MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Overige -> Ceberus Guard

Overige movements
Nieuw bericht plaatsen

Ceberus Guard

Berichtdoor WouterHaan » do maart 07, 2013 3:57 pm
Aantal posts: 151x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen

Iemand al enige info over de oefening Ceberus Guard 14 Maart a.s.? Als het goed is start deze in de buurt van Apeldoorn? Deelen wellicht?

Grtn.

Re: Ceberus Guard

Berichtdoor bas » do maart 07, 2013 6:48 pm
Aantal posts: 813x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

Kleine correctie: het is Cerberus Guard.

En misschien is het een idee regelmatig op onderstaand forum te kijken voor nieuwe info:
http://www.panoravia.nl/rubriek/forum/v ... 60&start=0

Op het SGVolkel forum is ook wat nieuwe info te vinden (Blackhawks op Deelen!)
http://www.sgvolkel.nl/forum/viewtopic.php?f=20&t=5994

Laatst bijgewerkt door bas op do maart 07, 2013 8:40 pm, in het totaal 1 keer bewerkt

Berichtdoor WouterHaan » do maart 07, 2013 8:07 pm

PB sturen

Hi Bas,

Bedankt, gaaf Blackhawks!!!

Berichtdoor jeroenvv » do maart 07, 2013 8:24 pm
Aantal posts: 96x

PB sturen

Hopen dat ze op de woensdagmiddagen vliegen, dan heb ik vrij van m'n werk! Deelen is lekker dichtbij voor me.

Berichtdoor oermens » ma maart 18, 2013 8:59 am
Aantal posts: 252x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen | Website bezoeken

Ik las op internet dat de luchtmobiele brigade het vliegveld op 20-03-2013 woensdag gaat aanvallen. Iemand enig idee, waar je het beste kunt staan?

Berichtdoor WouterHaan » ma maart 18, 2013 9:58 am

PB sturen

oermens schreef:Ik las op internet dat de luchtmobiele brigade het vliegveld op 20-03-2013 woensdag gaat aanvallen. Iemand enig idee, waar je het beste kunt staan?

Deelen of Twenthe? Welke site staat dit?

Berichtdoor A.J. Witsen » ma maart 18, 2013 10:09 am
Aantal posts: 3048x

PB sturen

WouterHaan schreef:
oermens schreef:Ik las op internet dat de luchtmobiele brigade het vliegveld op 20-03-2013 woensdag gaat aanvallen. Iemand enig idee, waar je het beste kunt staan?

Deelen of Twenthe? Welke site staat dit?

Grote militaire oefening in Overijssel
Het II Infanterie Bataljon oefent van 18 tot en met 29 maart met 600 deelnemers, 200 voertuigen en 6 helicopters in de strook Apeldoorn, Rijssen, Tubbergen, Haaksbergen, Lochem. Deze informatie is afkomstig van de commandant van de 43e gemechaniseerde brigade.

Globale schets van de oefening
In de nacht van 18 op 19 maart worden verkenningseenheden per helicopter ingevlogen en nemen hun positie in de omgeving van de vliegbasis Twente in. Op woensdag 20 maart wordt een grote operatie via de lucht en de weg op het vliegveld Twente ingezet. Militairen van de Luchtmobiele Brigade worden met helikopters en met vliegtuigen afgezet op het voormalige militaire vliegveld en nemen het vliegveld over van de vijandelijke troepen. Over de weg trekken grondtroepen bij. Deze eenheden verplaatsen zich via de openbare wegen (met name in de strook zuidelijk van de A1 en noordelijk van het Twentekanaal). Tijdens deze verplaatsing stuiten de konvooien op vijandelijke groeperingen en zal er gebruik gemaakt worden van oefenmunitie. Het is een optie dat de Genie nog een alternatieve overgang over de Schipbeek of over het Zijkanaal gaat aanbrengen.

In de loop van de donderdag 21 maart is het vliegveld ingenomen en beginnen de militairen met het inrichten van een tijdelijke basis. Vanuit deze tijdelijke basis wordt de omgeving in kaart gebracht, worden contacten gelegd met autoriteiten in de gemeentes Losser, Oldenzaal, Denekamp en voeren de rode baretten van de Landmacht sociale patrouilles uit in de directe omgeving. Tijdens deze fase van de operaties wordt een aantal events gespeeld. Voorbeelden hiervan zijn: confrontatie met vijandelijk vuur tijdens een patrouille, het lokaliseren van een wapenopslagplaats, verzoek vanuit autoriteiten tot ondersteuning bij activiteiten en het ontdekken van een commandopost van vijandelijke groeperingen.

Op maandag 25 maart is een actie op een nadere te bepalen doel in de omgeving gepland. Militairen van de Luchtmobiele Brigade worden per helikopter ingevlogen en hebben als taak om het object in te nemen en in handen te houden. Later in de week is een grootschalige actie vanuit de lucht met parachutes en een actie via de weg met voertuigen gepland.

Oefenen in openbaar gebied
De oefening vindt grotendeels plaats buiten militaire terreinen. Dit betekent dat bewoners kans lopen in contact te komen met de oefenende militairen. Voor de militaire organisatie vergroot dit het realiteitsgehalte van de oefening. Tijdens de oefening vraagt men daar waar nodig vooraf medewerking van bewoners. Tijdens de oefening wordt in bepaalde situaties gebruik gemaakt van oefenmunitie. Dit wordt van te voren met de autoriteiten afgestemd.

Bron: Regge en Dinkel

@oermens: Dat kan van alle kanten zijn rond het veld, dus gewoon een plek kiezen met de hoop dat het voor jou langs komt.
Je kan geluk hebben maar ook de pech dat je verkeerd staat. Het is dus een pure gok qua staanplaats.
:NOID

Berichtdoor A.J. Witsen » ma maart 18, 2013 10:51 am
Aantal posts: 3048x

PB sturen

Wegen rond Vliegveld Twente afgesloten tijdens militaire oefening.
Alle wegen rondom vliegveld Twente zijn komende woensdag afgesloten in verband met een grote militaire oefening.
De militaire oefening, onder de naam Cerberus Guard, van de Koninklijke Landmacht gaat vandaag al van start in de regio Twente. Hoogtepunt vormt woensdag een luchtaanval op het vliegveld. Om een vlotte toegang voor hulpdiensten tot het vliegveld te garanderen, worden de omliggende wegen voor al het gemotoriseerde verkeer afgesloten.

Spotterslocatie voor publiek
Omdat de Koninklijke Marechaussee een grote toeloop van publiek verwacht dat helikopters en vliegtuigen in actie wil zien, adviseert gemeente Enschede toeschouwers om te voet of per fiets te komen. De spotterslocatie bij het vliegveld is voor het publiek toegankelijk.

Bron: RTV Oost

Berichtdoor bas » ma maart 18, 2013 10:55 am
Aantal posts: 813x

PB sturen

De aanval zal vanaf 16.00h plaatsvinden, heb ik gelezen.
Ik ben overigens wel benieuwd wel object op 25 maart op extra aandacht mag rekenen van de militairen....
De Grolsch Veste???? :XXLLOL

Laatst bijgewerkt door bas op ma maart 18, 2013 10:57 am, in het totaal 1 keer bewerkt

Berichtdoor oermens » ma maart 18, 2013 10:56 am

Dank u heren! Nu hopen op mooi weer en wat actie.

Berichtdoor WouterHaan » ma maart 18, 2013 11:03 am

PB sturen

bas schreef:De aanval zal vanaf 16.00h plaatsvinden, heb ik gelezen.
Ik ben overigens wel benieuwd wel object op 25 maart op extra aandacht mag rekenen van de militairen....
De Grolsch Veste???? :XXLLOL

Aanval wel ja. Aanvang van ons zal wel aardig vroeger moeten, heb gehoord dat het druk word......

Berichtdoor oermens » ma maart 18, 2013 11:27 am

zijn er nog mensen die erheen gaan? Persoonlijk wou ik even jagen op de landmacht eenheden in de buurt en natuurlijk ook even bij het veld kijken.

Berichtdoor heliman » ma maart 18, 2013 11:37 am
Aantal posts: 1547x

PB sturen

Wel even je Bandana opzetten, misschien wordt je dan wel voor de vijand aangezien :XXLLOL

Berichtdoor oermens » ma maart 18, 2013 11:56 am

Hahaha, net als vorig jaar met m'n camouflage bodywarmer zeker.....Moest dat gekke ding uitdoen, omdat de "vijand" ze ook droeg, bij het tt-circuit. Trouwens met zo'n lief, knap gezichtje en dat eierhoofdje van mij? Zou het wel mee vallen, toch Heliman?

Berichtdoor STATE » di maart 19, 2013 4:09 pm
Aantal posts: 420x

Houdt ook deze pagina in de gaten, valt ook wel es wat info te vinden...

http://www.defensie.nl/actueel/vliegbewegingen/

Volgende

Reactie plaatsen

Keer terug naar Overige