dat betreft. Overigens tijdens flares in een demo is het echt geluk hebben op een mooie compositie, die flares gaan erg snel en je weet niet exact hoe ze zullen gaan. Ik vind overigens je eerste foto van Goofy met flares een mooie, zit dynamiek in Evenals je eerste Strike Eagle foto. Tot slot nog een vraag, tot in hoeverre bewerk jij je originele beelden?

Groeten,
René

Berichtdoor probaco » di aug 29, 2006 8:33 am

PB sturen

Bewerk mijn foto's zo min mogelijk. Misschien helderheid en contrast iets omhoog (+10%)om iets meer detail te krijgen, maar voor de rest eigelijk niet. Krijg ik het hiermee niet goed dan wordt hij gedelete. Ga er geen andere lucht achter prakken zoals er mensen doen. Haalt het moment van de dag eruit.

Berichtdoor cruisecontrol » di aug 29, 2006 10:08 am
Aantal posts: 899x

probaco schreef;
Het is jammer dat ik geen site weet waar ik even mijn foto's van leeuwarden (of in ieder geval een paar) op kan zetten zodat je kan zien dat het geen "beginner"foto's zijn[/color].
[/quote]

Waarom probeer je niet http://fotopic.net/ daar kan je je "eigen"foto-site maken.

Laatst bijgewerkt door cruisecontrol op vr sep 01, 2006 11:19 am, in het totaal 4 keer bewerkt

Berichtdoor george » di aug 29, 2006 4:59 pm

PB sturen

DIT is een voorbeeld die ik ben tegengekomen als je je foto's wel mooi kunt bewerken:
(heeft niets met de luchtvaartfoto's te maken maar wel een mooi voorbeeld)

Afbeelding

Afbeelding

Berichtdoor MADDOG » wo aug 30, 2006 8:40 pm
Aantal posts: 611x

PB sturen

george schreef:DIT is een voorbeeld die ik ben tegengekomen als je je foto's wel mooi kunt bewerken:
(heeft niets met de luchtvaartfoto's te maken maar wel een mooi voorbeeld)

Afbeelding

Smaken verschillen....
Ik vind de orginele mooier.
Daar zit beweging in door die huls.

Berichtdoor cruisecontrol » vr sep 01, 2006 6:33 am
Aantal posts: 899x

probaco schreef:
Het is jammer dat ik geen site weet waar ik even mijn foto's van leeuwarden (of in ieder geval een paar) op kan zetten zodat je kan zien dat het geen "beginner"foto's zijn.

Waarom probeer je niet http://fotopic.net/ daar kan je je "eigen"foto-site maken.

Vorige

Reactie plaatsen

Keer terug naar Actuele foto's