MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Nieuwsberichten -> Toekomst Vliegveld Twente

Militaire luchtvaart nieuwsberichten.
Nieuw bericht plaatsen

Berichtdoor rob » do aug 07, 2008 9:10 pm
Aantal posts: 2009x
Ranking: MilSpotter

PB sturen | Website bezoeken

Een raar verhaal, door de locale Twentse media aangedikt (?).

Want: zonder militairen géén Vliegbasis Eindhoven, en zou Schiphol zelf moeten gaan investeren om Eindhoven als burgerluchthaven open te houden.

Class, repeat after me:
Woensdrecht, Gilze-Rijen, Eindhoven, Volkel.

En Leeuwarden natuurlijk. :wink:

Gr,

Rob.

Berichtdoor Mitchell » vr aug 08, 2008 8:57 am
Aantal posts: 1803x

PB sturen | Website bezoeken

Er zal ook echt niks gebeuren, ze kijken er alleen naar of het kan en dan is het over.
Let maar op.

Berichtdoor bas » vr nov 14, 2008 7:26 pm
Aantal posts: 813x

PB sturen

Het goede nieuws is dat Twente een vliegveld blijft en niet veranderd in een groot industrieterrein, bejaardentehuis, woonwijk, paardencentrum, zwarte markt of welk ander idee dan ook dat ooit werd voorgesteld.
We zullen het dan wel moeten doen met 737's, A320's e.d., maar dat is beter dan helemaal niets......

Krantenartikel:
http://www.tctubantia.nl/regio/4042731/Kabinet-kiest-voor-permanente-openstelling-luchthaven-Twente.ece

Berichtdoor A.J. Witsen » zo feb 08, 2009 1:17 am
Aantal posts: 3048x

PB sturen

Ik kreeg te horen op de luchtvaartbeursbeurs van de Luchtvaart Vereniging Twenthe LVT afgelopen 17 Januari 2009 dat er 3 nieuwe brandweerwagens waren besteld voor de Vliegbasis Twenthe.

Maar over Twenthe in de plaatselijke gemeente hoor je ze helemaal niet praten over de Vliegbasis Twenthe.

Gemeentes maken zich drukker van wat gaan wij er mee doen met al die grond. Over opening van Twenthe word hier geen woord over gerapt.

Groetjes André Witsen uit Enschede.

Berichtdoor A.J. Witsen » zo maart 01, 2009 11:41 am

PB sturen

Werkzaamheden op vliegveld Twente

Regelmatig komen er vragen over werkzaamheden die op het Vliegveld plaatsvinden. Achterliggende vraag daarbij is, of er werk gedaan wordt ter voorbereiding van het operationeel maken van het vliegveld. Dit laatste is niet het geval: er vinden geen activiteiten plaats die voorsorteren op een definitieve bestemming als vliegveld. Wel zijn er werkzaamheden geweest in verband met de voorgenomen tijdelijke exploitatie, en vinden werkzaamheden plaats die nodig zijn om te behouden en beheren wat er is.

Hieronder een overzicht.

Werkzaamheden zomer en najaar 2008
In de afgelopen zomer zijn er verschillende activiteiten geweest die gericht waren op de voorgenomen tijdelijke exploitatie, zoals het aanbrengen van een antiskidlaag op de baan. Dit werk is compleet uitgevoerd en in oktober opgeleverd. In het kader van de oplevering zijn nadien nog enkele zaken aangepakt waaronder het opzuigen van gruis. Verder is voorbereidend werk verricht voor het realiseren van de belijning, markering, verlichting en de inrichting van de meteotuin en de verkeerstoren. Half november 2008 werd besloten niet verder te gaan met de tijdelijke exploitatie van de luchthaven gedurende de interim fase. Na dat bericht zijn de (uitvoerende) werkzaamheden opgeschort of definitief stopgezet. Werkzaamheden in verband met behouden en beheren De baanverlichting wordt regelmatig gecontroleerd, om deze in stand te houden. Daarnaast wordt het wagenpark inclusief de materialen op orde gehouden door regelmatig te starten en te rijden. Ook zijn er activiteiten door verhuuractiviteiten op het veld, zoals de aanvoer van materiaal dat wordt opgeslagen en het stallen van diverse vrachtwagens. Ten slotte vinden er werkzaamheden plaats aan de kabels en leidingen met het oog op de ontkoppeling van de netten van defensie. Defensie behoudt namelijk voor enkele locaties op en nabij het vliegveld haar eigen netwerk. Daaronder valt ook de luchtruimradar die, los van de keuze voor de gebiedsontwikkeling, gehandhaafd blijft als onderdeel van het radarnetwerk van Defensie in Nederland.

Het is geen recent bericht maar wel belangrijk. :D

Berichtdoor bas » zo maart 01, 2009 11:54 am
Aantal posts: 813x

PB sturen

Ik heb het op het scrambleforum ook gezegd: Het is net zoiets als het renoveren van je huis zonder de beslissing af te wachten of je er volgend jaar nog mag wonen.
Beter om de definitieve besluitvorming af te wachten i.p.v. geld te investeren in een veld wat misschien helemaal niet meer gebruikt gaat worden om van te vliegen.

Berichtdoor A.J. Witsen » za jun 13, 2009 1:03 pm

PB sturen

Nieuw berichtje over Twenthe. Eventueel doorstart :?:
En vul even de vragenlijst in A.U.B. op de Tubantia site. Link hieronder.
Misschien helpt het toch nog om vliegbasis Twenthe te behouden.

http://www.tctubantia.nl/regio/twente/5 ... Twente.ece

Gr. André

Berichtdoor jack nieuwland » za jun 13, 2009 4:06 pm
Aantal posts: 514x
Ranking: Erelid MilSpotters

PB sturen

Als ik die vragenlijst zo lees, dan heeft dat betrekking op een vliegveld en geen vliegbasis. Maar ik gun jou je vliegtuigen, dus heb ff voor je gestemd. Schuift dat nog wat :?: :mrgreen:

Berichtdoor Roel AIR » za jun 13, 2009 4:32 pm
Aantal posts: 69x
Ranking: F16 Rooky

PB sturen

mijn zegen heb je ook, zoveel mogelijk vliegvelden in het land is het mooiste :D 8)

Berichtdoor A.J. Witsen » za jun 13, 2009 5:49 pm

PB sturen

jack nieuwland schreef:Als ik die vragenlijst zo lees, dan heeft dat betrekking op een vliegveld en geen vliegbasis. Maar ik gun jou je vliegtuigen, dus heb ff voor je gestemd. Schuift dat nog wat :?: :mrgreen:

Als Ik er genoeg van had had je wat van me gekregen Jack. :wink:

Gr. André

Berichtdoor jack nieuwland » zo jun 14, 2009 1:05 pm

PB sturen

Kijk, dat zijn goeie berichten Andre. Mocht het ooit zover komen dat je genoeg hebt, dan hoor ik het wel :mrgreen:
Ach, als afstammeling van een echte Tukker heb je toch nog een soort van verbondenheid

Berichtdoor A.J. Witsen » zo jun 14, 2009 3:20 pm

PB sturen

Nog nooit op Luchthaven Twente geweest?

Dan is dit uw kans! VTM organiseert op 3 en 4 juli open dagen op de luchthaven om u te informeren over de toekomstplannen voor het gebied. Normaal gesproken is het terrein niet openbaar, maar speciaal op deze twee dagen kunt u het terrein bezoeken. U kunt een bustour maken over het terrein, zich laten informeren over de plannen voor de gebiedsontwikkeling en een 3D animatie van deze plannen bekijken. Naast informatie is er natuurlijk ook veel te beleven. Zo zijn er onder andere ambachtelijke proeverijen, sportieve activiteiten en kunnen kinderen in een huifkar een tocht maken over het veld.

Aanmelden via onze website www.vliegwieltwente.nl

Nou, maar afwachten wat er met het vliegveld gebeurd.

Gr. André :cry:

Berichtdoor A.J. Witsen » di jun 30, 2009 11:41 pm

PB sturen

ENSCHEDE – Twente krijgt een nieuwe, compacte luchthaven. Dat hebben de gemeente Enschede, de provincie Overijssel en het Rijk dinsdag 30 Juni 2009 bekendgemaakt. Volgens het samenwerkingsverband Vliegwiel Twente Maatschappij (VTM) biedt dit de beste kansen voor een economisch sterker en duurzamer Twente. De VTM heeft een keuze gemaakt tussen een variant met of zonder luchthaven op het terrein van de in 2007 gesloten luchtmachtbasis. Er volgt nog een inspraakprocedure. Ook dienen de gemeente Enschede, provincie Overijssel en de Tweede Kamer besluiten te nemen. Volgens een kostenbatenanalyse levert een compacte luchthaven, met een capaciteit van maximaal 1,2 miljoen passagiers per jaar, de grootste bijdrage aan de economie en de werkgelegenheid. Het aantal extra banen wordt geschat op ruim 2700. Er komen verder bedrijven, woningen en groenvoorzieningen.

(c) Dagblad Tubantia :ballon:

Berichtdoor jack nieuwland » wo jul 01, 2009 8:03 am

PB sturen

Congrats Andre :ballon:
Heeft het toch geholpen dat ik die vragenlijst heb ingevuld :mrgreen:

Berichtdoor A.J. Witsen » wo jul 01, 2009 8:27 am

PB sturen

Ik denk het Jack dat het toch geholpen heeft. Heel veel mensen waren voor het open houden van de Luchthaven Twenthe.
Zeikers over geluidsoverlast blijf je altijd houden. Ik denk dat deze mensen het er nog niet bij laten zitten. En niet te vergeten de mensen die zich de gehele dag bezig houden met het milieu. We wachten gewoon weer af.
In ieder geval bedankt voor de mensen die mee hebben gestemt voor de toekomst van de vliegbasisi Twenthe.

Gr. André :ballon:

VorigeVolgende

Reactie plaatsen

Keer terug naar Nieuwsberichten