MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Actuele foto's -> Tour de France

Foto's en/of film van leden - Opendagen, movements etc.
Nieuw bericht plaatsen

Re: Tour de France

Berichtdoor Bernie » ma maart 29, 2010 3:40 pm
Aantal posts: 697x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

Da's een heel mooie stek daar langs de Reims-rolbaan en natuurlijk ook mooi dat daar nu (nog) de F1CT's van voorheen Colmar zijn te platen. Komen alle kisten langs die rolbaan voor of na hun vlucht?

Berichtdoor 68-0037UH » ma maart 29, 2010 4:31 pm
Aantal posts: 931x

PB sturen

Bernie schreef:Da's een heel mooie stek daar langs de Reims-rolbaan en natuurlijk ook mooi dat daar nu (nog) de F1CT's van voorheen Colmar zijn te platen. Komen alle kisten langs die rolbaan voor of na hun vlucht?

Van de 20+ missies die we hebben zien vliegen, namen twee een eerdere afslag. De rest kwam allemaal voorlangs op de terugweg. Zon is wordt wel wat kritisch vanaf 16.00 uur. Gendarme komt langs, even autopapieren en paspoort laten zien en klaar. Geen commentaar over trappen die mee waren, maar 'bon journee'. Als de wind Jelsum is zie je ze uittaxiien, als de wind Marssum is gaat het merendeel (-2 in ons geval) er over terug. Je zou zelfs wat meer richting toren uit kunnen proberen om langs de roller te staan, krijg je ze allemaal voor de lens

Berichtdoor Hoekb03 » ma maart 29, 2010 7:18 pm
Aantal posts: 2133x

PB sturen | Website bezoeken

68-0037UH schreef:Je zou zelfs wat meer richting toren uit kunnen proberen om langs de roller te staan, krijg je ze allemaal voor de lens

En met westenwind krijg je ze sowieso allemaal...

Berichtdoor Hunter58 » ma maart 29, 2010 9:09 pm
Aantal posts: 3978x

PB sturen

Fraaie trip, mannen!
Leuk al die Fransen met die nieuwe codes. En lekker ouderwets in de kleuren!

Berichtdoor Hoekb03 » di maart 30, 2010 9:11 pm

Deze was ook leuk, helaas niet in de landing gezien, wel 2 keer zien vertrekken, op donderdag waren we net te laat, vrijdagochtend vroeg kwam 'ie weer binnen om kwart voor zeven ofzo, om vervolgens rond een uur of tien weer te vertrekken. Vanaf de verkeerde kant met de wind in de rug, hij was te hoog, en het licht stond er zo ongeveer achter. Na wat prutsen is dit alles wat ik van onze NATO C-17 01 "BARTOK 09" kan maken. Toch een leuk sfeerplaatje. Ik denk dat we er doorheen zijn nu...

Afbeelding

Berichtdoor Dick Hunter » wo maart 31, 2010 2:47 pm
Aantal posts: 128x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen

Hoekb03 schreef:Toch een leuk sfeerplaatje. Ik denk dat we er doorheen zijn nu...

Fantastisch toch, deze plaat? Dat geldt trouwens ook voor jullie sfeervolle impressie van de Armée de l'Air en de beschrijvingen van de escadrilles!
Mijn vrouw en ik maken elke zomervakantie op de heen- en terugreis naar en van de Provence een tussenstop in St. Dizier, maar slagen er wegens tijdgebrek nooit in om de basis aan te doen. En dat terwijl we vanuit ons hotel de Rafales zien en horen overkomen. Misschien moeten we toch eens verandering in ons reisschema brengen. :wink:

Grtz,
Dick

Berichtdoor Hoekb03 » wo maart 31, 2010 8:26 pm

Dick Hunter schreef:[Fantastisch toch, deze plaat? Dat geldt trouwens ook voor jullie sfeervolle impressie van de Armée de l'Air en de beschrijvingen van de escadrilles!
Mijn vrouw en ik maken elke zomervakantie op de heen- en terugreis naar en van de Provence een tussenstop in St. Dizier, maar slagen er wegens tijdgebrek nooit in om de basis aan te doen. En dat terwijl we vanuit ons hotel de Rafales zien en horen overkomen. Misschien moeten we toch eens verandering in ons reisschema brengen. :wink:

Dank voor de vriendelijke woorden. St. Dizier is leuk met de Rafales, maar ik vond Reims leuker met de F1's. Hoewel dat nu wel heel snel gaat ophouden denk ik. Op St. Dizier sta je met oostenwind iets beter, je ziet de kisten iests minder hoog langsvliegen daar. Maar als je toch in de buurt bent zou ik zeker proberen een (halve) dag in de landing te gaan staan. Laat je je vrouw uitslapen tot een uur of 12 en dan weer verder. Heb je toch mooi 8 Rafales te pakken...

Berichtdoor 68-0037UH » wo maart 31, 2010 10:31 pm

PB sturen

En dat terwijl we vanuit ons hotel de Rafales zien en horen overkomen. Misschien moeten we toch eens verandering in ons reisschema brengen.

Zo ziet het eruit...
Afbeelding

De 112 met SPA91 embleem

Afbeelding

De 310 komt na ruim een uurtje terug

Afbeelding

Locale Franse spotter met Rafale en St Dizier op de achtergrond

Berichtdoor Dick Hunter » do apr 01, 2010 4:25 pm
Aantal posts: 128x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen

Hoekb03 schreef:Laat je je vrouw uitslapen tot een uur of 12 en dan weer verder. Heb je toch mooi 8 Rafales te pakken...

Goed idee. Of ze het pikt is punt twee... :mrgreen:
Op de terugreis wel, denk ik.
Ik heb sommige Rafales van St. Dizier trouwens al wel op video, maar toen waren ze op bezoek in Ljouwert.

Grtz,
Dick

Berichtdoor Hunter58 » zo jun 06, 2010 3:49 pm

PB sturen

Al dat lekkers van Bart en Lieuwe smaakte wel heel erg goed.
Wij besloten dus naar de open dag van Istres te gaan en er gelijk ook maar een weekje van te maken. Het plan was om twee dagen Reims, een dag Dijon, een dag Orange en vervolgens Istres te doen.
Nou ging het met het weer niet helemaal lekker, waardoor de twee dagen Reims er drie werden en de afstand Reims - Orange in een keer moest worden afgelegd (best een groot land, dat Frankrijk).

Zoals al eerder gemeld: een leuke luchtmacht met leuke kisten.
En fotograferen is geen enkel probleem, zolang er maar niet een local met het veld gaat bellen om te melden dat er mensen met trappen over het hek proberen te klimmen. Een keer hadden we binnen vijf minuten twee auto's van de bewaking voor onze neus..:-)

Hierbij de eerste impressie

Reims

Mirage F-1B 518/112-SR nog in de kleuren van 67 jaar GC01.030
Afbeelding

Mirage F-1CR 657/112-CL van ER02.033
Afbeelding

Orange

Mirage 2000B 508/112-OP van EC02.005 tijdens het AGL basisbezoek
Afbeelding

Mirage 2000C 5/115-OT en 16/115-OX van EC02.005 van buiten het veld.
Afbeelding

Afbeelding

Istres
een snikhete open dag (meer dan 30 graden en geen boom te bekennen. Een schaduw van nog geen halve meter, dus lekker op temperatuur). Een dag met teleurstellende deelname en veel te veel hekken. Maar ja... je bent er toch, dus dan toch maar aan de bak.

Mirage 2000-5F 47/102-EP van GC01.002Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Hunter58 op vr maart 11, 2011 7:41 pm, in het totaal 1 keer bewerkt

Berichtdoor 68-0037UH » zo jun 06, 2010 4:48 pm

PB sturen

Mooi Joop, Orange staat ook nog steeds op de 'to-do-list'. Vlogen de CT's ook nog een beetje op Reims ?

Berichtdoor Hunter58 » zo jun 06, 2010 4:54 pm

PB sturen

68-0037UH schreef:Mooi Joop, Orange staat ook nog steeds op de 'to-do-list'. Vlogen de CT's ook nog een beetje op Reims ?

Orange is alleen 's middags de moeite waard. Vanaf een uur of één (zomertijd) is de zon voldoende over de baan. Pas na een uur of twee (zomertijd) staat hij zo laag da fotograferen goed gaat. Wij hebben aan de zuidkant gestaan. De noordzijde zou volgens de overlevering ok goed moeten zijn.

We hebben een paar CT-tjes zien vliegen. Dit is de enige die ik met enige zon heb kunnen maken. Niet echt fraai, maar vooruit...
274 Afbeelding

Wat ik wel heel aardig vond was deze Mirage F-1CR met PRESTO recce pod. Ik had nog nooit zo'n ding gezien, dus een leuke verrassing. Het raampje zit alleen in de rechter zijde, dus is het waarschijnlijk een LOROP-pod (LOng Range OPtical).
606 Afbeelding

Een Mirage 2000 en Mirage F-1 in formatie Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Hunter58 op di maart 15, 2011 10:25 pm, in het totaal 3 keer bewerkt

Berichtdoor Henk P. » zo jun 06, 2010 5:06 pm
Aantal posts: 1852x

PB sturen

Mooie foto's Joop, ook in het zuiden was het goed vertoeven zie ik.

Berichtdoor Hunter58 » zo jun 06, 2010 8:08 pm

PB sturen

Vanwege het 70 jarig bestaan van de group 'Limousin' waren drie Mirage 2000s van EC03.004 van Istres voorzien van wat extra markings:

360/125-CB
Afbeelding

357/125-CO
Afbeelding

Berichtdoor 68-0037UH » zo jun 06, 2010 9:21 pm

PB sturen

Mooi die groene vliegtuigen. Die 2000N's staan zo langzamerhand ook al op de 'endangered species list'

VorigeVolgende

Reactie plaatsen

Keer terug naar Actuele foto's