MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Leeuwarden (EHLW) -> Luchtmobiel naar EHLW ?

Plaats hier berichten over Leeuwarden (EHLW)
Nieuw bericht plaatsen

Re: Luchtmobiel naar EHLW ?

Berichtdoor Bunzing » di sep 17, 2013 10:19 am
Aantal posts: 63x
Ranking: F16 Rooky

PB sturen

pollypeter schreef:Krijgen we dan toch gewoon die 37 JSF-jes op Leeuwarden?

Wishful thinking, ik geef het toe!

Nee, maar wel een aantal. Volgens de basiscommandant tijdens een lezing bij Onze Luchtmacht vorige week blijven er twee MOB's omdat de F-35 teveel lawaai maakt om ze allemaal binnen de geluidscontouren van één veld te kunnen houden. Alleen al om die reden - en andere redenen - zou Leeuwarden in de toekomst wel open moeten blijven en een deel van de F-35's gebaseerd krijgen.

Berichtdoor Lennart-KmK30 » di sep 17, 2013 11:51 am
Aantal posts: 117x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen

roberto schreef:Bericht in de LC vandaag:
De vliegbasis in Leeuwarden wordt toch niet uitgebreid met het bataljon van de luchtmobiele brigade uit Assen. Dit verhuist naar Havelte.

Hebben ze in Den Haag toch mijn opmerking gelezen :PRIMA

Nice XD dat gaan heel wat meer fotomogelijkheden worden voor mij. (woon vlakbij Havelte)

Berichtdoor pollypeter » di sep 17, 2013 12:06 pm
Aantal posts: 181x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen

Bunzing schreef:
pollypeter schreef:Krijgen we dan toch gewoon die 37 JSF-jes op Leeuwarden?

Wishful thinking, ik geef het toe!

Nee, maar wel een aantal. Volgens de basiscommandant tijdens een lezing bij Onze Luchtmacht vorige week blijven er twee MOB's omdat de F-35 teveel lawaai maakt om ze allemaal binnen de geluidscontouren van één veld te kunnen houden. Alleen al om die reden - en andere redenen - zou Leeuwarden in de toekomst wel open moeten blijven en een deel van de F-35's gebaseerd krijgen.

Hm...interesaant, zit wat in. En dan zorgen dat Leeuwarden haar positie als opleidings/instructiebasis kan behouden, zodat de JSF-partners in Europa hier toestellen komen stationeren. Wie weet wordt het toch nog leuk.
Met 17 kisten (of minder) wordt het in elk geval wel overzichtelijk. 4 Kisten per dag de lucht in, kun je mooi weer naar huis...

Vorige

Reactie plaatsen

Keer terug naar Leeuwarden (EHLW)