MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Actuele foto's -> ADEX 2017 Seoul

Foto's en/of film van leden - Opendagen, movements etc.
Nieuw bericht plaatsen

ADEX 2017 Seoul

Berichtdoor bvdboomen » zo okt 29, 2017 2:27 pm
Aantal posts: 540x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

Ik ben net terug van twee hele gave weken in Zuid-Korea en Japan. Hoewel ik erg uit keek naar Japan, blijkt juist Zuid-Korea een topper te zijn geworden.
Uiteraard ben ik met heel veel foto's thuis gekomen en weet ik gewoon niet waar ik moet beginnen. ADEX 2017 stond als eerste op het programma, dus begin ik daar maar mee.
Maar ik geef jullie al wel mee dat we een heel gaaf basisbezoek hebben gehad op Kunsan AB. Die foto's komen later.

Ik ben niet zo goed in Cherry picking maar hier een overzicht van de foto's die ik al bewerkt heb voor webpublicatie:

01. Toen we aan kwamen op Seoul AB was er net een airpower demo begonnen met Amerikanen en Koreanen.
Afbeelding

02. We stonden niet op de juiste positie maar al rennend toch het een en ander ervan kunnen vastleggen.
Afbeelding

03. Een VIP heli van de Koreanen. We hebben de president van Zuid-Korea op bezoek gehad! Die kwam in een potente auto 2 meter voor onze neus langs gereden.
Afbeelding

04. Er werd tijdens de ADEX overigens ook gewoon operationeel gevlogen. 1 van de vele Hercen die we hebben gescoord.
Afbeelding

05. Tegen het einde van de dag(en) een plekje in de landing gezocht.
Afbeelding

06. Er werd goed gevlogen door de transport- en helicopter-units.
Afbeelding

07. Tot onze grote verrassing kwam er een Maleisische A400 binnen!
Afbeelding

08. De demo van de nieuwe KAI KUH-1 Surion, gade geslagen door de president.
Afbeelding

09. Deze "PC-9" heet in Korea KAI KT-1 Woongbi
Afbeelding

10. De T-50 hebben de meesten op de RIAT van 2012 kunnen zien. Ik vind dat een mooi vliegtuig.
Afbeelding

11. De defilé is grotendeels verpakt in heat-haze helaas. De F-5 Tiger II, still going strong.
Afbeelding

12. De fighter variant van de T-50 heet - hoe kan het ook anders - F(A)-50.
Afbeelding

13. Nog een flight passt. Van de F-16's deze keer. Ze hebben ook nog F-15's mee laten vliegen. Helaas geen heli's en cargovliegtuigen.
Afbeelding

14. Ze hadden ze mooi weg gezet. We hebben ze deze trip twee keer gezien: ook nog op Sacheon.
Afbeelding

15. Helaas niet vliegend en dit is ook de enige operationele die we gezien hebben maar we hebben 'm!
Afbeelding

16. Ook de Koreanen hebben nog leuke camo-schema's.
Afbeelding

17. Deze dingen hebben we ook een stel gezien want er werd goed mee gevlogen.
Afbeelding

18. De Chinook was geen camobak maar die Koreaanse roundel maakt veel goed.
Afbeelding

19. De Amerikanen lieten tijdens de ADEX goed zien dat ze vrienden zijn van Zuid-Korea. Op Seoul staan ook US Army Black Hawks gestationeerd.
Afbeelding

20. Het is trouwens een "AK" bak.
Afbeelding

21. Nog wat static werk. Daar stond wel een camo Chinook!
Afbeelding

22. Mijn eerste Amerikaanse AWACS moet ik in Zuid-Korea halen. Erachter staan een P8 en verder stonden er nog een Global Hawk en een "HH" C-17 die voor vloog.
Afbeelding

23. Hele vette Black Hawk!
Afbeelding

24. En ja, die stonden er ook twee. Ik dacht dat 2017 een F-35-loos jaar zou worden maar op de valreep toch nog gepakt.
Afbeelding

25. Overzeese Hercen bij ons zijn vaak ANG bakken. Deze niet en daar ben ik heel blij mee.
Afbeelding

26. Ik eindig deze ADEX reeks met een Koreaanse Orion. In Japan zou ik ook nog een Japanse en een Australische tegen komen.
Afbeelding

Re: ADEX 2017 Seoul

Berichtdoor oermens » zo okt 29, 2017 6:59 pm
Aantal posts: 252x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen | Website bezoeken

Zeer mooie foto's! Je (jullie) heb(ben) het goed getroffen daar. Benieuwd naar de rest!

Re: ADEX 2017 Seoul

Berichtdoor wizum » ma okt 30, 2017 11:11 am
Aantal posts: 851x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

Mooie foto's van mooie "spullen".

Reactie plaatsen

Keer terug naar Actuele foto's