MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Woensdrecht (EHWO) -> Afstoting 18 F-16's aan Chili

Plaats hier berichten over Woensdrecht (EHWO)
Nieuw bericht plaatsen

Afstoting 18 F-16's aan Chili

Berichtdoor Pauljos2001 » ma aug 24, 2009 3:52 pm
Aantal posts: 644x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

Volgens de Vliegende Hollander van juli 2009 gaat de Defensie Materieel Organisatie (DMO) een grote rol spelen in de afstoting van nog eens 18 F-16's aan Chili.
Speciaal voor het gereedstellen van vliegtuigen voor de verkoop werd in februari het Cluster Afstoting op het Logistiek Centrum Woensdrecht (LCW) opgericht. Nu deze in juli 6 F-16B's aan Jordanie heeft afgeleverd komen de 18 F-16 voor VChili aan de beurt.
Deze zouden op Leeuwarden en Volkel "klaar staan".

Kent iemand de serienummers en zijn er fotoos van ?
Zijn er al toestellen overgebracht naar Woensdrecht?
Of wanneer is de overdracht gepland?

Berichtdoor Joost1976 » ma aug 24, 2009 7:20 pm
Aantal posts: 1644x

PB sturen

duurt nog wel ff.

Sneller dan je denkt Crizz, de eerste op Volkel staan al geruime tijd aan de grond.

Grtz

Laatst bijgewerkt door Joost1976 op ma aug 24, 2009 7:47 pm, in het totaal 1 keer bewerkt

Berichtdoor Leeuwarden » ma aug 24, 2009 7:33 pm
Aantal posts: 3688x

PB sturen

Is er binnen de Klu eigenlijk een gedachtengang hoe de Klu de eigen vloot vliegwaardig (en ook daadwerkelijk is de lucht dus) wil houden. M.i. is het aantal vliegende kisten, in ieder geval op Leeuwarden, bedroevend laag.

Berichtdoor Joost1976 » ma aug 24, 2009 7:45 pm

PB sturen

Leeuwarden schreef:Is er binnen de Klu eigenlijk een gedachtengang hoe de Klu de eigen vloot vliegwaardig (en ook daadwerkelijk is de lucht dus) wil houden. M.i. is het aantal vliegende kisten, in ieder geval op Leeuwarden, bedroevend laag.

Zonder in detail te treden, die is er zeker. Ga er maar van uit.
Hou ook in de peiling dat we vliegen in Afghanistan.. Hoewel maar 4 kisten, er is ook flink wat Support mee. Support wat dus niet gebruikt kan worden in Nederland. Ook staan er kisten spare voor de waves en hou ook in je achterhoofd de QRA, je bent al 2 kisten kwijt daarvoor en ook nog een spare. Tel daar de kisten bij op die in regulier onderhoud staan (En Woensdrecht) en je komt al gauw op het aantal wat er nog is. En dan ook nog personele plaatje...
En komende weken zal het nog rustiger worden omdat Lwd met 5 kisten naar de USA gaat (samen met 7 van Volkel)

Berichtdoor Leeuwarden » ma aug 24, 2009 7:52 pm

PB sturen

Zonder lullig te willen doen... dan houden we hier niet veel over :?

Ik verbaas me er wel eens over. Kom je een keertje op Wittmund weet je niet wat je overkomt... Met nog oudere kisten...

Berichtdoor Joost1976 » ma aug 24, 2009 7:55 pm

PB sturen

k verbaas me er wel eens over. Kom je een keertje op Wittmund weet je niet wat je overkomt... Met nog oudere kisten...

Als ik het goed begrepen heb, staan daar nu meer F-4's (50+) dan er op Volkel F-16's zijn.. En dan brengen ze er een 10 tal (?) in de lucht...Das ook vrij weinig ;-)

Berichtdoor Leeuwarden » ma aug 24, 2009 7:57 pm

PB sturen

Ik meende laatst een getal van 16 verschillende op een dag te hebben gehoord. Desalniettemin, ook als is dat gezien het totale aantal misschien niet zoveel maar ze vliegen wel 3,4 waves op een dag. Ik neem aan dat wij dat niet redden vanwege personele problemen?

Berichtdoor maverick80 » ma aug 24, 2009 8:06 pm
Aantal posts: 460x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen | Website bezoeken

Wat is het totale aantal eigenlijk? (En is er mss iemand die weet hoe ze (ongeveer) verdeeld staan?)

Berichtdoor Joost1976 » ma aug 24, 2009 8:11 pm

PB sturen

Leeuwarden schreef:Ik meende laatst een getal van 16 verschillende op een dag te hebben gehoord. Desalniettemin, ook als is dat gezien het totale aantal misschien niet zoveel maar ze vliegen wel 3,4 waves op een dag. Ik neem aan dat wij dat niet redden vanwege personele problemen?

Geen goede aanname, komende weken (in de USA) gaan we dat nl ook doen (4 waves).
Maar het is geen onwil, ik ga nu teveel op de details in en dat vind mijn baas nu ook weer niet altijd tof ;-)

Roeien met de riemen die we hebben: dat denk ik wel..
Vergelijking met de Duitsers (Wittmund) : Denk net als Appels met Peren vergelijken, de duitsers hebben iets andere werkwijze dan ons (ook budgetair). En ze staan niet in Afghanistan met hun Spoken..Maar goed ik begon over Wittmund natuurlijk :-)

En geloof me, die afstoting doet mij ook pijn aan het hart...

Berichtdoor Leeuwarden » ma aug 24, 2009 8:19 pm

PB sturen

Laten wij jou baas maar te vriend houden en het zo laten :wink:

Berichtdoor fake » ma aug 24, 2009 8:36 pm
Aantal posts: 2134x

PB sturen

Op de opendag Volkel crewchief van 311 gesproken , die vertelde dat in verband met het opnieuw inleveren van kisten 311 en 312 worden samengevoegd voor `t einde van dit jaar.(en je voelt hem al aankomen, mogelijk daarna opheffen van 1 van de sqns)

Berichtdoor jesserspotter » ma aug 24, 2009 9:13 pm
Aantal posts: 597x

PB sturen

Niet 312!!!! :evil: waarom moest die muur nou vallen :(

Berichtdoor fake » ma aug 24, 2009 9:23 pm

PB sturen

Dan gaan we de muur maar weer opbouwen (werkgelegenheid) :mrgreen:

Berichtdoor fake » ma aug 24, 2009 9:33 pm

PB sturen

De bewuste badge voor de samenvoeging was er al begin jaren `90
Afbeelding

Berichtdoor j.kraaijveld » ma aug 24, 2009 10:02 pm
Aantal posts: 127x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen

Joost1976 schreef:
Leeuwarden schreef:En komende weken zal het nog rustiger worden omdat Lwd met 5 kisten naar de USA gaat (samen met 7 van Volkel)

En nog rustiger met de Tigermeet en Bold avanger in week 38 en 39

Jeroen

Volgende

Reactie plaatsen

Keer terug naar Woensdrecht (EHWO)