MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Voorstellen -> Peter uit Luxemburg

Nieuw? Stel u voor !
Nieuw bericht plaatsen

Peter uit Luxemburg

Berichtdoor jetstar » vr apr 12, 2013 4:50 pm
Aantal posts: 8x
Ranking: Baanveger

PB sturen | Website bezoeken

nieuw hier, Peter is de naam, ex-Groninger maar sinds ruim 5 jaar woonachtig in Luxemburg. Geïnteresseerd in alles wat vliegt, militair of civiel.

Luxemburg krijgt regelmatig militaire visitors, voornamelijk VIP kisten voor EU of andere meetings. Tevens eens per maand een bezoek van de Turkish Air Force (meestal C160, soms C130) om "spullen" te halen/brengen voor het NAMSA depot in Capellen. De Griekse luchtmacht komt ca. eens per twee maanden voor hetzelfde doel (C27 of C130).

Ik heb me aangemeld om een beetje uitgebreider op de hoogte te blijven over wat er zoal in Nederland speelt.

Peter

Re: Peter uit Luxemburg

Berichtdoor rik2je » vr apr 12, 2013 5:44 pm
Aantal posts: 564x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

Welkom Peter, ook wel eens een E-3 Sentry gezien in Luxembourg van de NATO? Staan welliswaar gestationeerd op Geilenkirchen (waar ik in de buurt woon :WINK) maar vliegen wel onder de Luxemburgse vlag ;)

Berichtdoor Gerben KLu » vr apr 12, 2013 6:09 pm
Aantal posts: 5486x

PB sturen

Welkom op Milspotters Peter :ZWAAI

Berichtdoor jetstar » za apr 13, 2013 8:54 am
Aantal posts: 8x
Ranking: Baanveger

PB sturen | Website bezoeken

dank voor het welkom!

De NATO E-3s komen af en toe naar Luxemburg voor training, altijd prachtig om te zien en te horen boven de stad (meestal zo'n 15-20 touch&goes in een middag). Laatste bezoek is echter alweer een tijdje terug; in september blies een E-3 een motor op tijdens een T&G en moest hier een paar dagen wachten voor een engine-change.

Prachtig trouwens gisteren om vanuit hier mee te kunnen luisteren naar de ATC tijdens de FF arrivals!

Peter

Berichtdoor rik2je » za apr 13, 2013 9:07 am
Aantal posts: 564x

PB sturen

Oja, die opgeblazen motor was inderdaad in Luxemburg, heb ik nog een filmpje van zien langskomen hier.

Berichtdoor Stinks » zo apr 14, 2013 12:02 pm
Aantal posts: 482x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen

Veel plezier bij milspotters :)

Reactie plaatsen

Keer terug naar Voorstellen