Milspotters forum -> Foto bewerking -> welke dia-/negatief scanner??
welke dia-/negatief scanner??![]() Aantal posts: 14x Ranking: Baanveger PB sturen |
![]() | Re: welke dia-/negatief scanner??![]() Aantal posts: 482x Ranking: Vlieginstructeur PB sturen |
Re: welke dia-/negatief scanner??![]() Aantal posts: 14x Ranking: Baanveger PB sturen |
Stinks schreef:Sinds een maand of twee een Canoscan 9000F aan het scannen gezet: werkt naar behoren (zie de posts in Nostalgia -> Flash/Sheppard). Er wordt software (o.a. Adobe's Photoshop Elements) bijgeleverd voor het bewerken van de scans. Wellicht niet de goedkoopste, maar hij functioneert prima.
Groet,
Frank
![]() | Re: welke dia-/negatief scanner??![]() Aantal posts: 74x Ranking: F16 Piloot PB sturen |
Re: welke dia-/negatief scanner??![]() Aantal posts: 14x Ranking: Baanveger PB sturen |
Re: welke dia-/negatief scanner??![]() Aantal posts: 28x Ranking: Crew Chief PB sturen |
Re: welke dia-/negatief scanner??![]() Aantal posts: 182x Ranking: F16 Demo Piloot PB sturen |
Re: welke dia-/negatief scanner??![]() Aantal posts: 323x Ranking: Vlieginstructeur PB sturen |
geert99 schreef:Ik heb zelf een jaar geleden een Minolta Dimage Scan Dual III via Marktplaats op de kop getikt voor 100 Euro. Je hebt nog een paar meer types en merken van die oudere scanners. Maar hardwarematig zijn ze super. Je kunt zelf de focus e.d. aanpassen. Het enige nadeel vind ik zelf de snelheid van de scans. Echter, ik doe de scans altijd terwijl ik wat anders doe achter de pc, dus de scans lopen op de achtergrond. Het bewerken doe ik dan later en dat werkt prima voor mij.
Misschien het overwegen waard omdat dit een dedicated slide scanner is.