MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Voorstellen -> Ik stel me graag voor...

Nieuw? Stel u voor !
Nieuw bericht plaatsen

Ik stel me graag voor...

Berichtdoor asp » za aug 27, 2011 8:57 pm
Aantal posts: 1x
Ranking: Baanveger

PB sturen

Ik ben Arie Spruijt asp) en ben 60 jaar.
Ben opgegroeid in Eindhoven waar de aanvliegroute van Streaks, T-birds enz. in de sixties over onze woonwijk (Woensel) ging wat leidde tot een intensieve relatie met de militaire luchtvaar van dat moment.
In the seventies wel naar Le Bourget e.d. geweest maar dat was nadat ik verkering kreeg en de interesse wat afvlakte...
De basis heb ik verschillende malen aan de binnenzijde bezocht en bekeken, niet alleen als dat mocht, bijvoorbeeld tijden de opendagen, mijn eerste was in '63 of '64.
Een van de foto's van Hans Engels gaf een zicht op de achterzijde (Wintelre) met prikkeldraad waar ik wel eens tijdens een rustige zondagmiddag in juni ('67) zo enthousiast was dat ik Thunderstreak P-230 beklom om o.a. de cockpit te vereeuwigen.
Ook achter de Philips hangar waar de T-33a's buiten stonden heb ik fysiek kontakt gehad met deze toestellen.
Geen bewaking met honden, wel betrapt door M.P.'s maar tot een aanhouding is het nooit gekomen, ik was net wat sneller...
Enkele foto's van mezelf zal ik spoedig ook op deze site plaatsen.
Ook Hugo Hooftman plaatste ooit een mooi artikel over de basis in Cockpit, het blad met al het luchtvaartnieuws, ook in 1967.
Op deze site staan erg mooie opnamen van Hans Engels waar ik graag wat vragen aan zou willen stellen, hopenlijk lukt dat ook.
Helaas heeft mijn gehoor flink geleden onder het Streakgeweld maar het enthousiasme is gebleven, de T-bird is af en toe nog vliegend te zien, was dat ook maar met de Streak.

Leuk dat het mogelijk en makkelijk is kontakt te hebben met andere Milspotters of ex.klu ers.

Met vriendelijke groet,

Arie Spruijt

Re: Ik stel me graag voor...

Berichtdoor fake » za aug 27, 2011 10:01 pm
Aantal posts: 2134x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

Arie, van harte welkom

Berichtdoor 18bingo » za aug 27, 2011 10:40 pm
Aantal posts: 923x

PB sturen | Website bezoeken

Dag Arie !
Graag wil ik je als oud-Eindhoven spotter van harte welkom heten bij Milspotters ! :wink:
Je introductie-verhaal en wat je schrijft over je belevenissen op het oude Welschap roepen ook bij mij herinneringen op.
Mocht je mij bepaalde vragen willen stellen - hetgeen het geval is naar ik begrijp- : schroom niet en stuur mij een Privé Bericht (Private Message).
Zoals je gezien hebt , ben ik het meest actief op het Foto Forum , dus ik ben ook benieuwd naar door jou in vroeger tijden gemaakte plaatjes !
groeten,
Johan A. (Hans) Engels

Berichtdoor Gerben KLu » ma aug 29, 2011 8:36 am
Aantal posts: 5486x

PB sturen

asp schreef :

Beste milspotters,

Vandaag mijn eerste bericht op dit forum.
Zoek vooral Hans Engels om een berichtje bij hem achter te laten.
Welke gegevens horen bij Hans, kan iemand mij dat zeggen?
Bedankt alvast.

Arie Spruijt
asp

Berichtdoor A.J. Witsen » ma aug 29, 2011 11:08 am
Aantal posts: 3048x

PB sturen

Welkom Arie bij Milspotters.

Reactie plaatsen

Keer terug naar Voorstellen