MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Actuele foto's -> Frisian Flag 2017

Foto's en/of film van leden - Opendagen, movements etc.
Nieuw bericht plaatsen

Re: Frisian Flag 2017

Berichtdoor Eduard » wo apr 12, 2017 10:57 am
Aantal posts: 1346x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

smoker63 schreef:Nou Bas, als we dan toch aan het bedanken zijn: geef mij je allereerste F15 maar, die post van 9 april: perfect gewoon :KLAP

Mee eens!

Berichtdoor arjan8 » wo apr 12, 2017 4:03 pm
Aantal posts: 457x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen | Website bezoeken

4X F-15C Eagles climbing out into the airspace, "FIGHTERTOWN" Leeuwarden AB (EHLW)

Best regards

For more aviation joy feel free to visit my channel
http://www.youtube.com/user/32tfs

Berichtdoor arjan8 » ma apr 17, 2017 8:49 am

German AF EF-2000 Eurofighters, Frisian Flag 2017, Leeuwarden AB (EHLW)

Best regards

Berichtdoor arjan8 » di apr 18, 2017 5:05 pm

F-15C 81-039JZ and 85-096 (FLANG) Taxiing back to the FLIGHTLINE, Leeuwarden AB (EHLW)

Best regards

Berichtdoor 18bingo » do apr 20, 2017 11:41 am
Aantal posts: 895x

Prachtige foto´s (en filmpjes) van een interessante oefening ! :PRIMA

Ook voor een vliegtuigspotter van de oudere garde , zoals ik , was het een leuke belevenis hiervan een middagje mee te maken...

Wat mij vooral opviel was het feit , dat er voor de fotografen zomaar een weiland ter beschikking was gesteld.
Veertig-vijftig jaar geleden hoefde je je op die plaats niet te vertonen , want dan kreeg je ofwel de LB achter je aan ofwel een boer
met een hooivork , die het niet waardeerde , dat je op zijn land stond...
De tijden zijn wat dat betreft wel enorm veranderd , en als ik eerlijk ben moet ik zeggen : het vliegtuigspotten was vroeger toch meer een uitdaging dan nu en elke foto , die je toen maakte , voelde veel meer aan als een met inspanning verworven beloning......

Op mijn leeftijd (67) vind ik zo´n afgebakende spottersplek wel prettig , maar de jonge generatie wordt hiermee naar mijn mening toch iets teveel in de watten gelegd ....

groeten ,
Hans

Berichtdoor roberto » do apr 20, 2017 6:24 pm
Aantal posts: 3874x

18bingo schreef:Prachtige foto´s (en filmpjes) van een interessante oefening ! :PRIMA

Ook voor een vliegtuigspotter van de oudere garde , zoals ik , was het een leuke belevenis hiervan een middagje mee te maken...

Wat mij vooral opviel was het feit , dat er voor de fotografen zomaar een weiland ter beschikking was gesteld.
Veertig-vijftig jaar geleden hoefde je je op die plaats niet te vertonen , want dan kreeg je ofwel de LB achter je aan ofwel een boer
met een hooivork , die het niet waardeerde , dat je op zijn land stond...
De tijden zijn wat dat betreft wel enorm veranderd , en als ik eerlijk ben moet ik zeggen : het vliegtuigspotten was vroeger toch meer een uitdaging dan nu en elke foto , die je toen maakte , voelde veel meer aan als een met inspanning verworven beloning......

Op mijn leeftijd (67) vind ik zo´n afgebakende spottersplek wel prettig , maar de jonge generatie wordt hiermee naar mijn mening toch iets teveel in de watten gelegd ....

groeten ,
Hans

Het land dat je waarschijnlijk bedoelde aan de Jelsum kant, is van de luchtmacht en daar wordt verder niks mee gedaan behalve een paar keer per jaar gemaaid. Voor de verkeersveiligheid was het wel zo fijn dat de meeste spotters nu in het weiland stonden en niet massaal in de berm van de weg.
Het land aan de Marsum kant voor het parkeren van auto's was wel van een boer, maar hiervoor krijgt hij een schadevergoeding voor het gebruik van het land.

Berichtdoor 18bingo » do apr 20, 2017 7:02 pm

Ik wil geen ellenlang discussie starten over dit onderwerp , Roberto , maar wat ik bedoel te zeggen is , dat in mijn hoogtijdagen (veertig , vijftig jaar geleden) elk militair vliegveld waar je kwam om te spotten , omgeven was met een zekere mate van geheimzinnigheid en dat kwam natuurlijk ook door de Koude Oorlog. Elke foto die je toen maakte was een soort verovering.....Je wist vantevoren niet of er iets interessants in de planning zat , en ook niet om welk type het eventueel ging en wanneer die bezoeker zou arriveren.....
Wat mogelijkheden om te spotten betreft is er tegenwoordig geen verschil meer tussen een militair- en een burgervliegveld. Op Schiphol heb je bij wijze van spreken evenveel faciliteiten......

groeten ,
Hans

Laatst bijgewerkt door 18bingo op zo apr 23, 2017 1:56 am, in het totaal 1 keer bewerkt

Berichtdoor arjan8 » za apr 22, 2017 7:22 pm

BAF F-16's (Waving Backseater) Frisian Flag exercise, Leeuwarden AB (EHLW)

Best regards

Berichtdoor 18bingo » di apr 25, 2017 1:00 pm

collega spotters ,

Op 4 april ben ik naar Leeuwarden geweest voor een middagje spotten tijdens Frisian Flag .
Helaas heb ik toen de registraties van de Portugese F-16´s , de Duitse Eurofighters en de Belgische F-16´s niet allemaal kunnen noteren.
Ik herhaal hier dus mijn vraag , die ik ook al via Babbelhoek heb gesteld , namelijk of iemand mij die gegevens (van de kisten , die ´s middags vlogen dus) kan verstrekken. :?:
Mag ook via PB !
Bij voorbaat dank.
groeten ,
Hans

Berichtdoor arjan8 » do apr 27, 2017 10:37 am

Nog even nagenieten.
F-15 Eagle, Theater Security Package 2017, The Netherlands, Leeuwarden AB (EHLW)

Best regards

Vorige

Reactie plaatsen

Keer terug naar Actuele foto's