MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Cornfield (EHVL) -> Staaljagers gaan bommen afwerpen op de Vliehors

Plaats hier berichten over de Cornfield range (EHVL)
Nieuw bericht plaatsen

re

Berichtdoor Gerben KLu » wo dec 05, 2007 6:01 pm
Aantal posts: 5486x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

Yep .. continues shooting.( dat klikkerdeklikkerdeklik :lol: )

Live weapons Jan/Feb.

Berichtdoor Gerben KLu » wo jan 23, 2008 5:39 pm

PB sturen

Nederlandse F-16´s oefenen op 30 en 31 januari en 1 februari in het afwerpen van explosieve bommen op de Vliehors Range op Vlieland. Het totaal af te werpen bommen bedraagt 20 exemplaren, verdeeld over de hieronder vermelde data. Het zijn bommen van het type MK82 (500 ponders).

De oefeningen vinden plaats op de volgende dagen:
Woensdag 30 januari 2007 voor- en namiddag
Donderdag 31 januari 2007 voor- en namiddag
Vrijdag 1 februari 2007 voormiddag

Bij deze oefeningen richt het Bureau Geluidshinder van de Koninklijke Luchtmacht op Texel meetposten in, waarbij de geconstateerde weersomstandigheden en de daaruit voortvloeiende geluidsbelasting bepalend zullen zijn voor het wel of niet kunnen uitvoeren van de geplande oefeningen. Deze mobiele meetposten staan in direct contact met de Toren van de Vliehors Range.

Tijdens de oefeningen is de Vliehors Range op Vlieland voor publiek gesloten. De grens van het oefenterrein is gemarkeerd met waarschuwingsborden en bij oefening voorzien van rode vlaggen

Berichtdoor Bergen » wo jan 23, 2008 9:30 pm
Aantal posts: 765x

PB sturen

Was 't niet zo dat je dat in Leeuwarden kunt horen als de wind 'goed' staat?

Berichtdoor cruisecontrol » wo jan 23, 2008 9:52 pm
Aantal posts: 899x

PB sturen | Website bezoeken

Bergen schreef:Was 't niet zo dat je dat in Leeuwarden kunt horen als de wind 'goed' staat?

YEP, en in Harlingen e.o ook nog de impact (De ramen en deuren trillen dan in de sponningen) :lol:
Maar dat geeft niet :P

re

Berichtdoor Gerben KLu » wo jan 23, 2008 10:50 pm

PB sturen

Jaja, soms kan je zelfs in de omg. van lwd de trillingen waarnemen :P
Tenminste toen ik nog in Britsum woonde, heb ik t daar meermalen gevoeld, of hoorde ( het toen nog enkel) glas/raam trillen.
Hier in Jelsum heb ik t ook al een paar keer gevoeld .
In Hârns zal t nog wel een stukkie heftiger zijn neem ik aan.

Berichtdoor marcodruyf » wo jan 23, 2008 11:33 pm
Aantal posts: 597x

PB sturen

Ik werk zelf in de Plus supermarkt in Harlingen. Als het rustig weer is met een zacht windje van vlieland richting Harlingen dan voelen wij de trillingen en soms zelfs de luchtdruk. Er zijn wel eens producten na meerdere bommen op een dag uit een schap gestuiterd. Ik vind dit echt prachtig moet ik zeggen!

Marco Druyf

Vorige

Reactie plaatsen

Keer terug naar Cornfield (EHVL)