MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Actuele foto's -> Camera

Foto's en/of film van leden - Opendagen, movements etc.
Nieuw bericht plaatsen

Camera

Berichtdoor Manuellen » za jun 02, 2007 2:21 am
Aantal posts: 66x
Ranking: F16 Rooky

PB sturen

Hallo allemaal!

Nu ik al die prachtige foto´s zie begint het bij mij ook te kriebelen..Maar ik heb geen goeie camera.. Wat is nu een leuke beginnerscamera voor niet al te veel geld. Ik zou graag vliegtuigen willen fotograferen maar ook natuurplaatjes zoals zonsondergangen en vogels e.d. Lukt dat voor zeg maar 200/300 euro?

Groetjes Ellen

Berichtdoor cruisecontrol » za jun 02, 2007 3:31 am
Aantal posts: 899x
Ranking: MilSpotter

PB sturen | Website bezoeken

Hallo,

Misschien staat hier wat info voor je bij; viewtopic.php?t=634

Succes met je zoektocht, en wie weet zien we je foto's hier op milspotters. :lol:

Berichtdoor Sfeyenoord1 » za jun 02, 2007 3:50 am
Aantal posts: 747x

Jup wou de link ook net gaan opzoeken :P Maar voor alleen een camera (spiegelreflex) ben je op dit moment voor de eos 350d 500 euro kwijt (bij bv een kamera-express.nl) de 350d is volgens mij op dit moment de goedkoopste spiegelreflex. Maar dan moet je nog veel meer extra associares bijkopen en kom je uiteindelijk uit rond de 800-900-1000 euro. (Welke associares?: http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?t=32582 ) Maar je kan ook een camera van 200-300 euro kopen die 14x optische zoom ofzo heeft, al is dat geen spiegelreflex. Het is in ieder geval flink doorsparen en werken voor de camera, al heb ik hem naast mijn examens in een maandje of 3-3,5 bij elkaar inclusief lens (waar ik in deze 2 weken voor de opendagen nog voor aan het werk ben lol.) In ieder geval veel succes om een leuke camera te vinden!

p.s.

mocht je hem op de opendagen willen gebruiken koop hem dan wat eerder en ga hem alvast flink uitproberen zodat je weet hoe alles werkt etc ;)

Re: Camera

Berichtdoor rob » za jun 02, 2007 3:53 am
Aantal posts: 2009x

Manuellen schreef:Hallo allemaal!

Nu ik al die prachtige foto´s zie begint het bij mij ook te kriebelen..Maar ik heb geen goeie camera.. Wat is nu een leuke beginnerscamera voor niet al te veel geld. Ik zou graag vliegtuigen willen fotograferen maar ook natuurplaatjes zoals zonsondergangen en vogels e.d. Lukt dat voor zeg maar 200/300 euro?

Groetjes Ellen

Nee, voor dat bedrag gaat dat (nieuw) niet lukken, want de meeste foto's die je hier ziet zijn gemaakt met digitale spiegelreflex camera's, waarvan de lenzen verwisselbaar zijn. Een beetje redelijke telezoom lens kost al 200/300 euro, zo niet meer.
Een digitale compactcamera met een redelijke telezoom kost meestal ook meer dan 300 euro, en heeft het nadeel van de zgn. 'afdrukvertraging'.
Bij aankoop van een tweedehandse camera is het maar afwachten wat je in handen krijgt, in ieder geval heb je minder garantie dan bij de aankoop van een nieuwe.
Denk ook aan accesoires zoals batterijen, geheugenkaartjes, fototas(je), misschien een externe harde schijf, die je eveneens moet aanschaffen.

Misschien nog wat doorsparen?
Of toch maar voor dat bedrag een digitale camera met toebehoren kopen om alvast heel veel te oefenen met fotograferen.
Succes met je keuze en laat hier maar je mooie foto's zien!

Berichtdoor john » za jun 02, 2007 7:17 am
Aantal posts: 815x

PB sturen

€ 189,00 euro
Met groot 38/380 lens :wink:
Afbeelding

Het is geen top cam Ellen , maar wel leuk voor het geld!
meer info http://www.fujifilm.nl/fujifilm_com/1d0 ... ee611ce552
gr john

Bedankt

Berichtdoor Manuellen » za jun 02, 2007 7:43 am
Aantal posts: 66x
Ranking: F16 Rooky

PB sturen

Bedankt jongens..Ik zal er eens over nadenken. Ik denk dat ik maar met een simpelere camera begin aangezien ik van fotografie niet veel afweet. Ik doe meestal maar wat er soms komt er toevallig een leuke foto tevoorschijn. Die fuji lijkt me opzich wel wat! :D

Reactie plaatsen

Keer terug naar Actuele foto's