MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Leeuwarden (EHLW) -> Avondvliegen op Leeuwarden

Plaats hier berichten over Leeuwarden (EHLW)
Nieuw bericht plaatsen

Re: Avondvliegen op Leeuwarden

Berichtdoor eppo » wo dec 14, 2011 11:30 am
Aantal posts: 3589x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

QRA Robert

Berichtdoor Turbo323 » wo dec 14, 2011 11:33 am
Aantal posts: 202x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen | Website bezoeken

Ja 2 idd, qra?

Berichtdoor spine24 » wo dec 14, 2011 11:33 am
Aantal posts: 4049x

QRA in het QRA topic!

Berichtdoor Robert1975 » wo dec 14, 2011 11:43 am
Aantal posts: 680x

PB sturen

Bedankt Spine, volg het inmiddels via de ATC stream en in het juiste topic!

Berichtdoor pollypeter » do dec 15, 2011 7:39 pm
Aantal posts: 181x

PB sturen

Er stond vandaag in Dagblad van het Noorden een heel artikel over de overlast die het avondvliegen deze week heeft veroorzaakt in Noordoost-Nederland (!) Er schijnen enorm veel klachten te zijn binnengekomen bij defensie. Ik moet zeggen dat ze ook best veel lawaai maakten, gisteravond waren ze om 22.15 nog druk aan het stofzuigen hier boven Hoogeveen. Afterburner aan en vrij laag. Dat verwacht je niet echt om die tijd...
Als spotter deert me dat uiteraard niet :mrgreen: . Maar als papa van een kleine dreumes die op bed ligt en heel snel wakker wordt van lawaai wordt het wel een ander verhaal :evil:
Overigens wist de krant ook te melden dat het geluid extra werd versterkt door het lage wolkendek.... waarvan akte.

Berichtdoor Evertharley » vr dec 16, 2011 12:49 pm
Aantal posts: 90x

PB sturen

pollypeter schreef:Er stond vandaag in Dagblad van het Noorden een heel artikel over de overlast die het avondvliegen deze week heeft veroorzaakt in Noordoost-Nederland (!) Er schijnen enorm veel klachten te zijn binnengekomen bij defensie. Ik moet zeggen dat ze ook best veel lawaai maakten, gisteravond waren ze om 22.15 nog druk aan het stofzuigen hier boven Hoogeveen. Afterburner aan en vrij laag. Dat verwacht je niet echt om die tijd...
Als spotter deert me dat uiteraard niet :mrgreen: . Maar als papa van een kleine dreumes die op bed ligt en heel snel wakker wordt van lawaai wordt het wel een ander verhaal :evil:
Overigens wist de krant ook te melden dat het geluid extra werd versterkt door het lage wolkendek.... waarvan akte.

Ik heb het gelezen,maar volgens mij kunnen ze die oefeningen beter overdag gaan doen bovenland en s'nachts of s'avonds in de TRA's op de Noordzee zo kunnen wij als spotters er van mee genieten overdag :KLAP :SUPER

Berichtdoor Joost1976 » vr dec 16, 2011 1:24 pm
Aantal posts: 1644x

PB sturen

Ik heb het gelezen,maar volgens mij kunnen ze die oefeningen beter overdag gaan doen bovenland en s'nachts of s'avonds in de TRA's op de Noordzee zo kunnen wij als spotters er van mee genieten overdag :KLAP :SUPER

Maar als de Seastate te hoog is, mogen ze niet boven de Noordzee en vliegen ze boven land. En ik meende dat dat nu het geval was...Maar kan een verklaring zijn waarom men boven land vliegt, andere verklaring is natuurlijk de type missie.. een CAS missie gaat niet echt lekker boven de Noordzee ;-)

Berichtdoor roberto » ma dec 19, 2011 12:50 pm
Aantal posts: 3982x

De laatste week avondvliegen van dit jaar
M2163/11 - AD OPR HR ARE CHANGED FROM MON-FRI 0700-1545 TO MON-THU 1345-2145 AND FRI 0700-1030. 19 DEC 08:31 2011 UNTIL 23 DEC 15:45 2011. CREATED: 19 DEC 08:32 2011

Berichtdoor dennis » ma dec 19, 2011 7:24 pm
Aantal posts: 3743x
Ranking: Basis Commandant

Vroeg einde vanavond...

Berichtdoor roberto » ma dec 19, 2011 8:00 pm

Misschien bang voor gladde baan met verwachte (natte) sneeuw

Berichtdoor Gerben KLu » di dec 20, 2011 4:01 pm
Aantal posts: 5486x

PB sturen

rwy 27 active ( wind factor )

Berichtdoor roberto » za okt 20, 2012 10:35 am

Het avondvliegprogramma najaar 2012 vindt plaats in de weken
44 (29 oktober tot 2 november)
45 (5 tot 9 november)
47 (19 tot 23 november)
48 (26 tot 30 november)
50 (10 tot 14 december)
51 (17 tot 21 december)
Er wordt in principe gevlogen van maandag tot en met donderdag tot 23.00 uur. Tijdens het avondvliegen vertrekken de toestellen in de middag voor 17.00 uur en in de avond.
Opvallend dit jaar is dat de de eerste 5 weken samen vallen met Volkel, terwijl dit in het verleden heel vaak om en om was.
Zal wel met de bezuinigingen te maken hebben.

Berichtdoor roberto » za dec 15, 2012 11:36 am

Avondvliegen in begin 2013 in de weken 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11.
Wel een beetje veel, normaal is dit maar in de helft van de weken tot eind maart en ook nog in blokken van 4 weken aaneen gesloten.
Nou ja, kunnen we alvast wennen dat we alleen in de zomer maanden wat op Leeuwarden te zoeken hebben, want vanaf september gaat de baan er ook nog een paar maanden uit waarbij de kisten vanaf Volkel en Eindhoven opereren.

Berichtdoor Hunter58 » za dec 15, 2012 9:53 pm
Aantal posts: 3977x

PB sturen

roberto schreef:Avondvliegen in begin 2013 in de weken 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11.
Wel een beetje veel, normaal is dit maar in de helft van de weken tot eind maart en ook nog in blokken van 4 weken aaneen gesloten.
Nou ja, kunnen we alvast wennen dat we alleen in de zomer maanden wat op Leeuwarden te zoeken hebben, want vanaf september gaat de baan er ook nog een paar maanden uit waarbij de kisten vanaf Volkel en Eindhoven opereren.

Yess..!! :SUPER

Van harte welkom

:CHEER :CHEER :CHEER

Berichtdoor DEHCB,janhulzebos » za dec 15, 2012 11:44 pm
Aantal posts: 36x
Ranking: Student Luchtverkeersleider

PB sturen

Evertharley schreef:
pollypeter schreef:Er stond vandaag in Dagblad van het Noorden een heel artikel over de overlast die het avondvliegen deze week heeft veroorzaakt in Noordoost-Nederland (!) Er schijnen enorm veel klachten te zijn binnengekomen bij defensie. Ik moet zeggen dat ze ook best veel lawaai maakten, gisteravond waren ze om 22.15 nog druk aan het stofzuigen hier boven Hoogeveen. Afterburner aan en vrij laag. Dat verwacht je niet echt om die tijd...

Dit is mede een gevolg van de nieuw in te voeren Luchtruimstruktuur met onder meer de Cross Border Aerea Land ( CBA land )
Deze Cross Border Aerea strekt zich uit van TMA Eelde tot Twenthe en dan de Grens over tot TMA Bremen.
Zowel de Nederlanders als de Duitsers zullen hiervan gebruik gaan maken.
We verkeren nu in een soort testfase.

Ook zullen de oefengebieden Charlie, Charlie Noord, Charlie Zuid en Hoogeveen Aerea ongeveer 12 weken per jaar aktive zijn.
Charlie H Charlei S en Charlie . ligeen ten noorden en zuiden van Hoogeveen
CBA land gaat van FL 65 tot FL 190 en de Charlie Aerea's van 2000ft resp. GND tot FL 190
Het militaire vliegverkeer in Zuid Oost Nederland en Oost Nederland zal dan worden afgebouwd.
Alles over de nieuwe luchtruimstruktuur is te vinden op internet.

VorigeVolgende

Reactie plaatsen

Keer terug naar Leeuwarden (EHLW)