MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Voorstellen -> Terug van weggeweest

Nieuw? Stel u voor !
Nieuw bericht plaatsen

Terug van weggeweest

Berichtdoor hansvanh » di aug 09, 2011 4:47 pm
Aantal posts: 288x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen

Na 40 jaar meld ik me weer.
Mijn naam is Hans van Herpen en was actieve militaire fotospotter op Welschap tussen 1967 en 1971. Daarna kwam het door studie en drukke baan er niet meer van. Ook mijn echtgenote en kinderen waren er niet echt enthousiast voor te krijgen.
Ik woonde destijds in Eindhoven onder de aanvliegroute van de oude baan en ik kon vanuit mijn slaapkamerrraam de registraties zo lezen.
Begonnen met een Agfa Click II, vervolgens een Ilford kleinbeeldcamera en daarna een Pentaflex met 50 mm en een 300 mm waarvoor ik zelfs een schouderstatief had. In die jaren veel foto's op Welschap gemaakt en vliegshows bezocht. De bijna altijd regenachtige Belgische "Opendeurdagen" herinner ik me nog goed.
In de vakanties op de fiets naar Volkel en Kleine Brogel en met de tienertoer de andere Nederlandse vliegbases. Verder naar Engeland geweest (Lakenheath met z'n F-100's en Mildenhall) met een perspas en een basevisit. Ook Ramstein en Cambrai ontbraken niet.
Ik ben 2 jaar geleden gestopt met werken en heb mijn negatieven en dia's weer eens opgezocht. Bleken goed geconserveerd en ben ze geleidelijk aan het scannen. Inmiddels al zo'n 500 F-84 en 300 F-104 negatieven en dia's gescand. Verder T-33, Hunter en alles wat er in die tijd maar zo'n beetje rondvloog. Bij elkaar zijn het er toch een paar duizend. Ik zal er binnenkort wel een aantal in de respectievelijke forums binnen de nostalgia plaatsen.
Het risico is aanwezig dat er doublures ontstaan met reeds gepubliceerde foto's maar misschien is de hoek weer wat anders. Ik was niet zo goed in data en plaatsen maar die moeten jullie er dan maar bij verzinnen. Ik heb al veel namen van collegaspotters uit die jaren voorbij zien komen dus die vullen het dan maar aan.
Als er speciale wensen zijn voor bepaalde foto's (types, registraties) dan laat dat maar weten.
Tijdens mijn werk toch nog enige affiniteit met de luchtvaart gehouden. In mijn bedrijf werden de Arresting Gears voor de vliegdekschepen van de Amerikaans en Franse marine gebouwd en de bewegingssystemen (servo-cylinders) voor vluchtsimulatoren en cabin crew trainers.
Ik woon nu op 15 minuten wandelen van de baan van Eindhoven Airport aan de Oerle-kant.
Jullie zien de foto's wel verschijnen. We reizen veel dus er kan wel wat tijd tussen zitten.

Groeten,

Hans van Herpen

Re: Terug van weggeweest

Berichtdoor schroei!! » di aug 09, 2011 6:01 pm
Aantal posts: 94x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen

Welkom Hans! Het klinkt allemaal veelbelovend wat je voor ons in petto hebt, ben zeer benieuwd! :ZWAAI

Berichtdoor Stijgertje » wo aug 10, 2011 4:56 pm
Aantal posts: 21x
Ranking: F16 Engineer

PB sturen

Welkom Hans,

Ik sluit me aan bij schroei, klink zeer zeker veelbelovend.

Bizar wat er voor onschatbare waarde achterblijft op de zolderkamertjes!

Vriendelijke Groet,
Rudy

Berichtdoor 18bingo » wo aug 10, 2011 8:19 pm
Aantal posts: 923x
Ranking: MilSpotter

PB sturen | Website bezoeken

Graag wil ik jou - als oud collega spotter- natuurlijk ook van harte welkom heten!
Vaak hebben we indertijd bij het maken van foto's (met name bij Eindhoven-Welschap) zij aan zij gestaan .
Ook hebben we de trip naar Lakenheath in 1970 samen (en met nog enkele andere bekenden) gemaakt, weet je nog wel?
Mag ik de hoop uitspreken , dat er in de komende tijd vele foto's , die je gemaakt hebt , via de weg van het Foto Forum
van Milspotters voorbij komen , want ze zijn zonder twijfel voor veel mensen interessant!
Ik wens je het allerbeste toe !
Groeten,
Hans Engels

Berichtdoor hansvanh » vr aug 12, 2011 5:25 pm
Aantal posts: 288x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen

18bingo schreef:Graag wil ik jou - als oud collega spotter- natuurlijk ook van harte welkom heten!
Vaak hebben we indertijd bij het maken van foto's (met name bij Eindhoven-Welschap) zij aan zij gestaan .
Ook hebben we de trip naar Lakenheath in 1970 samen (en met nog enkele andere bekenden) gemaakt, weet je nog wel?
Mag ik de hoop uitspreken , dat er in de komende tijd vele foto's , die je gemaakt hebt , via de weg van het Foto Forum
van Milspotters voorbij komen , want ze zijn zonder twijfel voor veel mensen interessant!
Ik wens je het allerbeste toe !
Groeten,
Hans Engels

Hallo Hans,

Bedankt voor je welkom.
Ik zal jouw website "Thunderstreaks" gebruiken om zoveel mogelijk data en plaatsen voor mijn opnames te reconstrueren.
Ik zie daar nogal wat herkenningspunten in.
Jij was daar altijd al beter in. Wie schrijft die blijft .............toch?

Groeten,

Hans van Herpen

Berichtdoor A.J. Witsen » vr aug 12, 2011 6:27 pm
Aantal posts: 3048x

PB sturen

Welkom Hans en geniet van Milspotters.

Berichtdoor Jerry » vr aug 12, 2011 8:36 pm
Aantal posts: 654x

PB sturen

Hans, welkom bij milspotters. Ik heb net je Lakenheath F-100's bekeken. Magistraal ! Smaakt naar meer.

Berichtdoor rob » zo aug 14, 2011 12:55 am
Aantal posts: 2009x

PB sturen | Website bezoeken

Welkom Hans! :wink:

Gr,

Rob Martaré.

Berichtdoor jacques » do sep 08, 2011 5:31 pm
Aantal posts: 179x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen

Hallo Hans !

Na je tip heb ik me ook aangemeld als milspotter. We hebben samen veel spotterhistorie gedeeld, vooral op Ehv.
Ik ben ook al ver met het digitaliseren van "oude" meuk zoals Rob het noemt, maar voor mij zijn het juweeltjes uit de goede oude tijd. Ik zie je foto's en dia's met plezier tegemoet 1
Groeten
Jacques

Reactie plaatsen

Keer terug naar Voorstellen