MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Actuele foto's -> Pitch Black 2018 Darwin Australië

Foto's en/of film van leden - Opendagen, movements etc.
Nieuw bericht plaatsen

Pitch Black 2018 Darwin Australië

Berichtdoor bvdboomen » vr aug 17, 2018 10:54 am
Aantal posts: 540x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

Sow... Ik ben nog aan het bekomen van een fantastisch avontuur down under. Echt, wat een gave trip was dat!
Naast de vele vliegtuigen ook veel wild life gedaan. Mocht daar interesse voor zijn, dan plaats ik die ook.
Deze serie laat de oefening Pitch Black zien. Aan de foto's van de andere velden moet ik nog beginnen.

Dit jaar waren er de volgende deelnemers waar ik vliegtuigen van gefotografeerd heb: Australië, USA, India, Indonesië, Singapore, Maleisië, Taiwan, Canada en Frankrijk.
Het was helaas niet mogelijk om taxiplaten op het veld te maken. De paar foto's met het veld erop, zijn 's ochtends voor de heat haze gemaakt. Een venster van een half uur.
De meeste foto's zijn dan ook in de lucht gemaakt en het voelt als een postzegelverzameling maar dan wel een hele mooie! Ik probeer in deze serie wat af te wisselen.
Ook Tindal was in gebruik maar dat veld ligt in the middle of nowhere en als je van slangen en krokodillen houdt, moet je daar spotten. :D De Amerikanen hadden daar hun Hornets staan.

1. Gelijk na aankomst - de tassen lagen nog in de auto - aan de gang met een indraaiende Singaporees.
Afbeelding

2. Nog een Singaporees die laag bleef bij take-off. Normaal zaten ze al hoger.
Afbeelding

3. De Australische Super Hornets gingen steeds 2 aan 2 weg.
Afbeelding

4. Singapore had een groot aandeel in de oefening. Hier de tanker die uiteraard meer runway nodig heeft.
Afbeelding

5. Ik kan weer een Hercules bij schrijven: een Indiër!
Afbeelding

6. De Australiërs hebben nog behoorlijk wat full color Hornets. Later, op Williamtown, zouden we er ook nog tegen komen.
Afbeelding

7. Een potente F-16 van de Singaporesen. In dat land hebben we trouwens een geweldige afsluiting gehad.
Afbeelding

8. Een Indonesische F-16 vertrekt in de ochtendzon. Er werd overigens niet in traditionele waves gevlogen maar gewoon de hele dag door.
Afbeelding

9. Als je denkt dat je alle Gripens hebt gezien, kom je deze Tai tegen.
Afbeelding

10. Australië heeft ook de C-27 aangeschaft voor transport wat net tussen de Chinook en de Hercules valt.
Afbeelding

11. Dit lijkt op avondvliegen maar het was gewoon vroeg donker in het tropische Darwin.
Afbeelding

12. Heb je op Gils voor het eerst zo'n Gulf te pakken, doen we er gelijk een Singaporese bij.
Afbeelding

13. De volgende dag een ander plekje in de landing bezocht. De Supers draaien erg kort in.
Afbeelding

14. De dag ervoor hadden we deze Maleisiër met tegenlicht en nu wel goed. Dat is het voordeel van meerdere dagen een veld bezoeken.
Afbeelding

15. Ik heb begrepen dat deze F-16's nieuw zijn voor Indonesië.
Afbeelding

16. Een weerzien met de Indische SU-30's na Conningsby in 2015.
Afbeelding

17. Iedere dag draait de wind in Darwin waardoor de baan veranderd wordt. Dat levert weer andere plaatjes op.
Afbeelding

18. Hey, da's een oude bekende van me! :D
Afbeelding

19. Er was ook een flypast bij Mindil Beach in de avonduren. De Ospreys gaven een leuke demo.
Afbeelding

20. Het was warm, dus het publiek werd even afgekoeld. Dan sta je daar met je camera... Wij hadden een goed plekje.
Afbeelding

21. Alle deelnemende landen van Pitch Black deden mee, zo ook deze tanker van Singapore. Had ik al gezegd dat hun inbreng groot was? 8)
Afbeelding

22. Een overzichtsfoto van de baai waarboven het allemaal gebeurde. 2 Ozzie Hornets en SU-30's in formatie.
Afbeelding

23. Er was ook nog een static show op zaterdag. Bijna niet te fotograferen maar tjonge, wat een vliegtuigen stonden er!
Afbeelding

24. Leuke staart op deze Super Hornet. Er staat een Growler naast die niet te fotograferen was vanwege standjes en militair personeel wat erbij stond.
Afbeelding

25. Ook de Maleisiërs kunnen een kist op maken.
Afbeelding

26. Nabij de static stonden niet opgestelde vliegtuigen geparkeerd in de shelters. Levert lekkere operationele plaatjes op.
Afbeelding

27. Heat haze op deze foto maar een mooi operationeel gezicht.
Afbeelding

28. Er wordt op zaterdag gewoon gewerkt door het grondpersoneel.
Afbeelding

29. De Marines vlogen overigens gewoon missies op deze dag.
Afbeelding

30. Leuke lijntje F-16's. Hadden geen aandeel in de static maar was tussen de parkeerplek en de static goed te platen.
Afbeelding

Re: Pitch Black 2018 Darwin Australië

Berichtdoor oermens » vr aug 17, 2018 11:41 am
Aantal posts: 252x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen | Website bezoeken

Ik reageer weinig en als ik reageer, zijn het vaak een bepaalde foto of foto's die ik leuk vind.
Maar bij deze foto's valt m'n gebitje bijna uit m'n mondje. Prachtige serie!! Wat zul je genoten hebben en (denk ik) nog steeds zitten te genieten...... In een woord FANTASTISCH!

Berichtdoor _-_Rikky_-_ » vr aug 17, 2018 8:04 pm
Aantal posts: 385x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen

Helemaal met mijn voorganger eens. Zeer gave serie!!

Berichtdoor zeeuwric » vr aug 17, 2018 8:12 pm
Aantal posts: 161x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen

F.ck.ng vet !!

Berichtdoor RutgerB » zo aug 19, 2018 8:01 pm
Aantal posts: 137x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen

:KLAP Weer mooi hoor ! Nog andere plannen dit jaar?

Berichtdoor bvdboomen » zo aug 19, 2018 9:27 pm
Aantal posts: 540x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

Dank mannen!
Rutger, ik ga in september nog naar Kleine Brogel. Daarna heb ik niet specifiek iets gepland staan.

Reactie plaatsen

Keer terug naar Actuele foto's