MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Algemeen scanners -> SCANNEN IN BELGIE

Stel hier uw vragen over scanners en toebehoren !
Nieuw bericht plaatsen

SCANNEN IN BELGIE

Berichtdoor RSO6 » ma mei 12, 2008 9:10 pm
Aantal posts: 7x
Ranking: Baanveger

PB sturen

IK LEES HIER DAT VEEL NEDERLANDERS GOEDE SCANNERS GEBRUIKEN MAAR WERKEN DIE OOK IN BELGIE ZO JA DE WELKE

Berichtdoor dennis » ma mei 12, 2008 9:28 pm
Aantal posts: 3744x
Ranking: Basis Commandant

PB sturen | Website bezoeken

Even zonder capslock (hoofdletters) typen aub.

Berichtdoor RSO6 » ma mei 12, 2008 9:32 pm

PB sturen

ik lees hier dat veel nederlanders goede scanners gebruiken maar werken die ook in belgie ( meschien domme vraag ) en zo ja de welke

Berichtdoor RSO6 » di mei 13, 2008 4:32 pm

PB sturen

liefst een hand scanner dat lijkt mij het gemakelijkste om te verstoppen

ik zou het liefst militaire luchtvaarthoren

Berichtdoor Henri le Beau » di mei 13, 2008 5:25 pm
Aantal posts: 63x
Ranking: F16 Rooky

PB sturen

Beste Riesling 06: hoe groot is je budget. Helpt ook bij het bepalen van je keuze...

Berichtdoor Da_Kwant » di mei 13, 2008 5:55 pm
Aantal posts: 51x
Ranking: Officier Luchtverkeersleider

PB sturen

Wat is deze tijd de "beste" basis scanner voor de luchtvaart?

mvg,

Berichtdoor RSO6 » di mei 13, 2008 6:02 pm

PB sturen

Liefst zo goedkoop mogelijk

*Aangepast omdat er weer hoofdletters werden gebruikt!*

Henri le Beau schreef:Beste Riesling 06: hoe groot is je budget. Helpt ook bij het bepalen van je keuze...

Berichtdoor dennis » di mei 13, 2008 6:09 pm
Aantal posts: 3744x
Ranking: Basis Commandant

PB sturen | Website bezoeken

Da_Kwant schreef:Wat is deze tijd de "beste" basis scanner voor de luchtvaart?

mvg,

Ik gebruik de Uniden 780XLT en moet zeggen dat ik deze heel erg fijn is!

Berichtdoor Henri le Beau » di mei 13, 2008 6:16 pm

PB sturen

dennis schreef:
Da_Kwant schreef:Wat is deze tijd de "beste" basis scanner voor de luchtvaart?

mvg,

Ik gebruik de Uniden 780XLT en moet zeggen dat ik deze heel erg fijn is!

Ja die is prima, de 785 ook :D en voor onderweg hou ik het op de 3000XLT. Die ontvangt goed, is qua bediening simpel en last but not least: hij kost geen fluit :wink:

Berichtdoor Gerben KLu » di mei 13, 2008 6:49 pm
Aantal posts: 5486x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

Henri le Beau schreef: en voor onderweg hou ik het op de 3000XLT. Die ontvangt goed, is qua bediening simpel en last but not least: hij kost geen fluit :wink:

Inderdaad, en raakt ook niet snel overstuur met een basis antenne erop, wat ik wel heb met de AOR..
Al eerder is t accupack ten sprake gekomen.
T originele accupack is waardeloos.
Een nieuw accupack kost je ongeveer evenveel als een 3000 2e hands, maar dan heb ikt wel over een pack met nimh cellen erin en 2 keer zoveel capaciteit.
Dus als je voor weinig geld een goede scanner wil, die geschikt is voor Mil. ontvangst en ook op een basis antenne prima werk verricht, zou ik voor de 3000 gaan.

Berichtdoor Henri le Beau » wo mei 14, 2008 1:37 pm

PB sturen

Gerben KLu schreef:
Henri le Beau schreef: en voor onderweg hou ik het op de 3000XLT. Die ontvangt goed, is qua bediening simpel en last but not least: hij kost geen fluit :wink:
Een nieuw accupack kost je ongeveer evenveel als een 3000 2e hands, maar dan heb ikt wel over een pack met nimh cellen erin en 2 keer zoveel capaciteit.
Het pack van 1 mijn 3000's is door een vriend gedemonteerd en vervolgens volgestopt met nieuwe batterijen. Kostte een stuk minder dan origineel en werkt super :lol:

Berichtdoor Henri le Beau » wo mei 14, 2008 5:25 pm

PB sturen

Gerben KLu schreef:
Inderdaad, en raakt ook niet snel overstuur met een basis antenne erop, wat ik wel heb met de AOR.
Ik gebruik mijn 3000's met telescope of "long whip" antennes. Werkt perfect. Ik heb ongeveer 1 week een AOR 8000 gehad maar ik kon er niet mee werken. Zelfs met het boekje erbij was de bediening een crime :oops:

Berichtdoor Gerben KLu » wo mei 14, 2008 5:51 pm
Aantal posts: 5486x

PB sturen

Henri le Beau schreef:
Gerben KLu schreef:
Inderdaad, en raakt ook niet snel overstuur met een basis antenne erop, wat ik wel heb met de AOR.
Ik gebruik mijn 3000's met telescope of "long whip" antennes. Werkt perfect. Ik heb ongeveer 1 week een AOR 8000 gehad maar ik kon er niet mee werken. Zelfs met het boekje erbij was de bediening een crime :oops:

AOR is een goed merk verder niks mis mee.
Selectiviteit schijnt zeer goed te zijn, alleen mijn ervaring is dat ze erg snel overstuur raken icm een basisantenne (en dan woon ik ook nog buiten de stad, in een stad zal het nog 10 x erger zijn)
Heb hier op de basis antennes de 3000XLT en de Realistic pro 2006.
De 3000 op de D777 en de Realistic op de discone.
Beide werken voortreffelijk met als bijkomend voordeel, dat de 3000 zo mee in de 'broekzak' kan.
Heb hier ook nog een oude AOR 2000, Leuk voor als je een handje vol freqs wilt monitoren, maar zodra je meer dan 30 freqs erin zet, is eigenlijk de scansnelheid van 20 freqs p/sec. veel te traag.
De AOR is dan wel weer geschikt om ff een frequentie gebiedje af te searchen ( 40 Freqs. p/sec.)
De 3000 is daarentegen weer erg snel met scannen èn searchen.

Berichtdoor RSO6 » vr mei 16, 2008 1:57 am

PB sturen

waar kun je de 3000XLT dan kopen

Berichtdoor Bergen » vr mei 16, 2008 2:19 am
Aantal posts: 765x

PB sturen

Volgende

Reactie plaatsen

Keer terug naar Algemeen scanners