MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Nieuwsberichten -> Toekomst Vliegveld Twente

Militaire luchtvaart nieuwsberichten.
Nieuw bericht plaatsen

Berichtdoor A.J. Witsen » do aug 20, 2009 6:13 pm
Aantal posts: 3048x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

Het heeft verder niks te maken met de toekomst van de Vliegbasis Twenthe, maar dit word wel weer gebruikt als er een bijeenkomst is op woensdag 26 Augustus 2009. Ook wij spotters kwamen dit fragment weer tegen op Youtube omdat omwonenden even het over het verleden had en wat rampzalig het kan zijn voor de omgeveving in de toekomst. zie reconstructie filmpje.

Crash F-16 Hasseler-Es op 11 Februari 1992.

http://www.youtube.com/watch?v=54UWDnxzyd8

Gr. André :wink:

Berichtdoor wesley » vr aug 21, 2009 7:26 am
Aantal posts: 269x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen

zijn hier fotos van of meer info dat jullie hebben dit is voor het eerst dat ik dit zie. ik kijk zelf ook wel effe op google maar toch weten jullie iets hoor ik dat graag.
gr wesley

Berichtdoor A.J. Witsen » vr aug 21, 2009 2:36 pm

PB sturen

Hallo Wesley

Het enigste wat Ik er van over heb gehouden zijn ontzettend veel kranteknipsels met foto,s. Ik zal het plakboek eens op zolder gaan opzoeken. Mocht Ik het boek met geluk vinden. Nadruk op geluk. Omdat het op mijn zolder een ontzettende puinhoop is :mrgreen: .
Dan zal Ik er eens wat van plaatsen op het forum.

Groetjes André :wink:

Berichtdoor wesley » vr aug 21, 2009 6:30 pm

PB sturen

oke. mijn zolder is ook een bende maar ja dat krijg je als het je eigen kamer is. :mrgreen:. bedankt al vast
gr wesley

Berichtdoor bas » vr aug 21, 2009 8:16 pm
Aantal posts: 813x

PB sturen

Net als André hen ik ook nog een plakboek vol met krantenknipsels over deze crash (en andere). Ik zal ook eens kijken en misschien het één en ander inscannen, tenminste als daar behoefte aan is.

Berichtdoor wesley » za aug 22, 2009 6:38 pm

PB sturen

Natuurlijk altijd welkom. Dit bericht was voor het eerst dat ik er wat over hoorde. Dus alle informatie is welkom.
Bedankt al vast
gr Wesley

Berichtdoor marcodruyf » za aug 22, 2009 8:02 pm
Aantal posts: 597x

PB sturen

Misschien dan een idee om dit in onderstaande topic te plaatsen zodat dit topic on topic blijft

viewtopic.php?t=2562&highlight=crash

Berichtdoor A.J. Witsen » zo aug 23, 2009 11:16 pm

PB sturen

Kritiek Finkers en Nijhof op cijfers luchthaven.

HENGELO - Twee fervente tegenstanders van de luchthaven Twente hebben nieuwe munitie gevonden om bezwaar te maken tegen een eventuele doorstart. Herman Finkers, woordvoerder van de Stichting Alternatieven Vliegveld Twente, en Henk Nijhof, landelijk voorzitter van GroenLinks, stellen vragen bij het onderzoek van Ecorys naar de gevolgen van een Twentse luchthaven op de werkgelegenheid. Volgens Finkers en Nijhof is bij de kosten-baten analyse onvoldoende rekening gehouden met het feit dat een deel van de werkgelegenheid niet als puur nieuwe banen mag worden gezien. "De werkgelegenheid verschuift van het ene deel van Twente naar de omgeving van de luchthaven", zo stellen zij, "terwijl een luchthaven zelfs puur negatief is voor het vestigingsklimaat van een bepaald type bedrijven, zoals op het gebied van recratie. Bovendien heeft een doorstart negatieve effecten om de werkgelegenheid binnen de Euregio, omdat het de positie van de luchthaven Münster-Osnabrück onder druk zet." Nijhof en Finkers pleiten ervoor dat de politiek alsnog rekening houdt met deze vragen. Zij hekelen tevens het feit dat de business-cases waarop de besluitvorming is gebasseeerd niet openbaar toegankelijk is. "Dat versterkt ons gevoel dat de becijferingen niet deugen", aldus het duo.

Bron : Dagblad Tubantia :wink:

re

Berichtdoor Gerben KLu » ma aug 24, 2009 9:10 am
Aantal posts: 5486x

PB sturen

Gelukkig is Finkers een grappenmaker.
Van die ander heb ik nog nooit gehoord .. of is dit een nieuw duo ?
:mrgreen:

Re: re

Berichtdoor A.J. Witsen » ma aug 24, 2009 9:33 am

PB sturen

Gerben KLu schreef:Gelukkig is Finkers een grappenmaker.
Van die ander heb ik nog nooit gehoord .. of is dit een nieuw duo ?
:mrgreen:

Die andere zit altijd bij hem op schoot op het podium als praatpop(buikspreker). :mrgreen:
We zien wel weer wat hier uitkomt van het duo. Het enigste is
dat Herman Finkers al vanaf het begin dwars ligt.

Gr. André

Berichtdoor A.J. Witsen » ma aug 24, 2009 11:00 am

PB sturen

Wij Twentenaren hebben in de maand eind Juli een DVD op kunnen halen bij de gemeente Enschede over de plannen van Vliegbasis Twenthe. De film is door het Vliegwiel Twenthe online gezet zodat andere mensen die niet de dvd hebben opgehaald toch kunnen zien wat er gepland is. Zeer interessant en zie link van vliegwiel en bekijk de film.

http://www.vliegwieltwente.nl/de_plannen/

Groetjes André :wink:

Berichtdoor A.J. Witsen » wo aug 26, 2009 9:39 am

PB sturen

Keuze voor vliegveld is pure destructie

Het college van B&W wil op de Luchthaven Twente niet meer dan 550.000 passagiers en het daaraan gekoppelde aantal vliegbewegingen. Twente kiest met een luchthaven voor de vooruitgang van gisteren en gaat zich daarmee te buiten aan pure destructie. Arnold Heertje, toonaangevend econoom van PvdA-huize en gisteravond in Oldenzaal een van de gasten bij de gespreksronde over de vliegveldplannen, is ongemeen fel en kritisch als hem wordt gevraagd naar het Twentse voornemen om te komen tot een luchthaven voor 1,2 miljoen passagiers. "We hebben het over een prachtig gebied. Nog afgezien van de concurrentie van een vliegveld op zestig kilometer afstand (Münster- Osnabrück) schiet men zich geweldig in de voet als voor een luchthaven wordt gekozen."

Afbeelding

Foto: Charel van Tendeloo

(c) Teun Staal, Dagblad Tubantia.

Berichtdoor A.J. Witsen » wo aug 26, 2009 9:49 am

PB sturen

Verdeeldheid over luchthaven

De geschiedenis van Luchthaven Twente begon in 1920 in Hengelo, op het Pruisische Veld. Hengeloërs zijn verdeeld over de vraag of het vliegveld verder moet als compacte luchthaven. En de politiek is dat ook. Binnenkort moet de Hengelose gemeenteraad een besluit nemen over de toekomst van Luchthaven Twente. Er ligt, zoals bekend, een plan op tafel voor een compacte luchthaven. Als de prognoses kloppen vliegen er over een aantal jaren dagelijks zeven startende en elf landende toestellen over de stad. Dat is overigens theorie, en houdt verband met de windrichtingen. De Hengelose fracties denken verdeeld over de doorstart. In elk geval zijn de SP, GroenLinks en Progressief Hengelo/Hengelo.nu tegen. Of de mening van Hengelo ertoe doet, is overigens nog maar de vraag. De besluitvorming valt elders: in Enschede, Zwolle en Den Haag.

Dagblad Tubantia

Berichtdoor A.J. Witsen » wo aug 26, 2009 9:52 am

PB sturen

Oldenzaal niet mee met luchthaven

OLDENZAAL - Het gemeentebestuur voelt er niets voor mee te gaan met het voornemen van Vliegwiel Twente Maatschappij (VTM) om een kleinschalige luchthaven te beginnen op de plek van het oude militaire vliegveld. Oldenzaal zal voor 11 september een zienswijze indienen bij VTM en daarin vasthouden aan het raadsbesluit van 10 maart 2005. In dat besluit werd een grens gesteld aan een maximaal aantal passagiers van 550.000 en het daaraan gekoppelde aantal vliegbewegingen. „De plannen zoals die nu voorliggen”, aldus wethouder Ben Hudepohl op zijn eerste officiële werkdag als wethouder, „laten een veelvoud van dat aantal passagiers zien. Met dus ook een veelvoud van het aantal vliegbewegingen. Daar zitten wij niet te wachten. Niet alleen voor de bewoners van de wijk Zuid-Berghuizen, maar voor alle inwoners uit Oldenzaal.” Volgens de Oldenzaalse bestuurder zou een afwijkend standpunt bovendien de continuïteit van de politieke besluitvorming in de stad niet ten goede komen.
Hudepohl ziet geen enkele reden af te wijken van hetgeen de raad eerder heeft besloten. De wethouder verwacht ook niet dat de raad straks een ander standpunt inneemt. Wat de invloed van de Oldenzaalse visie is op de gemeente Enschede, provincie en Rijk, die zich inmiddels hebben uitgesproken voor de plannen van VTM, zal moeten blijken. „We”, zegt Hudepohl, „spreken ons uit voor een kleine commerciële luchthaven met een beperkte overlast. Daar is in deze plannen volgens ons geen sprake van.”
Verder blijven de aanvliegroutes volgens Hudepohl in de plannen van VTM boven Oldenzaal liggen. „Ik kan me voorstellen”, zegt de wethouder, „dat ze in Enschede een stuk enthousiaster zijn dan in Oldenzaal. Je kunt dat niet helemaal los zien van de ligging van de baan.” Verder is er bij het college zorg over de druk op de A1 wanneer er een nieuwe afslag bij zou komen bij Frans op den Bult. „Daarmee zal”, aldus Hudepohl, „de intensiteit op de A1 verderop ook toenemen.

Dagblad Tubantia

Berichtdoor A.J. Witsen » do aug 27, 2009 12:06 am

PB sturen

Als Twente doorgaat met de plannen voor vliegveld Twente, dan komt de samenwerking binnen de Euregio onder druk te staan.

Dat schrijven de Duitse grensgemeenten in een brief aan de Overijsselse Commissaris van de Koningin Jansen. De briefschrijvers vrezen kannibalisering van vliegveld Münster/Osnabrück. Ook zien zij niet in hoe vliegveld Twente winst kan maken. De grote luchtvaartmaatschappijen zullen niet vanaf Twente vliegen, stellen de Duitsers en op budgetmaatschappijen wordt vooral verlies geleden. Ze verwijzen ze naar ervaringen op vliegveld Dortmund. De Duitse bestuurders willen graag intensiever samenwerken met Twente als het gaat om het uitbouwen van het vliegveld Münster en de bedrijvigheid daar. De planning is dat er nog dit jaar een besluit wordt genomen over de toekomst van de voormalige luchtmachtbasis Twenthe.

(c) RTV Oost

VorigeVolgende

Reactie plaatsen

Keer terug naar Nieuwsberichten