MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Actuele foto's -> Japan 19 t/m 25 oktober 2017

Foto's en/of film van leden - Opendagen, movements etc.
Nieuw bericht plaatsen

Japan 19 t/m 25 oktober 2017

Berichtdoor bvdboomen » zo nov 05, 2017 1:34 pm
Aantal posts: 453x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen

Onderdeel van de 4Aviation tour was natuurlijk ook Japan. We zijn daar een week geweest en hebben veel (lees: heel veel!) regen gehad. Dat mocht de pret echter niet drukken en gelukkig waren er ook droge momenten. Voor mij als first timer was het natuurlijk heel gaaf! Daar kan geen regen tegenop en het smaakt zeker naar meer. Maar dan wel met meer zon als het kan want van de 60(!) foto's zijn er maar 6 waar zon op staat. En dat in het land van de rijzende zon... Twee Typhoons waren daar debet aan en heeft ervoor gezorgd dat we het programma moesten aanpassen: geen Komatsu waar de Eagles staan. Gelukkig zijn we die op andere plaatsen tegen gekomen.

Ik zou zeggen; leun lekker achterover en scroll gerust was sneller als je ze beu bent. 8)

19 oktober - Iruma
Gelijk na aankomst in Japan de trapjes gekocht en naar Iruma gegaan waar het al behoorlijk regende.

1. We troffen twee Herculessen die daar niet gebaseerd zijn waaronder deze groene.
Afbeelding

2. Ik was echter wel blij dat ik eindelijk eens andere Japanners heb dan de 767 die RIAT regelmatig aan doet!
Afbeelding

20 oktover - Hyakuri
We gingen deze dag onze eerste Phantoms scoren. We hebben ze wel gezien maar helaas, en ik citeer: "No fry today" (security). Er werd dus niet met de F-4 gevlogen maar wel getaxied. Reden was, dat er een week ervoor een incident was met een van de kisten.

3. De kisten werden wel het platform op gesleept. De tribune op de achtergrond is voor de Military Review, waarin de fly-past zat, die niet doorgegaan is vanwege de Typhoons.
Afbeelding

4. Er vloog echter wel een T-4 meerdere keren.
Afbeelding

5. En ook mijn eerste Japanse F-15 was een feit. Op de achtergrond een Phantom die een simulated take-off deed.
Afbeelding

6. Het uitrollen was natuurlijk ook mooi te fotograferen. Later zouden we ze op een ander veld wel vliegend gaan zien.
Afbeelding

7. De foto's zijn overigens genomen vanaf de befaamde torens die - technisch gezien - eigenlijk gewoon OP het veld staan.
Afbeelding

8. F-15 take-off. Door het donkere weer kom de roundel niet zo mooi uit. Maar het was (even) droog!
Afbeelding

9. De eerste huey van de dag komt mooi over de roller gehoverd.
Afbeelding

10. De T-4 ging er weer uit en deze keer eens niet vanaf de toren genomen.
Afbeelding

11. Zo zien we Phantoms graag! Genomen op het helderste moment van de dag.
Afbeelding

12. De RF-4 ging ook er ook nog "uit".
Afbeelding

13. En kwam ook mooi voorbij. Hier was ik blij dat ik niet op de toren stond. Dat is toch wat afstandelijker.
Afbeelding

14. Ondertussen was het weer enorm verslechterd en komt er een gigantisch gave Chinook aan!
Afbeelding

15. Dit schijnt uniek te zijn. Er zijn niet zoveel blauwe Phantoms meer over. Er waren er twee maar ik heb er maar een kunnen fotograferen.
Afbeelding

16. De tweede Huey kwam langs in een weer waarin een normaal mens al lang zijn camera opgeborgen heeft.
Afbeelding

21 oktober - NAF Atsugi
Aangezien dit een zaterdag was, zouden de vliegbewegingen magertjes zijn. We zijn er dan ook niet lang gebleven en hebben daarna een museum opgezocht. Op dit veld staan de P-3's, P-1's en normaal gesproken een Carrier Wing 5 van de US Navy maar die waren op stap.

17. Niet veel vliegverkeer maar wel een P-3 Orion van Australië!
Afbeelding

22 oktober - Tokyo toeristisch
Omdat de typhoon aan land kwam was de rehearsal van de Military Review op Hyakuri afgelast. Als alternatief gingen we in de stromende regen door Tokyo struinen.

23 oktober - Gifu
Na het passeren van de eerste typhoon kwam de zon eindelijk tevoorschijn! We moesten echter een hele afstand overbruggen om bij Gifu te komen. We hebben daar de middagmissie nog mee kunnen pakken.

18. Eindelijk kwam de kleur roundel over zoals die bedoeld is!
Afbeelding

19. De mooie plek in de landing zorgde voor keurige platen zoals deze Merlin. Ik wist niet dat Japan daar mee vloog.
Afbeelding

20. Nog een F-15 die samen met een andere meerdere t/g's deed. Vanaf deze plek hadden we echter geen zicht op de baan.
Afbeelding

21. Een derde F-15 kwam binnen met zeer lage zonnestand. Het was vroeg donker in Japan; om 17.00 uur al.
Afbeelding

22. Na op Hyakuri al een F-2 in slecht zicht te pakken te hebben, nu met zon. Het zou deze trip helaas wel bij deze twee blijven.
Afbeelding

24 oktober - Gifu
Deze dag hebben we drie velden bezocht en we begonnen bij Gifu. Nu zouden we de baankop op gaan zoeken om de take-off vast te leggen. Omdat ik andere platen wilde hebben dan de dag ervoor, ben ik daar gebleven voor de landing en de rest van de groep is weer op de plek van de dag ervoor gaan staan. Erg prettig dat 4Aviation die flexibiliteit mogelijk maakt!

23. In tegenstelling tot Hyakuri vlogen de Phantoms hier wel!
Afbeelding

24. Deze dag 1 keer een reepje zon gehad. Als die volop geschenen had, dan sta je op deze plek met tegenlicht voor de landing shots.
Afbeelding

25. Het was een drukke bedoeling daar op Gifu! Het is geen moment rustig geweest.
Afbeelding

26. Vliegend! Met zon was deze dus met tegenlicht.
Afbeelding

27. De baankop was wel ver weg. Deze foto is gemaakt met 560mm op een FX body.
Afbeelding

28. Dit waren de foto's waarvoor ik alleen met... 20 Japanners en een Brit achter bleef.
Afbeelding

29. Vet hoor! Kan er geen genoeg van krijgen.
Afbeelding

30. Een bezoekende Orion is maar even binnen geweest. De kist heeft de motoren niet uit gehad.
Afbeelding

Komaki airbase
Op dezelfde dag ook langs Komaki airbase geweest. Hier staan de Mitsubishi fabrieken en dan bedoel ik niet de plek waar de auto's gebouwd worden. De oude terminal van het civiele gedeelte is omgebouwd tot Mall en er is een mooi promenade dek aanwezig. We zijn overigens op de helft! Gaat het nog? Er zijn nog 30 foto's te gaan!

31. Hier treffen we een "inmiddels" oude bekende aan. De blauwe Herc hoort hier thuis.
Afbeelding

32. En er staan er meer. Er stonden er heel veel!
Afbeelding

33. De blauwe Blackhawk eindelijk te pakken! Op Hyakuri stonden er twee buiten lensbereik.
Afbeelding

34. Heel veel werd er niet gevlogen maar het was er goed platen.
Afbeelding

35. Er hoeft ook niet veel gevlogen te worden als er zoiets voorbij komt!
Afbeelding

36. Hier wordt ik als heli liefhebber wel blij van!
Afbeelding

Veld drie van de dag: Hamamatsu

37. Nog een Blackhawk die de eer van zijn naam niet aan doet.
Afbeelding

38. Op Hamamatsu wordt je dood gegooid met T-4'tjes.
Afbeelding

39. Even dachten we dat we geen take-offs meer zouden zien maar om 16.00 uur gingen er nog airborne! 17.00 uur is het bijna donker.
Afbeelding

40. Inmiddels was de combinatie donker weer en tijd van de dag de reden waarom mijn camera ISO 8000 ging hanteren. Gelukkig heb ik de laatste sensor technieken in mijn camera zitten!
Afbeelding

41. En nog maar een T-4. De squadrons zijn te onderscheiden door de kleur streep op het staartvlak.
Afbeelding

25 oktober - Back at Iruma
Waar het op de eerste dag heel rustig was, bleek Iruma nu een soort Schiphol te zijn! We hebben in korte tijd heel veel zien passeren waaronder 4 C-1's waarvan eentje de EC-1 versie.
We zouden het deze laatste uurtjes in Japan dan ook nog heel druk krijgen. Met het weer waren we overigens weer terug bij af vanwege een tweede typhoon die naderde.

42. Deze kist had ik de eerste dag gemist omdat ik toen in het busje de regen aan het verwerken was.
Afbeelding

43. Hey, die kennen we! Deze trip het meest gefotografeerde type. Is niet erg want ik vind het een leuk ding. Weer een nieuw sqn. teken op de staart.
Afbeelding

44. De wens van menig persoon binnen onze groep wordt ingewilligd! In Tilburg zouden we zeggen dat het een "lilluk" ding is. Maar wel gaaf!
Afbeelding

45. Die vlogen dus af en aan.
Afbeelding

46. Zouden er Phantom motoren in zitten? Wel typisch want het was deze trip de eerste keer dat ik het zag.
Afbeelding

47. Taxiën met de canopy open vind ik het mooiste beeld, zelfs bij deze kleine dingen.
Afbeelding

48. Een gewone C-1 komt langs getaxied. Lang leve 100mm op een FX body. De tweede camera bleef lekker in de tas droog te wezen.
Afbeelding

49. Alles was weer zeiknat maar we blijven door gaan! Dezelfde dag zouden we weer naar het warme en zonnige Zuid-Korea vliegen.
Afbeelding

50. De breedbek C-1 heeft behoorlijk wat t/g's gedaan.
Afbeelding

51. Nog een gewone C-1. Die vind ik dan toch mooier.
Afbeelding

52. Een vliegtuigtype dat in 1962 voor het eerst vloog en... nu nog! De YS-11. Gaaf dat we die nog een te pakken hebben.
Afbeelding

53. Het beeld van de dag; files.
Afbeelding

54. Inmiddels is onze C1 van foto 51 aan de beurt om te vertrekken. Het leek af en toe net Schiphol.
Afbeelding

55. Dit bedoel ik dus. Achter de T-4 stond nog een T-4... of twee. Sommigen waren niet te platen vanwege de heat haze van het vliegtuig ervoor.
Afbeelding

56. Ook de YS-11 zou meerdere t/g's gaan doen. Dat daar überhaupt ruimte voor was in de time slots.
Afbeelding

57. Beeldspraak van onze trip in Japan!
Afbeelding

58. Misschien was het wel goed dat het heiig was want de achtergrond van de landing was vrij druk.
Afbeelding

59. Ja, gooit er nog maar een paar uit!
Afbeelding

60. Als laatste het symbool van mijn Japan trip: de Kawasaki T-4. Het type vliegt volgens Wiki alleen in Japan.
Afbeelding

En nu snel naar de luchthaven het wame, zonnige Zuid-Korea weer opzoeken!
Als je het tot hier gered hebt met kijken en vooral met lezen dan dank ik je hartelijk voor de genomen tijd!

Re: Japan 19 t/m 25 oktober 2017

Berichtdoor oermens » zo nov 05, 2017 7:08 pm
Aantal posts: 237x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen | Website bezoeken

Moet nog even bijkomen..... wat een geweldige, prachtige platen!! Jammer van het weer, maar goed. Heb heerlijk genoten...

Berichtdoor markie » ma nov 06, 2017 12:03 pm
Aantal posts: 285x

PB sturen

Helemaal mee eens schitterende serie!

Berichtdoor zeeuwric » di nov 07, 2017 12:09 am
Aantal posts: 133x

PB sturen

Tja Ben wat moet je hiervan zeggen, nailed it! en enorm bedankt voor het delen...

Berichtdoor bvdboomen » di nov 07, 2017 7:04 pm

PB sturen

Dank mannen. Fijn om te lezen dat ze in de smaak vallen!

Berichtdoor T-Bird » do nov 09, 2017 9:40 am
Aantal posts: 121x

PB sturen

Super gave platen. De reis zeker waard zo te zien !

Berichtdoor bvdboomen » vr nov 10, 2017 7:34 am

PB sturen

T-Bird schreef:Super gave platen. De reis zeker waard zo te zien !

Zekers te weten! Dank voor je reactie!

Berichtdoor pollypeter » ma nov 20, 2017 12:59 pm
Aantal posts: 174x

PB sturen

Wat een gave platen en ervaring! Jaloers...
Dank voor het delen.

Berichtdoor bvdboomen » di nov 21, 2017 4:49 pm

PB sturen

Dank je wel Peter.
Een ervaring was het zeker. Ook leuk om de mensen in het land te ervaren. Een hele andere mentaliteit dan in de meeste westerse landen.

Reactie plaatsen

Keer terug naar Actuele foto's