MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Nieuwsberichten -> Sutter bewoners reageren op neergehaalde U-2 spion toestel.

Militaire luchtvaart nieuwsberichten.
Nieuw bericht plaatsen

Sutter bewoners reageren op neergehaalde U-2 spion toestel.

Berichtdoor BermudaPilot » wo sep 21, 2016 7:33 am
Aantal posts: 190x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen

Nieuws van de U-2-crash laat zich snel verspreiden in de gemeenschappen rond de Beale Air Force Base buiten Marysville vanmorgen.

En dat terwijl de air force base niet met actie nieuws wilde praten met verslaggevers, maar de mensen uit nabijgelegen gemeenschappen leken wel alles te weten over die crash en de meesten zijn geschokt hoe kan dat zoiets gebeuren op een trainingsmissie.

'Dit is de eerste keer dat ik van een crash hoor, ik hoorde het gelijk van mijn moeder van die U2 crash,' zei Benito Sanchez Jr., die jarenlang op de Beale Air Force basis werkte als kok. 'Ik was behoorlijk geschokt, dat dit is de eerste keer dat ik gezien heb een U2 dalen in vele jaren, het laatste vliegtuig zag ik ga naar beneden was een KC-135 en die stond op het honk... Dit is groot nieuws voor een heleboel mensen hier in de gemeenschap.'

Ongeveer 4.000 militairen en civiel personeel werken aan de basis.

'Ze zijn een groot deel van de Gemeenschap,\ zei Dennis Christy van Olivehurst. \Er is een heleboel geld dat in Yuba County via Beale Air Force Base komt.'

Leden van naburige gemeenschappen zei terwijl de base een aanzienlijke impuls aan de lokale economie brengt, ze zijn trots op hun militaire buurman.

'Ik ken veel van de mensen door de jaren heen en ze zijn echt een goede groep van mensen, zeer intelligent,' zei Christy.

Leden van de Gemeenschap zeggen het incident is een tragedie, maar ze zijn niet wijzen vingers.

'Het is een verrassing voor ons dat het gebeuren, kregen we professionele mensen die er zijn, goed geïnformeerde (mensen). Maar geen kwestie wat u met werkt, kan iets misgaan op elk gewenst moment,'Christy toegelicht.
Ze zeggen dat ze hebben dankbaarheid en ondersteuning voor de lokale militaire aanwezigheid.

'Je moet een sterke militaire basis hebben, zoals Beale Air Force Base dat essentieel is voor deze Gemeenschap,' zei Christy.

http://www.newsjs.com/url.php?p=http:// ... spy-plane/

News of the U-2 crash spread quickly in the communities surrounding the Beale Air Force Base outside of Marysville this morning.

While the air force base would not talk to Action News Now reporters this morning, people out and about in the nearby communities seemed to know all about the crash, and most said they're shocked that something like this could happen on a training mission.

"This is the first time I heard of a crash, today, I heard it from my mother that a U2 went down," said Benito Sanchez Jr., who worked on the Beale Air Force base as a maintenance cook for years. "I was pretty shocked this is the first time I've seen a U2 go down in many years, last plane I saw go down was a KC-135 and that was on base ... this is big news for a lot of people here in the community."

About 4,000 military and civilian personnel work at the base.

"They’re a big part of the community," said Dennis Christy of Olivehurst. "There's a lot of money that comes into Yuba County through Beale Air Force Base."

Members of neighboring communities said while the base brings a substantial boost to the local economy, they're proud of their military neighbor.

"I've known a lot of the people through the years and they're really a good group of people, very intelligent," said Christy.

Community members say the incident is a tragedy, but they're not pointing fingers.

"It's a surprise to us that it did happen, we got professional people out there, knowledgeable (people). But no matter what you're working with, something can go wrong at any time," Christy explained.

They say they have gratitude and support for the local military presence.

"You've got to have a strong military, Beale Air Force Base is vital to this community," Christy said.

Afbeelding

Reactie plaatsen

Keer terug naar Nieuwsberichten