MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Technische mededelingen en hulp -> Korte uitval pc

Hier worden mededelingen geplaatst
Nieuw bericht plaatsen

Korte uitval pc

Berichtdoor Albert » za jun 16, 2012 12:59 pm
Aantal posts: 264x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen

Hallo,

Ik waag het er maar op: bij de eerst start van de pc brandt de led op de aan/uit knop even, maar gaat gelijk weer uit. 5 minuten later brandt de led weer en start de pc normaal op. Je hoort enkel wat geklik, getik. Mijn zoon heeft instellingen binnen de BIOS veranderd, getest en toen was het goed. Maar vanmorgen weer het zelfde probleem. PC weer uitgezet, 30 sec gewacht, weer aangezet en toen startte hij wel in 1 x door. Er is me al eerder verteld dat dit binnen de BIOS te corrigeren is, maar niemand weet blijkbaar tot nu toe WAT je anders moet instellen. Iemand een suggestie?

Bij voorbaat dank.

Re: Korte uitval pc

Berichtdoor Moist » za jun 16, 2012 3:07 pm
Aantal posts: 500x
Ranking: MilSpotter

PB sturen | Website bezoeken

Ik denk dat het tijd is de CMOS batterij te vervangen, dit is de ronde, platte batterij die op je moederbord zit. Na vervanging wel je datum / tijd opnieuw instellen in het Bios!

Berichtdoor Albert » za jun 16, 2012 3:14 pm

PB sturen

PC is ruim een jaar oud, en heeft dit altijd gedaan. Op een gegeven moment wordt het vervelend dat de 'eerste start' altijd stagneert.
Maar erg bedankt w.b.t. de suggestie de genoemde batterij te vervangen.

Berichtdoor heliman » zo jun 17, 2012 10:30 am
Aantal posts: 1547x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

Zou je de oplossing voo dit soort problemen niet beter op een computer forum opzoeken?
En zo zie je maar weer, knoei niet in de BIOS als je er geen verstand van hebt!!

Berichtdoor Albert » zo jun 17, 2012 11:05 am

PB sturen

Ik heb ook een pc forum geraadpleegd, maar dan krijg je een tig verschillende antwoorden van wat het ZOU kunnen zijn. Het is zeker vanuit de BIOS te verhelpen. BIOS kan ook een upgrade nodig hebben. Maar mijn zoon heeft al toegezegd dit te doen. Ik knoei er zelf maar niet mee om.

Reactie plaatsen

Keer terug naar Technische mededelingen en hulp