Milspotters forum -> Leeuwarden movements database -> B-1's op Leeuwarden
![]() | B-1's op Leeuwarden![]() Aantal posts: 1667x Ranking: MilSpotter PB sturen |
![]() | Re: B-1's op Leeuwarden![]() Aantal posts: 4049x Ranking: MilSpotter PB sturen | Website bezoeken |
Re: B-1's op Leeuwarden![]() Aantal posts: 40x Ranking: Student Luchtverkeersleider PB sturen |
![]() | Re: B-1's op Leeuwarden![]() Aantal posts: 478x Ranking: Vlieginstructeur PB sturen |
evhest schreef:Op 17 juni 1997 vielen Bone01 en Bone41 het veld aan. De 06 was die dag in gebruik maar zij kwamen over 24 aanraggen. Bone41 was er eentje van Dyess. Korte tijd later - of eerder, ik weet het niet meer - kwamen zes Vipers van 457FS/AFRC met staartcode TX het veld virtueel platgooien. Callsigns Spad11-16.
Als die nummers heeft; nou graag!
Groet,
Elmer
![]() | Re: B-1's op Leeuwarden![]() Aantal posts: 1667x Ranking: MilSpotter PB sturen |
spine24 schreef:Volgens mij nog meer Auke, ik kwam eens uit Utrecht, was ik bij Joure.
Ik denk: wat vliegt daar? Jawel, 3 Bones, ik vloog haast de vangrail in met de auto!
Die zijn hier toen ook geweest volgens mij.
![]() | Re: B-1's op Leeuwarden![]() Aantal posts: 1667x Ranking: MilSpotter PB sturen |
evhest schreef:Op 17 juni 1997 vielen Bone01 en Bone41 het veld aan. De 06 was die dag in gebruik maar zij kwamen over 24 aanraggen. Bone41 was er eentje van Dyess.
Re: B-1's op Leeuwarden![]() Aantal posts: 40x Ranking: Student Luchtverkeersleider PB sturen |
jurjen schreef:beste Elmer
Weet het ook nog goed die twee B-1's weet zoizo van één van die twee later die dag een noodlanding heeft gemaakt op
Frankfurt Am Mein
rede zijn vleugels wouden niet meer na voeren dus heeft een landing gemaakt met een vrij hoge snelheid
met als gevolg dat de remmen wat oververhit raakten en de banden knapten
evhest schreef:jurjen schreef:beste Elmer
Weet het ook nog goed die twee B-1's weet zoizo van één van die twee later die dag een noodlanding heeft gemaakt op
Frankfurt Am Mein
rede zijn vleugels wouden niet meer na voeren dus heeft een landing gemaakt met een vrij hoge snelheid
met als gevolg dat de remmen wat oververhit raakten en de banden knapten
Dat akkefietje op Rhein Main was volgens mij een paar jaar eerder.
![]() | Re: B-1's op Leeuwarden![]() Aantal posts: 654x Ranking: MilSpotter PB sturen |
Re: B-1's op Leeuwarden![]() Aantal posts: 26x Ranking: Crew Chief PB sturen |
evhest schreef:Op 17 juni 1997 vielen Bone01 en Bone41 het veld aan. De 06 was die dag in gebruik maar zij kwamen over 24 aanraggen. Bone41 was er eentje van Dyess. Korte tijd later - of eerder, ik weet het niet meer - kwamen zes Vipers van 457FS/AFRC met staartcode TX het veld virtueel platgooien. Callsigns Spad11-16.
Als die nummers heeft; nou graag!
Groet,
Elmer