MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Leeuwarden (EHLW) -> Vernieuwen start- of landingsbaan juli - oktober 2013

Plaats hier berichten over Leeuwarden (EHLW)
Nieuw bericht plaatsen

Re: Vernieuwen start- of landingsbaan juli - oktober 2013

Berichtdoor Birdman » ma feb 04, 2013 5:35 pm
Aantal posts: 1369x
Ranking: MilSpotter

PB sturen | Website bezoeken

Dat is niet alleen Twents maar slaat ook op op vele andere velden. Rheine-Bentlage zal ook haar deuren sluiten en er staan nu pas een paar nieuwe hangaars meen ik. Tja.. Het zou wel zuur zijn als Leeuwarden dicht zou gaan, dan hebben we een volledige Noord Brabant Airforce!

Berichtdoor Hurricane » di feb 05, 2013 1:43 pm
Aantal posts: 80x
Ranking: F16 Piloot

PB sturen

Birdman schreef:Dat is niet alleen Twents maar slaat ook op op vele andere velden. Rheine-Bentlage zal ook haar deuren sluiten en er staan nu pas een paar nieuwe hangaars meen ik. Tja.. Het zou wel zuur zijn als Leeuwarden dicht zou gaan, dan hebben we een volledige Noord Brabant Airforce!

Laten we eerst maar eens afwachten wat voor stappen genomen worden voor vervanging van de F-16, daar maakt men nog weinig progressie mee en de tijd tikt vrolijk verder voor de continue krimpende vloot fighters. Met een AT( former PC)-7 of UAV zet je geen zoden aan de dijk om danwel Volkel of Leeuwarden open te houden.

Berichtdoor Bas A » di feb 05, 2013 2:29 pm
Aantal posts: 645x

PB sturen

Komen de kisten in die weken richting Volkel, of is daar verder nog niks over bekend?

Berichtdoor Pete63 » za feb 09, 2013 8:33 pm
Aantal posts: 813x

PB sturen

V.w.b het hernoemen van de baanrichting - dat is vrij simpel:

Magnetische koers 055º betekent afgerond RWY-06 (altijd naar het dichtstbijzijnde tiental graden)

Magnetische koers 054º betekent afgerond RWY-05

aangezien de baan een rechte lijn (= hoek van 180º) is, geldt het tegenovergesteld ook:

Magnetische koers 235º betekent afgerond RWY-24

Magnetische koers 234º betekent afgerond RWY-23

Dus zo verandert baan 06/24 in een 05/23..!

Dit wordt inderdaad veroorzaakt door het immer veranderende magnetische noorden, dat in het noorden van Canada ligt en dus nu weer op weg is in noordelijke richting (de hoek van de baan t.o.v. het magnetisch noorden wordt kleiner)...
(Dit gaat wel heel erg langzaam, overigens - zie FLIPs voor jaarlijkse afwijking...)
Het magnetisch noorden ligt dus niet op de noordpool - dat is het kaartnoorden, maar dat is weer een heel ander verhaal...

Zo is een (hele) tijd geleden de complete serie parallelbanen op Schiphol van baannummer veranderd:

RWY-19L/01R, RWY-19C/01C en 19R/01L heten nu: RWY-18L/36R, RWY-18C/36C en RWY-18R/36R...

Meer info over het veranderen van de locatie van het magnetische noorden:

http://science.howstuffworks.com/enviro ... ion782.htm

Overigens, in de Tweede Wereldoorlog hadden de Duitsers op Vliegbasis Leeuwarden al een tweetal kompaskompenseerschijven voor het
inregelen/nauwkeurig afstemmen van het boordkompas van de Luftwaffe vliegtuigen, waaronder de Nachtjagers... Toen was de afwijking tussen het kaart- en magnetische noorden nog veel groter dan tegenwoordig... (Een dergelijke kompasschijf op de Vliegbasis Gilze-Rijen staat inmiddels op de landelijke monumentenlijst...)

Many happy compass headings..!
Piet

Berichtdoor roberto » di jul 02, 2013 1:56 pm
Aantal posts: 3955x

Even een update betreffende de baansluiting, het veld gaat vanaf 19 augustus t/m 4 oktober dicht, ik vermoed dat men de 4 weken hiervoor vanaf de kortebaan gaat vliegen of de baanreparatie duurt korter.
Na deze 7 weken, komt men 1 week terug om daarna naar Eindhoven te gaan voor de oefening aldaar die ook een weekje duurt net als vorig jaar.

Berichtdoor AJ42 » di jul 02, 2013 6:09 pm
Aantal posts: 564x

PB sturen

roberto schreef:Even een update betreffende de baansluiting, het veld gaat vanaf 19 augustus t/m 4 oktober dicht, ik vermoed dat men de 4 weken hiervoor vanaf de kortebaan gaat vliegen of de baanreparatie duurt korter.
Na deze 7 weken, komt men 1 week terug om daarna naar Eindhoven te gaan voor de oefening aldaar die ook een weekje duurt net als vorig jaar.

Gaat het zwikje vanaf Volkel vliegen of vanaf Eindhoven?
Wat ik vernomen heb is dat ze een periode vanaf eindhoven vliegen dan die oefening mee pakken en dan richting volkel gaan.
Je geeft aan 4 weken eerder, is dat de 4 weken voor 19aug? korte baan?

Berichtdoor roberto » di jul 02, 2013 6:36 pm
Aantal posts: 3955x

AJ42 schreef:
roberto schreef:Even een update betreffende de baansluiting, het veld gaat vanaf 19 augustus t/m 4 oktober dicht, ik vermoed dat men de 4 weken hiervoor vanaf de kortebaan gaat vliegen of de baanreparatie duurt korter.

Gaat het zwikje vanaf Volkel vliegen of vanaf Eindhoven?
Wat ik vernomen heb is dat ze een periode vanaf eindhoven vliegen dan die oefening mee pakken en dan richting volkel gaan.
Je geeft aan 4 weken eerder, is dat de 4 weken voor 19aug? korte baan?

Ik ga op je eerste vragen geen uitspraken doen want dan worden ze in Brabant weer boos :twisted:

De officiële planning liep vanaf 23 juli, het blijft even een vraag of men tot 19 aug op de korte baan gaat vliegen of dat de aannemer 4 weken later begint

Berichtdoor Gerben KLu » di jul 02, 2013 6:43 pm
Aantal posts: 5486x

PB sturen

roberto schreef:--ik vermoed dat men de 4 weken hiervoor vanaf de kortebaan gaat vliegen of de baanreparatie duurt korter.
--

Korte baan inderdaad.

Berichtdoor BermudaPilot » vr jul 05, 2013 10:10 am
Aantal posts: 169x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen

Vliegveld gesloten van 12 augustus 2013 t/m 11 oktober 2013

Airport closed from August 12th untill October 11 2013

Thank U 4 ya coöperations!

Have a beautiful holiday!!

Berichtdoor Gerben KLu » vr jul 05, 2013 12:34 pm

PB sturen

http://www.dehuisaanhuis.nl/nieuws/2606 ... -de-grond/

Er wordt dus niet gevlogen van 12 augustus tot en met 11 oktober. ( zie boven staande berichten) De SAR blijft wel actief vanaf EHLW.
F-16’s gaan in deze periode naar EHVK (week 33 – 36) en naar EHEH (week 37 – 41). In week 31 en 32 wordt er mogelijk gevlogen vanaf de korte baan .

Berichtdoor Hunter58 » vr jul 05, 2013 6:38 pm
Aantal posts: 3975x

PB sturen

Gerben KLu schreef: (...)
F-16’s gaan in deze periode (...) naar EHEH (week 37 – 41). (...)

YESS..!!!
Ik voel me nu al weer wat ziekjes worden...

Berichtdoor Gerben KLu » vr sep 13, 2013 1:27 pm

PB sturen

Afbeelding

Vandaag is met maar liefst 9 machines tegelijk de hoofdbaan @vlbleeuwarden geasfalteerd. 14 okt komen de F16's terug!

©Vlb Leeuwarden @ Twitter

Berichtdoor wizum » vr sep 13, 2013 3:26 pm
Aantal posts: 850x

PB sturen

Goede gedachte deze foto te plaatsen!

Berichtdoor fake » vr sep 13, 2013 6:17 pm
Aantal posts: 2134x

PB sturen

bijzonder leuke plaat, Gerben :PRIMA

Berichtdoor Snake » vr sep 13, 2013 11:30 pm
Aantal posts: 328x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen

Daar sluit ik me bij aan, inderdaad erg leuk!
Voor andere wegenbouwers zal in de wijde omgeving vandaag waarschijnlijk geen asfalt verkrijgbaar zijn geweest :lol:

VorigeVolgende

Reactie plaatsen

Keer terug naar Leeuwarden (EHLW)