MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Voorstellen -> Oud Twenthe spotter nieuw hier

Nieuw? Stel u voor !
Nieuw bericht plaatsen

Oud Twenthe spotter nieuw hier

Berichtdoor 3061955 » vr sep 23, 2011 2:24 pm
Aantal posts: 6x
Ranking: Baanveger

PB sturen

Hallo Allemaal,

Ik had dit forum al eens een paar keer bekeken en geweldig die nostalgische platen.
Ik ben in 1955 in Hengelo geboren en ging in m'n erg jonge jaren al naar Twenthe toe.
Ik zal zeker nog foto's posten hier alleen is er helaas door een scheiding heel veel verloren gegaan.
Ergens heb ik nog wel de aantekeningen van de vele bezoeken van wat er toen allemaal op een dag te zien was.
Vele (postzegel)albums inhoudende duizenden negatieven zijn weg.
1 negatievenalbum heb ik kunnen saven. daar zitten dan platen van Twenthe in met Duitse Fiatjes en staffies, Canberra's F-4's
Zweedse dakot'a, de Belgische Sikorsky's, T-33 en andere stiekume platen langs de rolbaan, verscholen in de bosjes, en noem alles maar op.
Ik zal eens zien of ik m'n scanner weer aan de praat krijg en dan maar uploaden.
Jullie zien en horen van me.
Groetn, Ton Eijkelenkamp

Re: Oud Twenthe spotter nieuw hier

Berichtdoor Bas A » vr sep 23, 2011 2:27 pm
Aantal posts: 645x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

Welkom op milspotters Ton!
Ik ben benieuwd naar je stiekeme platen!

Groetjes
Bas

Berichtdoor A.J. Witsen » vr sep 23, 2011 3:28 pm
Aantal posts: 3048x

PB sturen

Welkom Ton op Milsppotters en geniet er van. Ik ben ook beniewd naar jou oud materiaal van de Vliegbasis Twenthe.
Jammer dat het meeste materiaal niet meer in jou bezit is gebleven. Bij een scheiding denk ik altijd dat het op straat is beland.
Je bent 11 jaar ouder dus heb je ook meer gezien als mij vroeger in de landing op Twenthe. Zeer benieuwd en hoop dat je binnenkort wat plaatst.

Groetjes André :PRIMA

Berichtdoor 3061955 » vr sep 23, 2011 3:36 pm

PB sturen

Hi Andre,

Leuke tijd was het zekers, ik denk er vaak aan terug. Zeker die momenten dat het jeepje met, zoals we dat noemden, de kalkemmers, weer langs kwam om te checken of er toevallig gefotografeerd werd en alle apparatuur in het hoge gras werd verstopt etc.De tijden waren wel anders toen.

Berichtdoor Leeuw » vr sep 23, 2011 5:15 pm
Aantal posts: 25x
Ranking: Crew Chief

PB sturen

Hi Ton,

welkom hier op het forum.
Als oud-Twent(h)enaar ben ik ook heel benieuwd naar jouw oude foto-materiaal.
En naar al jouw herinneringen aan die kalk-emmers, die het filmpje uit je camera trokken. En naar alle verschillende kisten, die op Twenthe geweest zijn. Van Voodoo's en Flashes, van Fiatjes tot Zweedse Tunnans en Britse Varsities, Buccanneers en Jaguars en F-4's begeleid door een C-124.

Leo

Berichtdoor A.J. Witsen » vr sep 23, 2011 9:53 pm
Aantal posts: 3048x

PB sturen

3061955 schreef:Hi Andre,

Leuke tijd was het zekers, ik denk er vaak aan terug. Zeker die momenten dat het jeepje met, zoals we dat noemden, de kalkemmers, weer langs kwam om te checken of er toevallig gefotografeerd werd en alle apparatuur in het hoge gras werd verstopt etc.De tijden waren wel anders toen.

Het waren mooie en spannende tijden. Als ze toch eens wisten hoeveel geld aan materiaal in de bosjes was verstopt.
Dit zelfde geld ook bij ons buren " Hopsten " natuurlijk. Ik zie die feldwebel Hernn Zunneman nog zo aankomen.
Maar leuk Ton dat jij ook van de partij bent hier op Milspotters. Veel plezier en laat in de toekomst maar even wat zien.

Berichtdoor 3061955 » di sep 27, 2011 10:37 am

PB sturen

Jaa die Zweedse Tunnans (Tonnetjes). Ik vergeet die dag nooit dat er smiddags laat in eens, in mijn herinneringen, zo'n 20 Tunnans neerstreken. Helaas was ik toen niet op het veld. Wat ik ook nooit vergeet zijn de witte driekhoekies in de lucht, knallend door de geluidsbarriere, dat waren de F-102's van Soesterberg die lekker bezig waren. Ach...... we gaan eens gauw op zoek naar wat bewaard is gebleven.

Berichtdoor Hans Sloot » di dec 27, 2011 10:47 pm
Aantal posts: 72x
Ranking: F16 Piloot

PB sturen

Hoi Ton,

Ik kan me nog herinneren dat ik verschillende keren met je meegefietst ben naar Twenthe vanuit Hengelo en ben zelfs nog bij je thuis geweest, was dat niet aan de Mercuriusstraat in Hengelo? Jammer dat je het nodige materiaal bent kwijtgeraakt (dit is naar ik aanneem niet meer te achterhalen op welke manier dan ook?) maar ik ben nog wel op zoek naar oude waarnemingen om zo het nodige samen te stellen van wat er op Twenthe allemaal geweest is. Dit ook voor onze site http://lvtwenthe.nl , kijk daar maar eens op. Ik hoop spoedig wat van je te vernemen.

Wees gegroet,

Hans Sloot

3061955 schreef:Hallo Allemaal,

Ik had dit forum al eens een paar keer bekeken en geweldig die nostalgische platen.
Ik ben in 1955 in Hengelo geboren en ging in m'n erg jonge jaren al naar Twenthe toe.
Ik zal zeker nog foto's posten hier alleen is er helaas door een scheiding heel veel verloren gegaan.
Ergens heb ik nog wel de aantekeningen van de vele bezoeken van wat er toen allemaal op een dag te zien was.
Vele (postzegel)albums inhoudende duizenden negatieven zijn weg.
1 negatievenalbum heb ik kunnen saven. daar zitten dan platen van Twenthe in met Duitse Fiatjes en staffies, Canberra's F-4's
Zweedse dakot'a, de Belgische Sikorsky's, T-33 en andere stiekume platen langs de rolbaan, verscholen in de bosjes, en noem alles maar op.
Ik zal eens zien of ik m'n scanner weer aan de praat krijg en dan maar uploaden.
Jullie zien en horen van me.
Groetn, Ton Eijkelenkamp

Berichtdoor 3061955 » vr aug 24, 2012 4:05 pm

PB sturen

He Hans,

Helemaal goed.
We gaan van me horen.
Nog even de zomer voorbij. Ben fulltime fotograaf, begin najaar weer meer tijd.
Maar ik volg het hier regelmatig. Fantastisch!!

Groetn Ton

Berichtdoor Hans Sloot » za nov 10, 2012 10:30 pm
Aantal posts: 72x
Ranking: F16 Piloot

PB sturen

3061955 schreef:He Hans,

Helemaal goed.
We gaan van me horen.

Groetn Ton

Hoi Ton,

Helemaal goed, we kunnen ook de nodige oude opnames gebruiken voor een kroniek en/of voor onze site. We zijn momenteel bezig om het nodige materiaal te verzamelen om het Twentse plaatje compleet te maken (hoewel dat nooit zal lukken, maar we hopen alles zo compleet mogelijk te krijgen) en daar zijn alle bijdragen dus essentieel. En dus ook die van jou, dus laat maar komen, zowel waarnemingen als foto's/negatieven/dia's enz.

We vernemen het wel,

Vriendelijke groeten,

Hans Sloot
Secr.LVT

Berichtdoor H. Sloot » za jun 21, 2014 10:56 pm
Aantal posts: 85x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen

Hans Sloot schreef:
3061955 schreef:He Hans,

Helemaal goed.
We gaan van me horen.

Groetn Ton

Hoi Ton,

Helemaal goed, we kunnen ook de nodige oude opnames gebruiken voor een kroniek en/of voor onze site. We zijn momenteel bezig om het nodige materiaal te verzamelen om het Twentse plaatje compleet te maken (hoewel dat nooit zal lukken, maar we hopen alles zo compleet mogelijk te krijgen) en daar zijn alle bijdragen dus essentieel. En dus ook die van jou, dus laat maar komen, zowel waarnemingen als foto's/negatieven/dia's enz.

We vernemen het wel,

Vriendelijke groeten,

Hans Sloot
Secr.LVT

Hoi Ton,

Inmiddels heb ik een ander e-mail adres: h.l.sloot@ziggo.nl

Goad goan,

Der Hansi

Reactie plaatsen

Keer terug naar Voorstellen