MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Actuele foto's -> Stof op de sensor

Foto's en/of film van leden - Opendagen, movements etc.
Nieuw bericht plaatsen

Berichtdoor powerzip » di mei 08, 2007 8:30 pm
Aantal posts: 155x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen | Website bezoeken

ik schrok me de pleuris toen ik het resultaat zag. Volgens mij is er op een ordinaire manier met vloeistof gewerkt. Iets wat men in eerste instantie tegenspreekt, maar ik kan er niets anders van maken.
Dit zijn duidelijk oppervlakte sporen van restmateriaal en geen diepte sporen van gereedschap.
Hoe danook, wordt vervolgd op dit forum.
(trouwens ik heb je een PM gestuurd)
groet,
henk

Berichtdoor Bergen » di mei 08, 2007 9:26 pm
Aantal posts: 765x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

john schreef:Hoi Iwan
zie zelf maar er zijn er zat die het doen met tape! :wink:
ik dus niet
gr john
http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=55423

Iemand zegt ook in dat forum:
Gewerkt hebbende bij de producent van Scotch Magic Tape (3M Zwijndecht) en zodoende het fabricageproces ervan kennende zou ik deze methode ten stelligste afraden...
Zegt genoeg denk ik. ;)

Oh en nog een linkje naar die swabs:
http://www.photosol.com/swabproduct.htm

Berichtdoor john » di mei 08, 2007 9:47 pm
Aantal posts: 815x

PB sturen

Iwan Bogels schreef:Hey John,

Ik gebruik Lightroom en Photoshop naast elkaar. In Lightroom heb ik veel meer controle over de conversie van RAW's, terwijl ik in Photoshop veel meer detailbewerking en eindprocessing doe.

Wat mij betreft gaan die twee programma's heerlijk samen.

Cheers,
Iwan

PS: Hoe bevalt CS3 ? Ik kan hem nog niet installeren omdat ik Service Pack 2 van XP niet heb geinstalleerd.

Ja werk wel leuk maar het is wel de beta met wat buks er in :lol: dus hou het wel bij cs2 daar kan ik ook alles mee '
gr john

Berichtdoor john » di mei 08, 2007 10:03 pm

PB sturen

Gewerkt hebbende bij de producent van Scotch Magic Tape (3M Zwijndecht) en zodoende het fabricageproces ervan kennende zou ik deze methode ten stelligste afraden...

Hoi Bergen
bedankt voor je info
Ik zou het zelf ook niet doen ,maar als je het zo leest op het net .
Dan zijn er zat die het zo doen :shock: Ik doe het wel met swaps .
gr john

Berichtdoor powerzip » wo mei 09, 2007 10:30 am
Aantal posts: 155x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen | Website bezoeken

vervolg Wolk met krassen.
Probleem voorgelegd bij mijn Fotoleverancier. Test foto's gemaakt onder nagenoeg identieke omstandigheden. Wat schetst mijn verbazing: niets meer te zien wat wijst op krassen op de sensor.
De foto's van de betreffende rolwolk opnieuw bekeken. ( een serie van 7 opnames; diafragma en sluitertijd identiek, Laatste opnames wel met -1 stop.)
De stomme verbazing slaat nu echt toe . Op de opname serie zien we dat er 4 opnames zijn die de strepen laten zien, de overige 3 niet!!!!
Dit terwijl er hooguit 3 minuten zit tussen de 1e en de laatste opname.
ter verificatie laat ik een "schone "opname zien uit die betreffende serie.

De volgende dag wederom foto's gemaakt van een wolkendek. Dit keer op geen enkele opname zijn sporen van strepen zichtbaar.

Kortom dit vraagt om een verklaring. Mijn enige plausibele verklaring zou kunnen zijn dat er sprake is van een interne reflectie welke via het lenzen stelsel, onder een specifieke hoek op de sensor valt. Enkele graden meer of minder doet de strepen onzichtbaar maken. iets anders kan ik er niet van maken.
Conclusie: de strepen zijn er wel maar slechts bij extreme lichtinval zichtbaar.
Wie buigt zich hierover?!

Over de prijs van het schoonmaken:
NSP rekent € 29,95. Breng je de camera zelf dan is het klaar terwijl u wacht. In mijn geval is de camera verzekerd opgestuurd alsmede een CPU check gehad. Dat zou de prijs moeten verklaren.( )
henk

Foto: een andere opname laat niets van strepen zien.Afbeelding

Berichtdoor john » wo mei 09, 2007 11:45 am

PB sturen

Het is een wonder ,maar wel raar
gr john

Vorige

Reactie plaatsen

Keer terug naar Actuele foto's