MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Actuele foto's -> Australië 2018 - Williamtown en Nowra

Foto's en/of film van leden - Opendagen, movements etc.
Nieuw bericht plaatsen

Australië 2018 - Williamtown en Nowra

Berichtdoor bvdboomen » di aug 21, 2018 10:22 am
Aantal posts: 540x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

We gaan onze reis verder met het gedeelte in het zuiden van Australië. Daar was het beduidend kouder dan in het noorden en de winterjas met ijsmuts kon aangetrokken worden. Dat kwam vooral door de enorm harde wind.
Er stonden twee dagen Williamtown en een ochtend Nowra op ons te wachten. Vooral de twee dagen op Williamtown waren goed besteed omdat we de eerste dag geen Hornets hadden maar de Hawks vlogen wel af en aan. Op de tweede dag wel Hornets maar de PC-9's hebben zich niet laten zien, misschien wel door de harde wind. Op Nowra hebben we niet veel kunnen fotograferen omdat we bij het museum stonden en de meeste helicopters daar ver vandaan bleven. De vliegbewegingen waren er sowieso magertjes maar het museum is dan wel weer de moeite waard met goed bewaarde kisten van de Australische marine die op dit moment geen vastgevleugelde kisten heeft. Momenteel is de F35B niet gewenst door de marine omdat het teveel op het budget drukt terwijl ze wel een carrier hebben die ze aan kan. Toch heb ik het idee, als ik zo eens rond lees op het web, dat ze de F35B nog niet helemaal afgeschreven hebben.

1. De eerste dag op Williamtown was bewolkt met soms een bui. De enige mindere dag qua weer van de hele trip.
Afbeelding

2. Om 10.00 uur ging het museum open en konden we vanaf het balkon foto's maken van inmiddels mijn derde Ozzie E-7.
Afbeelding

3. De Hawkjes vlogen continu. Er werd niet in waves gevlogen maar er was wel een middagpauze.
Afbeelding

4. Later op de dag draait de zon over de baan wat een mooi "3D" licht op levert.
Afbeelding

5. Touch down! Ook in Australië aan lantaarnpalen geen gebrek.
Afbeelding

6. Op de tweede dag was het heel zonnig. De eerste vliegbewegingen waren wederom voordat het museum open ging.
Afbeelding

7. Maar zelfs na de opening van het museum zijn we bij het hek blijven staan omdat dit toch ook wel heel mooi is.
Afbeelding

8. Er werd zo links en rechts een vreugde sprongetje/dansje gemaakt bij het zien van dit beeld.
Afbeelding

9. Inmiddels kwamen de eerste Hawks weer terug. Op de achtergrond het civiele gedeelte dat Newcastle Airport heet.
Afbeelding

10. Op streetview van 2010 is te zien dat er een dubbel hek geplaatst is. Dat is er nu niet meer vanwege de startbaan verlenging voor de F35. Deze foto kon voorheen niet gemaakt worden.
Afbeelding

11. Op deze manier spreekt tegenlicht mij enorm aan. Het geeft zoveel diepte in een foto.
Afbeelding

12. Een bekende van de RIAT. We hebben deze kist ook op Darwin gezien. Die legt dus heel wat kilometers af.
Afbeelding

13. Voordat de Hornets take-off gingen, lijnden ze op het nieuwe platform op. Hier komt ie er net vanaf gerold.
Afbeelding

14. Het museum was al lang open hoor! Maar dit is toch echt wel; op een presenteerblaadje aangeboden krijgen.
Afbeelding

15. Uiteindelijk dan toch vanaf het balkon met een heel mooi zicht op de landing.
Afbeelding

16. Een momentje eerder is het beeld veel rustiger.
Afbeelding

17. Mooi licht! Het verschil met Darwin was, dat het hier wel winter was.
Afbeelding

18. Mijn inmiddels derde Beech. In Darwin dachten we dat het een civiele bak was, dus gemist. Werd later nog wel goed gemaakt.
Afbeelding

19. De RAF100 kist komt ook weer terug. Nog voor het eind van de ochtend. Is dus relatief kort weg geweest. Op dag 1 was de E-7 de hele dag pleite.
Afbeelding

20. Na de pauze vertrokken de volgende Hornets op het moment dat ook wij eigenlijk wilden gaan. Nog even meepakken dus.
Afbeelding

21. Op Nowra niet veel gezien. Ook daar hebben ze een museum met een balkon waar het licht helaas niet goed is.
Afbeelding

22. Ze hebben er ook een crossbaan wat de hoofdbaan was. Ver weg dus maar ik vind deze wel sfeervol.
Afbeelding

23. Dichterbij dan weer met het soort tegenlicht wat je niet wilt hebben maar ik heb een Australische NH-90!
Afbeelding

24. Het museum was dan weer heel mooi met veel kisten uit vervlogen tijden. De marine is dus ver uitgekleed met tegenwoordig alleen maar helicopters.
Afbeelding

25. Overzichtsplaatje met een leuk platform voor onze neus waar helaas niets gebeurde. Misschien een volgende keer!
Afbeelding

Re: Australië 2018 - Williamtown en Nowra

Berichtdoor RutgerB » do aug 23, 2018 7:41 pm
Aantal posts: 137x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen

Ook al weer mooi, gaaf spotten zo !

Re: Australië 2018 - Williamtown en Nowra

Berichtdoor bvdboomen » za aug 25, 2018 1:52 pm
Aantal posts: 540x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

Dank je wel Rutger.
Gaaf was het inderdaad met alleen maar primeurs. De enige kist die ik al een keer eerder voor de lens heb gehad was de E-7 met 100 markings.

Reactie plaatsen

Keer terug naar Actuele foto's