MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Leeuwarden (EHLW) -> Luchtmobiel naar EHLW ?

Plaats hier berichten over Leeuwarden (EHLW)
Nieuw bericht plaatsen

Luchtmobiel naar EHLW ?

Berichtdoor 68-0037UH » za sep 14, 2013 9:12 am
Aantal posts: 931x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

Volgend het DVHN (www.dvhn.nl) gaat kazerne Assen dicht en komt bataljon Luchtmobiel naar EHLW. Boeiend, gaan we de Amerikanen achterna met hun Joint Forces Bases (zoals Lewis-McChord).... :PUTER

Re: Luchtmobiel naar EHLW ?

Berichtdoor roberto » za sep 14, 2013 10:29 am
Aantal posts: 3955x

PB sturen | Website bezoeken

Lijkt me een beetje dom idee om die zandhazen hier te stationeren, behalve de Marnewaard hebben ze hier nauwelijks plek om te spelen.
Havelte lijkt me iets logischer.

Berichtdoor iereb » za sep 14, 2013 10:36 am
Aantal posts: 686x

PB sturen

Roberto zo redeneren ze niet bij de club OpRutte; gaat alleen maar om het financiele huishoudplaatje.
Maar behalve dat....denk je dat die club hier EXTRA gevestigd wordt bij de huidige bezetting op Lw?
dit id is ter compensatie van werkgelegenheid wat hier weggaat.....bye bye Fightertown Leeuwarden!

maar........niet te vroeg huilen folks.....tis maar een voorstel he.....ze gaan hier nog wel ff over chillen

Berichtdoor 68-0037UH » za sep 14, 2013 10:42 am
Aantal posts: 931x

PB sturen

iereb schreef:Roberto zo redeneren ze niet bij de club OpRutte; gaat alleen maar om het financiele huishoudplaatje.
Maar behalve dat....denk je dat die club hier EXTRA gevestigd wordt bij de huidige bezetting op Lw?
dit id is ter compensatie van werkgelegenheid wat hier weggaat.....bye bye Fightertown Leeuwarden!

maar........niet te vroeg huilen folks.....tis maar een voorstel he.....ze gaan hier nog wel ff over chillen

Denk dat je een punt hebt, wordt het een soort (nu nog RAF) Leuchars

Berichtdoor Viper6 » za sep 14, 2013 10:52 am
Aantal posts: 1096x

Persoonlijk lijkt het me een goed plan,het heet niet voor niets ( lucht ) mobielebrigade.
Er zal alleen wel enorm bij gebouwd moeten worden naar mijn idee.
Op lw zal dan alles zijn wat ze nodig hebben, zoals opstap en vertrek punten voor chinook en cougars.
En lekker dicht bij de marnewaard.

Wie weet komt er uit een onverwachte hoek nog wel meer naar Lw,ruimte zat zou je zeggen!

Berichtdoor one-o-four » za sep 14, 2013 11:09 am
Aantal posts: 160x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen

iereb schreef:Roberto zo redeneren ze niet bij de club OpRutte; gaat alleen maar om het financiele huishoudplaatje.

Bij de vorige bezuinigingsronde (die onder Hillen) wist de Leeuwarder Courant te melden dat de F-16s weg zouden gaan en de NH90s naar Leeuwarden zouden komen.....

Berichtdoor oermens » za sep 14, 2013 11:40 am
Aantal posts: 251x
Ranking: Vlieginstructeur

Het zou me niet verbazen als de kazerne in Assen sneuvelt. Ze zitten aan de rand van de stad. Helikopters kunner er haast niet landen in het oefengebied. Havelte, zou kunnen. Maar als het goed is, komt 45 painfbat (pantserinfanteriebataljon) naar Havelte, samen met ondersteunende eenheden, ongeveer 850 man/vrouw en iets van 150 voertuigen. Als je daar een luchtmobielbataljon bij optelt, heb je, ben ik bang niet genoeg ruimte....... Begrijp me niet verkeerd, het mag van mij.
Toch zie ik persoonlijk liever het 45e komen. Ben natuurlijk naast luchtmachtspotter, ook landmacht spotter. Er worden wel 2 nieuwe legerings/compagniesgebouwen bij gebouwd.

Berichtdoor King » za sep 14, 2013 11:51 am
Aantal posts: 500x

PB sturen

@ Oermens: Euh, rand van de stad? zeg maar midden in de stad (kazerne). Landingsplekken? Op kazerneterrein zelf kan makkelijk geland worden, naast het TT circuit een oefenterrein met landingsplekken en ook nog bij Witten....

Maar goed, zal jammer zijn als de kazerne in Assen dicht zou moeten, scheelt hoop werkgelegenheid!

Grz

King

Berichtdoor Tinus64 » za sep 14, 2013 12:33 pm
Aantal posts: 2x
Ranking: Baanveger

PB sturen

Het is afwachten wat de 17e bekend wordt. Als er maar 35 F-35's komen, waarvan een beperkt deel ook nog in de States gaat vliegen tbv de opleiding, worden ze dan op enkel Volkel gestationeerd?
daar liggen ook de Nukes.
68-0037UH schreef:Volgend het DVHN (http://www.dvhn.nl) gaat kazerne Assen dicht en komt bataljon Luchtmobiel naar EHLW. Boeiend, gaan we de Amerikanen achterna met hun Joint Forces Bases (zoals Lewis-McChord).... :PUTER

Berichtdoor Viper6 » za sep 14, 2013 12:43 pm
Aantal posts: 1096x

Tinus64 schreef:Het is afwachten wat de 17e bekend wordt. Als er maar 35 F-35's komen, waarvan een beperkt deel ook nog in de States gaat vliegen tbv de opleiding, worden ze dan op enkel Volkel gestationeerd?
daar liggen ook de Nukes.
68-0037UH schreef:Volgend het DVHN (http://www.dvhn.nl) gaat kazerne Assen dicht en komt bataljon Luchtmobiel naar EHLW. Boeiend, gaan we de Amerikanen achterna met hun Joint Forces Bases (zoals Lewis-McChord).... :PUTER

Misschien leasen ze wel kisten van de Amerikanen om te trainen,en dat alles naar Nederland komt.
Is daar over na gedacht?

Berichtdoor Tinus64 » za sep 14, 2013 1:21 pm
Aantal posts: 2x
Ranking: Baanveger

PB sturen

moet er nog wel aan wennen hoor; straks lezen we welkom op de landmachtdagen Leeuwarden.

Berichtdoor Lennart-KmK30 » za sep 14, 2013 3:41 pm
Aantal posts: 117x

PB sturen

roberto schreef:Lijkt me een beetje dom idee om die zandhazen hier te stationeren, behalve de Marnewaard hebben ze hier nauwelijks plek om te spelen.
Havelte lijkt me iets logischer.

Dit was ook mijn eerste gedachte. Ik woon er in de buurt (onder 1 van de vliegroutes) en hier is alles wat ze nodig hebben qua ruimte en oefenmogelijkheden. Af en toe komen er wel eens heli's hierlangs richting het oefenveld.

Berichtdoor Gerben KLu » za sep 14, 2013 7:16 pm
Aantal posts: 5486x

PB sturen

Het kabinet gaat de Johan Willem Frisokazerne in Assen sluiten. Dat hebben Haagse bronnen bevestigd na uitlatingen van de commissaris van de koning in Drenthe, de PvdA'er Jacques Tichelaar.

De plannen van Defensie worden dinsdag op Prinsjesdag bekendgemaakt. "Ik heb ook begrepen dat dinsdag op de kazerne mededelingen zullen worden gedaan aan de mensen daar", aldus Tichelaar.

Volgens Tichelaar wordt het in Assen gelegerde onderdeel van de luchtmobiele brigade naar Leeuwarden verplaatst. Haagse bronnen spreken dit echter tegen. Waar het onderdeel wel naartoe gaat, is niet bekend.

Banen weg

Tichelaar denkt dat voor Assen en omgeving zeker 1400 banen verloren gaan. De kazerne heeft contracten met ruim honderd bedrijven in Drenthe. De commissaris van de koning rekent op protesten tegen de sluiting.

Tichelaar betwijfelt of Defensie een koper kan krijgen voor het complex. Potentiële kopers worden volgens hem afgeschrikt omdat de vervuilde grond moet worden schoongemaakt. Een appartement zou er al snel een half miljoen euro moeten kosten, zegt Tichelaar in het Dagblad van het Noorden.

Twee jaar geleden werd de Johan Willem Frisokazerne ook met sluiting bedreigd, maar uiteindelijk mocht het complex openblijven. Tichelaar vreest dat het ditmaal een zware klus wordt om de kazerne in Assen te behouden omdat Defensie fors moet bezuinigen.

©NOS http://nos.nl/artikel/551035-kazerne-in ... dicht.html

Berichtdoor roberto » di sep 17, 2013 8:39 am
Aantal posts: 3955x

Bericht in de LC vandaag:
De vliegbasis in Leeuwarden wordt toch niet uitgebreid met het bataljon van de luchtmobiele brigade uit Assen. Dit verhuist naar Havelte.

Hebben ze in Den Haag toch mijn opmerking gelezen :PRIMA

Berichtdoor pollypeter » di sep 17, 2013 10:01 am
Aantal posts: 178x

PB sturen

roberto schreef:Bericht in de LC vandaag:
De vliegbasis in Leeuwarden wordt toch niet uitgebreid met het bataljon van de luchtmobiele brigade uit Assen. Dit verhuist naar Havelte.

Hebben ze in Den Haag toch mijn opmerking gelezen :PRIMA

Krijgen we dan toch gewoon die 37 JSF-jes op Leeuwarden?

Wishful thinking, ik geef het toe!

Volgende

Reactie plaatsen

Keer terug naar Leeuwarden (EHLW)