MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Actuele foto's -> Foto apperatuur

Foto's en/of film van leden - Opendagen, movements etc.
Nieuw bericht plaatsen

Foto apperatuur

Berichtdoor Pablo » ma sep 04, 2006 10:23 am
Aantal posts: 253x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen | Website bezoeken

Hallo allemaal,

Er worden prachtige platen geschoten van vliegtuigen op deze site. Mijn belangstelling gaat ook naar de camera en lenzen waarmee deze foto's geschoten worden. Het kan een tip zijn voor de mogelijke aanschaf van lenzen of camera's. is het mogelijk dat bij het posten van foto's ook de apparatuur vermeld wordt?

Mijn apparatuur is niet zo indrukwekkend als je soms op een spottersplek ziet.
Nikon D50
Sigma 55-200mm F4-5,6
Sigma 18-50mm F3,5-5,6
Sigma 75-300mm F4-5,6 APO
Mijn foto zijn te zien op:

http://paul734.fotoblog.me.uk/

Groeten Pablo

*.*

Berichtdoor john » ma sep 04, 2006 2:31 pm
Aantal posts: 815x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

*.*

Laatst bijgewerkt door john op vr nov 03, 2006 9:01 pm, in het totaal 8 keer bewerkt

Re: Foto apperatuur

Berichtdoor probaco » ma sep 04, 2006 2:41 pm
Aantal posts: 134x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen

Pablo schreef:Mijn apparatuur is niet zo indrukwekkend als je soms op een spottersplek ziet.
Nikon D50
Sigma 55-200mm F4-5,6
Sigma 18-50mm F3,5-5,6
Sigma 75-300mm F4-5,6 APO

Zo te zien heb je toch ook leuk spul. Betere lenzen en duurdere camera's wil nog niet zeggen dat de foto's ook mooier worden. Het is ook inzicht van de fotograaf wat een heel groot deel meetelt. En voor wat voor foto's gaat hij/zij.
Laatst naar een rally geweest en naast een kerel gestaan die een godsvermogen om zijn nek had hangen, maar heb zijn foto's gezien en mijn persoonlijke mening had hij beter een wegwerpcamera kunnen nemen. Had een stuk goedkoper geweest.

Resultaat

Berichtdoor Birdman » ma sep 04, 2006 7:04 pm
Aantal posts: 1369x

Misschien is het mogelijk om delen van de exif mee te sturen en zichtbaar te maken tijdens een post? Dit is op spotterplek.nl in de gallery wel zo, al denk ik dat het misschien moeilijk zal zijn aangezien hier de foto's al reeds elders online moeten staan dus dat de fotograaf het er zelf met de hand bij zal moeten zetten.

Ikzelf gebruik een Canon 10D met doorgaans voor de luchtvaart de 100-400mm van Canon. Ieder zijn of haar keuze, ik hou het bij Canon om meerdere redenen zoals dat ik analoog altijd al met Canon heb gewerkt en het een logische overstap was en omdat veel bekenden ook Canon EOS hebben zodat er nog wel eens wat te lenen valt.
Wat Probaco zegt ben ik het mee eens, zelf zeg ik altijd het is een verhouding van 10/90. het is 10% goede spullen hebben en kunnen hanteren, en 90% jezelf. Ik begin deze week aan mijn 2e jaar HBO fotografisch vormgeving in Apeldoorn en wat ik daar onder andere heb geleerd is dat het deel van jezelf een immense is. Je hebt met vanalles te maken; je werkt met een bepaald format dus hoe laat je wat zien, je bent je bewust van de situatie en probeert bepaalde beslissende momenten te anticiperen, in je achterhoofd onthoud je je camera instellingen afhankelijk van de situatie (veranderend licht ed.) om de hoogst haalbare kwaliteit te bereiken en daarnaast moet je nog enigsinds kunnen genieten van dat wat er allemaal gaande is. Eigenlijk is dit wel een beetje wat voor de meeste fotografen op zal gaan. Er zijn altijd veel fotografen die eindeloos door discussieren over de apparatuur, persoonlijk vind ik hoe je er zelf mee omgaat belangrijkste en is dit iets wat doorgaans maar weinig besproken word. Overigens vind ik dat ook wat fotografie leuk maakt, naast de apparatuurgeidheid natuurlijk lol.

Groeten,
René

P.S. een deel van mijn foto's zijn te zien, hier:
http://www.spottersplek.nl/mkportal/mod ... ?cat=10013
en hier:
http://www.spottersplek.nl/mkportal/mod ... ?cat=10160

*.*

Berichtdoor john » ma sep 04, 2006 9:00 pm

PB sturen

*.*

Laatst bijgewerkt door john op vr nov 03, 2006 9:02 pm, in het totaal 1 keer bewerkt

Re: foto.apparatuur

Berichtdoor cruisecontrol » di sep 05, 2006 7:47 am
Aantal posts: 899x

john schreef:
Ho! dennis wat vind jij van een foto topiiiiiiiiii
voor dit forum

Ik vind het een goed idee een foto-topic met allemaal tips, vele andere nuttige info, e.d. (10 man/vrouw weten meer dan 1 zal ik maar zeggen)

Bedankt

Berichtdoor Pablo » di sep 05, 2006 8:43 am

Bedankt John voor al de tips. Ik zal deze week proberen om het uit te proberen. Je hoort of ziet het resultaat nog wel.
Pablo

en toch maar 10%

Berichtdoor Birdman » di sep 05, 2006 1:38 pm
Aantal posts: 1369x

het 10/90 verhaal vind ik niet kloppen.Jij werkt gewoon met goed spul de Canon EF 100-400. USM IS
is een top lens,en daar betaal je dan ook een hoop geld voor 1500 euro.
Dit geldt ook voor de body.de 10D zit wel even beter in elkaar dan de 300d van canon .
Betere sluiter en electronica en ga zo maar door,dit alles draagt bij aan een betere foto en dat zie je.
Dit is puur het matriaal en zegt niks over fotografisch inzicht.

Ja tja, in principe klopt dat ook wel maar ik ga er vanuit dat de meeste fotografen gaan voor goed materiaal. Waar ik op doel is wat Probaco zei over iemand die mega goede spullen heeft maar geen goede foto's maakt. Wat voor mij nog wel een drijfveer is met de luchtvaart fotografie zijn formats zoals die van Peter Steehouwer met zijn Airshow action foto's. Hij heeft een heel specifiek doel voor ogen, gaat eigenlijk alleen maar airshows af en schiet nauwelijks static. Hij houdt van het vliegende vliegtuig en brengt dat op een hele specifieke manier in beeld. Dat zie je terug in zijn presentatie op internet, zijn inkadering, onderschriften en hoeveelheid foto's. Er zijn op die manier een hoop meer mensen die er zo hun eigen unieke stempel op drukken als het gaat om format. Zo probeer ik ook via een script, of concept te werken om op een bepaalde manier dat te laten zien wat ik fotografeer. Hier zit het hem het verschil tussen je materiaal en wat je daar dan mee doet. Als je het geld eenmaal hebt neergelegt heb je je camera en lenzen, maar dan houd dat eigenlijk op (tuurlijk gaat alles tot zo lang mee, maar dat even terzijde). Met wat je ermee doet kan eeuwig doorgaan en is een veranderend proces. Alles is uit te denken en je creativiteit is ook eindeloos.

Groeten,
René

*.*

Berichtdoor john » di sep 05, 2006 2:04 pm

PB sturen

*.*

Laatst bijgewerkt door john op vr nov 03, 2006 9:02 pm, in het totaal 1 keer bewerkt

FOTO topic....

Berichtdoor Gerben KLu » di sep 05, 2006 2:25 pm
Aantal posts: 5486x

PB sturen

ff kijken .. info komt ZSM :wink:

*Edit:
Kan gewoon in dit topic blijven , indien vragen mbt fotografie .. : Topic 'Hulp'

Re: foto-topic

Berichtdoor MADDOG » di sep 05, 2006 5:24 pm
Aantal posts: 611x

PB sturen

john schreef:Een foto-topic met allemaal tips, vele andere nuttige info.
Is hier belangstelling voor op het forum .
Laat het dan even weten! .Door middel van een reactie.

Dan kan Dennis en Gerben .Dit meschien in overweging nemen.

ik ben er wel voor ,en cruisecontrol ook .
gr john

Voorstander voor een Foto Tip Topic :lol:

Topic...

Berichtdoor Gerben KLu » di sep 05, 2006 5:28 pm
Aantal posts: 5486x

PB sturen

Onder 'hoofd' topic 'FOTO's' kan je altijd subtopic aanmaken .... als je een onderwerp hebt betreffende fotografie .

Bedankt John

Berichtdoor Pablo » wo sep 06, 2006 11:39 pm

Bedankt John,
Dankzij jouw tips zien mijn foto's er veel beter uit.

Pablo
http://paul734.fotoblog.me.uk/

*.*

Berichtdoor john » do sep 07, 2006 12:01 am

PB sturen

*.*

Laatst bijgewerkt door john op vr nov 03, 2006 9:03 pm, in het totaal 1 keer bewerkt

Re: foto-topic

Berichtdoor cruisecontrol » vr sep 08, 2006 6:20 pm
Aantal posts: 899x

MADDOG schreef:
john schreef:Een foto-topic met allemaal tips, vele andere nuttige info.
Is hier belangstelling voor op het forum .
Laat het dan even weten! .Door middel van een reactie.

Dan kan Dennis en Gerben .Dit meschien in overweging nemen.

ik ben er wel voor ,en cruisecontrol ook .
gr john

Voorstander voor een Foto Tip Topic :lol:

Dennis wil hieraan wel meewerken, maar heeft geen verstand van fotografie (ik ook niet ) dus vraagt hij dat de fotografen onder ons hem tips enz willen aanleveren, zodat hij met de verzamelde info misschien een foto-topic kan maken.

Ben benieuwd :lol:

Volgende

Reactie plaatsen

Keer terug naar Actuele foto's