MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Overige -> vliegbasis Deelen

Overige movements
Nieuw bericht plaatsen

vliegbasis Deelen

Berichtdoor johan vermeer » vr sep 24, 2010 8:58 pm
Aantal posts: 3x
Ranking: Baanveger

PB sturen

Hallo,
ik heb een vraagje ,misschien dat een van jullie hier het antwoord op weet.
ik kom al jaren vanaf arnhem ,naar apeldoorn langs Deelen,wat mij een paar maanden geleden opviel, was dat er altijd borden stonden met als opschrift MLT DEELEN maar ineens stonden er spiksplinternieuwe borden met VLIEGBASIS DEELEN ,en er is ook veel activiteit door wegenbouwers op de basis.
nou heb ik op de tam tam gehoord, dat 322 sqn z'n opwachting gaat maken op deelen .
wie weet er meer van ,wat daar gaat gebeuren.
ik hoop dat dit het goede topic is voor dit onderwerp, en anders hoor ik het wel.
vriendelijke groet Johan

Re: vliegbasis Deelen

Berichtdoor eppo » vr sep 24, 2010 10:36 pm
Aantal posts: 3589x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

op dit moment wordt er gebouwd aan een nieuw stafgebouw voor 322 sqn op LWD,lijkt mij sterk dat 322 naar Deelen gaat,waardeloze tamtam

Berichtdoor bas » vr sep 24, 2010 11:25 pm
Aantal posts: 813x

PB sturen

eppo schreef:op dit moment wordt er gebouwd aan een nieuw stafgebouw voor 322 sqn op LWD,lijkt mij sterk dat 322 naar Deelen gaat,waardeloze tamtam

Zegt niks. Ik ken een veld waar ze nog niet zo lang geleden voor 80 miljoen euro aan hebben verspijkerd. Het heeft ze er niet van weerhouden om daar twee jaar later de stekker er uit te trekken. :evil:

On-topic: kan me niet voorstellen dat 322 sqn naar Deelen gaat. Niet als oefening en al helemaal niet permanent.

Berichtdoor eppo » vr sep 24, 2010 11:33 pm

PB sturen

welterusten allemaal

Berichtdoor Joost1976 » za sep 25, 2010 10:05 am
Aantal posts: 1644x

PB sturen

Er is ook weer Baanverlichting op Deelen en de baan heeft een opknap beurt gehad.
Wat ik ervan begrepen heb is dat de C-130's van 336Sqn, veel van Deelen gebruik zullen gaan maken.
Daar moet ik bij zeggen dat ik dit al denk ik een jaar geleden heb gehoord maar verder ook niet veel meer..Er is nu ook permanent brandweer en atc aanwezig meen ik, iets wat ook iets is van de laatste tijd.

Maar eerlijk is eerlijk, dit is allemaal "van horen zeggen" zal vast een kern van waarheid in zitten..
En als het nu toch zo ineens is dat er F-16's komen soliciteer ik gelijk naar dat veld :-) scheelt me 60 Km rijden :D

Grtz
Joost

Laatst bijgewerkt door Joost1976 op za sep 25, 2010 10:08 am, in het totaal 1 keer bewerkt

Berichtdoor eppo » za sep 25, 2010 10:07 am

PB sturen

wordt aan gewerkt Bolle,hoorde van Spine vanochtend dat ie 6 diepladers had gezien met shelters erop :mrgreen:

Berichtdoor STATE » za sep 25, 2010 12:29 pm
Aantal posts: 420x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen | Website bezoeken

redskin schreef:Deelen is nooit gesloten geweest.

Wat wordt daar op dit moment eigenlijk gehuisvest?

Berichtdoor ssb-spotting » do sep 30, 2010 2:38 pm
Aantal posts: 141x
Ranking: F16 Demo Piloot

Het enige wat ik uit een zeer betrouwbare bron weet is dat Defensie gebruik gaat maken van Deelen van de transporthelikopters van de KLu (Chinook, Cougar). Weet niet hoe dit zit met de Apache. Maar de transportkisten op Gilze zouden voor teveel overlast zorgen waardoor men het wil gaan verdelen over twee vliegvelden, dus Gilze en Deelen. Het zou de bedoeling moeten zijn op maandag ochtend met de heli's naar Deelen te vertrekken. Op vrijdag zouden ze dan weer terug moet gaan naar Gilze.

Deze informatie komt van een bemanningslid van een transportvliegmasjienesquadron uit het zuiden van het land ;)

Berichtdoor 68-0037UH » do sep 30, 2010 4:35 pm
Aantal posts: 931x

PB sturen

hmmm....het enige van Deelen wat me bij gebleven is, is dat je er naadje staat. Alleen het oude 300sqn lijntje was altijd een mooie stek, maar ik neem niet aan dat ze daar de shelters van Eppo of de eventuele heli's gaan parkeren

Berichtdoor STATE » do sep 30, 2010 7:40 pm
Aantal posts: 420x

ssb-spotting schreef:Het enige wat ik uit een zeer betrouwbare bron weet is dat Defensie gebruik gaat maken van Deelen van de transporthelikopters van de KLu (Chinook, Cougar). Weet niet hoe dit zit met de Apache. Maar de transportkisten op Gilze zouden voor teveel overlast zorgen waardoor men het wil gaan verdelen over twee vliegvelden, dus Gilze en Deelen. Het zou de bedoeling moeten zijn op maandag ochtend met de heli's naar Deelen te vertrekken. Op vrijdag zouden ze dan weer terug moet gaan naar Gilze.

Deze informatie komt van een bemanningslid van een transportvliegmasjienesquadron uit het zuiden van het land ;)

Zo zijn er meer verhalen... :idea:
viewtopic.php?f=15&t=4553

Berichtdoor Paul. » di apr 10, 2012 10:33 pm
Aantal posts: 278x

Voor mensen die interesse hebben in de toekomst van Deelen is dit wellicht interessant:

''Vliegveld Deelen, verleden, heden en toekomst''.
Lezing Historische Kring Westervoort door Dick Vreeman.
Huize Vredenburg. Klapstraat 112 Westervoort.

Berichtdoor Pakeha » vr mei 11, 2012 9:26 pm
Aantal posts: 266x

PB sturen

Hoi,
Wat het te betekenen heeft weet ik niet, maar ik woon niet al te ver van Deelen af en de laatste week vlogen er Herculessen erg laag rond en ook een AWACS liet even zijn spiegel zien.
Die Herculessen (4 motorig) zijn er de laatste tijd wel vaker dan voorheen.
Wie weet, slijt het asfalt op Deelen toch nog door Mil. Vliegtuigen.
Groeten,
Pakeha

Berichtdoor flight » ma mei 21, 2012 4:27 pm
Aantal posts: 67x
Ranking: F16 Rooky

PB sturen

ssb-spotting schreef:Het enige wat ik uit een zeer betrouwbare bron weet is dat Defensie gebruik gaat maken van Deelen van de transporthelikopters van de KLu (Chinook, Cougar). Weet niet hoe dit zit met de Apache. Maar de transportkisten op Gilze zouden voor teveel overlast zorgen waardoor men het wil gaan verdelen over twee vliegvelden, dus Gilze en Deelen. Het zou de bedoeling moeten zijn op maandag ochtend met de heli's naar Deelen te vertrekken. Op vrijdag zouden ze dan weer terug moet gaan naar Gilze.

Wat een lumineus idee om de heli's maandagmorgen naar Deelen te vliegen om ze vrijdagmiddag weer in Gilze-Rijen op te bergen tot de volgende maandagmorgen. Wie snapt de logica? :BOOS :BOOS

Berichtdoor Paul. » wo aug 08, 2012 8:03 pm
Aantal posts: 278x

Kazernes Deelen en Arnhem open voor legerfanaten

DEELEN - De Koninklijke Landmacht houdt samen met het museum Vliegbasis Deelen een weekend voor liefhebbers van legermateriaal. Tijdens dit weekeinde van 25 en 26 augustus zijn onder meer gewoonlijk afgesloten kazernes in Arnhem en Deelen te bezoeken.

De Koninklijke Landmacht houdt samen met het museum Vliegbasis Deelen een weekend voor liefhebbers van legermateriaal. Tijdens dit weekeinde van 25 en 26 augustus zijn onder meer gewoonlijk afgesloten kazerneterreinen in Arnhem en Deelen op de Veluwe te bezoeken.

Op drie militaire terreinen laat de landmacht legervoertuigen en uniformen vanaf 1940 tot heden zien. Tevens worden bivaks uit de Tweede Wereldoorlog en de Koude Oorlog getoond.

Ook de voormalige Fliegerhorst Deelen, Duits militair terrein in de Tweede Wereldoorlog, is open. De rijksmonumenten op dit terrein zijn onlangs door Defensie in oude staat hersteld. De landmacht gebruikt het gebied tegenwoordig als oefenterrein.

Bron: DG.nl

Berichtdoor dennis van der veen » do aug 09, 2012 9:24 am
Aantal posts: 373x

PB sturen

Wat staat er voor spul in het muzeum dan ?

Volgende

Reactie plaatsen

Keer terug naar Overige