Milspotters forum -> Leeuwarden (EHLW) -> F35 geluidsbeleving
![]() | F35 geluidsbeleving![]() Aantal posts: 35x Ranking: Student Luchtverkeersleider PB sturen |
Re: F35 geluidsbeleving![]() Aantal posts: 765x Ranking: MilSpotter PB sturen |
The average listener would barely notice a change in the “loudness” between two sounds that are 3 dB apart.
The average listener would perceive a sound that is 10 dB higher than the original sound as “twice as loud”.
Re: F35 geluidsbeleving![]() Aantal posts: 6x Ranking: Baanveger PB sturen |
Bergen schreef:Vond nog een 'F-35 Noise Measurement Executive Summary': http://www.f-16.net/forum/download/file.php?id=19614
Uit het document:The average listener would barely notice a change in the “loudness” between two sounds that are 3 dB apart.
The average listener would perceive a sound that is 10 dB higher than the original sound as “twice as loud”.
![]() | Re: F35 geluidsbeleving![]() Aantal posts: 185x Ranking: F16 Demo Piloot PB sturen |
![]() | Re: F35 geluidsbeleving![]() Aantal posts: 185x Ranking: F16 Demo Piloot PB sturen |
Re: F35 geluidsbeleving![]() Aantal posts: 1x Ranking: Baanveger PB sturen |
![]() | Re: F35 geluidsbeleving![]() Aantal posts: 26x Ranking: Crew Chief PB sturen |
![]() | Re: F35 geluidsbeleving![]() Aantal posts: 470x Ranking: Vlieginstructeur PB sturen | Website bezoeken |
Cloudhopper schreef:De uitvoering van de belevingsvluchten door de F-35 wordt met 24 uur verschoven naar donderdag 26 mei.
Reden hiervoor is dat het weer op woensdag 25 mei naar verwachting niet goed genoeg is om alle geplande profielen te kunnen vliegen.
Voor een zo realistisch mogelijk beeld worden tijdens de belevingsvluchten diverse profielen uitgevoerd waarbij zowel op zicht als op instrumenten wordt gevlogen.
Op donderdag 26 mei is de weersverwachting beter en kans groter dat het volledige programma kan worden uitgevoerd.
De F35 staat wel gepland te gaan vliegen op woensdag vanaf de vliegbasis Leeuwarden, deze vluchten behoren niet tot de aangekondigde belevingsvluchten en kunnen ook niet worden beoordeeld middels de enquête op de website belevingsvluchten.nl
https://www.belevingsvluchten.nl/belevi ... erschoven/
![]() | Re: F35 geluidsbeleving![]() Aantal posts: 3983x Ranking: MilSpotter PB sturen | Website bezoeken |
![]() | Re: F35 geluidsbeleving![]() Aantal posts: 470x Ranking: Vlieginstructeur PB sturen | Website bezoeken |
![]() | Re: F35 geluidsbeleving![]() Aantal posts: 5486x Ranking: MilSpotter PB sturen |
![]() | Re: F35 geluidsbeleving![]() Aantal posts: 26x Ranking: Crew Chief PB sturen |
roberto schreef:Hier wordt gemeld dat de F35 woensdag wel een normale vlucht op Leeuwarden zal maken, tijdstip niet bekend
https://www.belevingsvluchten.nl/belevi ... erschoven/
Gerben KLu schreef:Inmiddels staat daar ook dat het een dag is verschoven.
Ik ben omwonende en heb me aangemeld, mij is verteld dat ik op de hoogte wordt gehouden vd tijdstippen.
Zodra ik het weet ... zet ik wel op t forum