MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Radio activiteiten -> KL868 door danger area

Plaats hier uw waargenomen activiteiten.
Nieuw bericht plaatsen

KL868 door danger area

Berichtdoor visserei » ma jul 12, 2010 2:48 pm
Aantal posts: 704x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

Heeft iemand ook iets meegekregen van de KL868 die plotseling F-16's naast zich zag opduiken waarop de gezagvoerder informeerde naar het hoe en waarom? Zelf dacht ik aan de begeleiding van het Oranjeteam, maar de KL868 kwam van Osaka?
Op AirTraffic live was te zien dat de KL868 schijnbaar door de oefengebieden boven de Noordzee was gevlogen.
Anyway de gezagvoerder werd verzocht ff te bellen met D.M.
Correct?
Aloha,
Eibert :wink:

Re: KL868 door danger area

Berichtdoor Joost1976 » ma jul 12, 2010 2:56 pm
Aantal posts: 1644x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

Dit heb ik zeker gehoord.

Was zeker niet de begeleiding voor het Oranje team.
Deze kist vloog dwars door de Delta's terwijl deze active was...
Normaal gesproken wordt dit luchtruim dan ook vrijgehouden van civiel verkeer. de KLM868 vertelde aan Dutch Mil dat hij deze clearance kreeg van vorige controller. Ze moesten ook even Emergency Squawken, en om de KLM dat uit te leggen konden ze na hun vlucht even bellen met Dutch Mil.
Ik heb geen idee wanneer ze de call kregen om naar 128.350 te gaan. Kan me indenken dat ze op of 134.705 of 134.475 zaten toen ze het gebied doorkruisten en dat Bandbox/Dutch Mil verzocht om die kist te spreken, maar dat is speculeren.

Re: KL868 door danger area

Berichtdoor dennis » ma jul 12, 2010 3:57 pm
Aantal posts: 3744x
Ranking: Basis Commandant

PB sturen | Website bezoeken

Joost1976 schreef:Dit heb ik zeker gehoord.

Was zeker niet de begeleiding voor het Oranje team.
Deze kist vloog dwars door de Delta's terwijl deze active was...
Normaal gesproken wordt dit luchtruim dan ook vrijgehouden van civiel verkeer. de KLM868 vertelde aan Dutch Mil dat hij deze clearance kreeg van vorige controller. Ze moesten ook even Emergency Squawken, en om de KLM dat uit te leggen konden ze na hun vlucht even bellen met Dutch Mil.
Ik heb geen idee wanneer ze de call kregen om naar 128.350 te gaan. Kan me indenken dat ze op of 134.705 of 134.475 zaten toen ze het gebied doorkruisten en dat Bandbox/Dutch Mil verzocht om die kist te spreken, maar dat is speculeren.

Meerdere kisten kregen vanmiddag op 134,375 omleidingen door de delta's, maar hiervan was BandBox geinformeerd, was duidelijk te merken toen VKL na het ergste van de storm airborne ging.

Reactie plaatsen

Keer terug naar Radio activiteiten