MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Eindhoven (EHEH) -> P2000 Crash melding?

Plaats hier berichten over Eindhoven (EHEH)
Nieuw bericht plaatsen

P2000 Crash melding?

Berichtdoor Joey » vr jan 11, 2008 12:38 pm
Aantal posts: 39x
Ranking: Student Luchtverkeersleider

PB sturen

Dit stond zojuist op P2000

1104735 11-01-2008 12:29:54 PRIO 1 : Crash Call (scenario: 2) Vliegbasis Eindhoven (vliegveld) LANDSAR EIN : 650 678 521 640 641 520 467 473 992
1104733 11-01-2008 12:29:54 PRIO 1 : Crash Call (scenario: 2) Vliegbasis Eindhoven (vliegveld) LANDSAR EIN : 650 678 521 640 641 520 467 473 992
1104730 11-01-2008 12:29:54 PRIO 1 : Crash Call (scenario: 2) Vliegbasis Eindhoven (vliegveld) LANDSAR EIN : 650 678 521 640 641 520 467 473 992
1105172 11-01-2008 12:29:54 PRIO 1 : Crash Call (scenario: 2) Vliegbasis Eindhoven (vliegveld) LANDSAR EIN : 650 678 521 640 641 520 467 473 992

Weet iemand hier meer van?

re

Berichtdoor Gerben KLu » vr jan 11, 2008 12:48 pm
Aantal posts: 5486x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

Hoi,

Zie ook BAbbelhoek.
Waarschijnlijk Reach 943, die te hard heeft geremd.> Hotbrakes.

Berichtdoor Joey » vr jan 11, 2008 1:15 pm
Aantal posts: 39x
Ranking: Student Luchtverkeersleider

PB sturen

AMSTERDAM - Op het vliegveld van Eindhoven is vrijdagmiddag een rokend vliegtuig geland. Naar schatting zaten er 14 tot 17 personen in het toestel. Dat meldt een woordvoerder van de brandweer Eindhoven.

De brandweer rukte uit, maar volgens de Koninklijke Marechaussee is het gevaar inmiddels geweken. "Het was uit voorzorg en er zijn geen gewonden gevallen", aldus een woordvoerder.

(c) NU.nl

Berichtdoor Leeuwarden » vr jan 11, 2008 3:43 pm
Aantal posts: 3688x

PB sturen

Volgens Nu.nl :

"Toen het vliegtuig over de baan taxiede ontstond er rook in het landingsgestel, vermoedelijk door smeltend ijs. Uit voorzorg werd er uitgerukt door de hulpdiensten."

Het militaire transporttoestel van het type C17 kwam vanuit Alaska. Er zijn geen gewonden gevallen.

Rokend ijs? :mrgreen:

Berichtdoor Auke104 » vr jan 11, 2008 3:48 pm
Aantal posts: 1667x

PB sturen

Leeuwarden schreef:.

Bitsjuh hard remmen en wat smeltend ijs er overheen wil zeker roken :mrgreen:

Berichtdoor CH-47D Chinook » vr jan 11, 2008 10:54 pm
Aantal posts: 1782x

PB sturen

Berichtdoor cockie » zo jun 08, 2008 6:26 pm
Aantal posts: 3x
Ranking: Baanveger

PB sturen

Leeuwarden schreef:Volgens Nu.nl :

"Toen het vliegtuig over de baan taxiede ontstond er rook in het landingsgestel, vermoedelijk door smeltend ijs. Uit voorzorg werd er uitgerukt door de hulpdiensten."

Het militaire transporttoestel van het type C17 kwam vanuit Alaska. Er zijn geen gewonden gevallen.

Dit klopt wat ik gehoord heb op de basis zelf daar.
Ik was daar aan het werk op het militaire platform toen op eens 5 ziekenwagens voorbij vlogen,brandweer van buiten de basis is halverwege om gedraaid(alarm ingetrokken)kon het vliegtuig zien op de taxibaan maar kon niks zien van rook.

oja en rookend ijs bestaat!! Dat noemen droogijs (koolzuurhoudend ijskorrels die -75 zijn)Ik kan het weten ik gebruik het regelmatig bij mn oom die icecarver is

Berichtdoor mart » zo jun 08, 2008 6:38 pm
Aantal posts: 69x
Ranking: F16 Rooky

PB sturen

cockie schreef:

Ik was daar aan het werk op het militaire platform toen op eens 5 ziekenwagens voorbij vlogen,brandweer van buiten de basis is halverwege om gedraaid(alarm ingetrokken)kon het vliegtuig zien op de taxibaan maar kon niks zien van rook.

oja en rookend ijs bestaat!! Dat noemen droogijs (koolzuurhoudend ijskorrels die -75 zijn)Ik kan het weten ik gebruik het regelmatig bij mn oom die icecarver is

wat voor werk doe je op de vliegbasis?
Al lid van ewas? :P

Berichtdoor Leeuwarden » zo jun 08, 2008 7:22 pm

PB sturen

cockie schreef:oja en rokend ijs bestaat!! Dat noemen droog ijs (koolzuurhoudend ijskorrels die -75 zijn)Ik kan het weten ik gebruik het regelmatig bij mn oom die icecarver is

Ik durf nog steeds te beweren dat dat geen rook is. Rook is het product van verbranding. Het is waterdamp.

Berichtdoor Bergen » zo jun 08, 2008 7:30 pm
Aantal posts: 765x

PB sturen

Oftewel, stoom.

Wat wel zou kunnen is dat het ijs smolt en het water ergens terecht kwam waar het niet hoorde > kortsluiting > brand/rook.

Berichtdoor Leeuwarden » zo jun 08, 2008 7:33 pm

PB sturen

Precies. Rest mij nog even op te merken dat droog ijs niet in natuurlijke vorm bestaat en dus niet op een vliegtuig terecht kan komen tenzij iemand het erop gooit.....

Berichtdoor cockie » ma jun 09, 2008 7:20 pm
Aantal posts: 3x
Ranking: Baanveger

PB sturen

mart schreef:
cockie schreef:

wat voor werk doe je op de vliegbasis?
Al lid van ewas? :P

Wij moesten een nieuwe kerozine leiding leggen op het plat form,maar dat is nu uitgelopen tot het sanneren van de oude kerozine leiding met gevolg dat het halve militaire platform tot 7/8m diep gesanneert en dat moet rond eind juni weer helemaal dicht zijn zodat het nieuwe vliegtuig van defensie(DC 10 geloof ik)op het platform kan staan,want nu is er geen plaats voor dat vliegtuig.
wordt flink werken om die datum tehalen(maken nu dagen van 12/16 uur per dag om het tehalen :x

Reactie plaatsen

Keer terug naar Eindhoven (EHEH)