MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Woensdrecht (EHWO) -> Vliegtuigonderhoud Woensdrecht

Plaats hier berichten over Woensdrecht (EHWO)

Vliegtuigonderhoud Woensdrecht

Berichtdoor ssb-spotting » wo sep 09, 2009 6:00 pm
Aantal posts: 141x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen | Website bezoeken

Beste forumleden,

Na 4 jaar ben ik bijna klaar met mijn opleiding vliegtuigonderhoudstechniek en komt de tijd eraan dat ik serieus naar een baan kan gaan zoeken. Aangezien ik naast Soesterberg woon en dus veel militaire kisten heb gezien, is dit ook wel een beetje waar mijn hart ligt. Wel is er een klein probleempje, ik wil namelijk geen militair worden. Wel zou ik graag aan militaire kisten willen werken.

Nou heb ik mij laten vertellen dat er binnen de luchtmacht ook burgerfuncties zijn. Mijn vraag is of er ook burgerfuncties bestaan binnen het vliegtuigonderhoud, bijvoorbeeld op vliegbasis Woensdrecht (groot onderhoud).

Ik heb al eens geïnformeerd bij de luchtmacht, maar die konden mij van alles vertellen over de militaire functies, maar niet over de burgerfuncties.

Zijn er hier mensen die wel informatie hebben? Eventueel met adressen of iets dergelijks. De informatie op internet zijn namelijk puur op de militaire kant gericht.

Bij voorbaat dank,

Danny

Berichtdoor Joost1976 » wo sep 09, 2009 6:23 pm
Aantal posts: 1644x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

http://www.daedalus.nl/

Echter, ik meen me te herinneren dat je al ervaring moet hebben op Mil kisten (minimaal 3 jaar).
Maar, mijn inziens kan je beter als militair werken aan de kisten dan als burger. het is een burger bedrijf en als je niet meer nodig bent is het ook zo over.

Groeten vanuit KHIF

Berichtdoor jesserspotter » wo sep 09, 2009 6:55 pm
Aantal posts: 597x

PB sturen

hoezo wil je geen militair worden?

Berichtdoor lepol » wo sep 09, 2009 7:32 pm
Aantal posts: 535x

PB sturen

een leraar van mij heeft in dienst aan starfighters gesleutelt
maar toen die er uitging hebben ze hem gevragen of die nog wilde blijven
toen heeft hij nog 2 jaar als burger gesleuteld
ik weet niet hoe het nu is, maar ja, altijd te proberen zou ik zeggen

Berichtdoor ssb-spotting » wo sep 09, 2009 7:35 pm
Aantal posts: 141x

jesserspotter schreef:hoezo wil je geen militair worden?

Heb geen zin om uitgezonden te worden en overhoop geschoten te worden. Bovendien wil ik betaald worden om te sleutelen, en niet om afghanen van me af te schieten. En het loon is een stuk lager bij Defensie.

Ik wil eens informatie hebben over de mogelijkheden, en o.a het loon. Op Schiphol kan ik lekker verdienen. Indien dat bij de luchtmacht ook kan, valt het te overwegen als burger daar te gaan werken. Het voordeel van Defensie is namelijk dat je met high-tech machines werkt. Op Schiphol is dat weer heel anders, omdat het meer een soort van bussen zijn. Een militair vliegtuig moet meer kunnen en vind ik het dus een stuk spectaculairder ;)

Joost, dank je wel voor de link :)

Danny.

Berichtdoor spine24 » wo sep 09, 2009 7:45 pm
Aantal posts: 4049x

Och heerkes, wel de lusten en niet de lasten? Moet niet gekker worden.
Ga lekker postbode worden of zo.

Berichtdoor Joost1976 » wo sep 09, 2009 9:02 pm

PB sturen

Heb geen zin om uitgezonden te worden en overhoop geschoten te worden. Bovendien wil ik betaald worden om te sleutelen, en niet om afghanen van me af te schieten. En het loon is een stuk lager bij Defensie.

Eerlijk antwoord, maar wat Spine ook zegt. Wel de lusten en niet de lasten....

Je hebt een totaal verkeerd beeld, ik heb zelf in Afghanistan gezeten en geen 1 keer mijn wapen vastgehouden daar. Was alleen daar bezig met waarvoor ik word betaald en dat was Sleutelen aan de kisten. Andere kant van de Medaille is dat ik nu in de USA zit met de vliegtuigen en me prima vermaak.

Nogmaals ik vind het een eerlijk antwoord van je, maar echt vrolijk wordt ik daar niet van. Maar ik wens je wel succes om je droom te verwezelijken.

Grtz vanaf Hill AFB

k3

Berichtdoor Turbo323 » wo sep 09, 2009 9:19 pm
Aantal posts: 202x

Monsterboard.nl

De carriere site en heb je ook geen psycho keuring nodig om ergens aan de bak te kunnen. net wat :wink:

Berichtdoor jack nieuwland » wo sep 09, 2009 10:22 pm
Aantal posts: 514x
Ranking: Erelid MilSpotters

PB sturen

Op Lelystad zoeken ze nog een monteur voor UL's.

Berichtdoor leeuwarden058 » do sep 10, 2009 11:40 am
Aantal posts: 685x

PB sturen

Tsja, wat zal ik zeggen. Wat de rest ook al zegt ''wel de lusten, niet de lasten''.

Of je bij defensie minder betaald krijgt weet ik niet, maar je werkt toch liever bij iets waar je het naar je zin hebt, i.p.v een klote werkplek met lekker veel centen?

Als monteur zal je niet snel een wapen moeten gebruiken, maar er zal vast een (hele) kleine kans zijn dat er een raket richting base camp komt. Maar tegen de tijd dat je die kant opgestuurd zou kunnen worden is ons aandeel daar misschien wel helemaal niet meer nodig, en kun je dus lekker in dit koude kikkerlandje blijven sleutelen.

Berichtdoor henk66 » do sep 10, 2009 11:55 am
Aantal posts: 179x

PB sturen

Solliciteer bij Fokker services. Dan kan je aan militaire kisten sleutelen terwijl je een burger baan hebt.

Berichtdoor rogier77 » do sep 10, 2009 2:09 pm
Aantal posts: 202x

PB sturen

Zelf ook bij de luchmacht gewerkt. De kans dat je als onderhoudstechnicus in een "brandhaard" terecht komt is 0,0.

Berichtdoor xidewinder » do sep 10, 2009 2:33 pm
Aantal posts: 506x

PB sturen

rogier77 schreef:Zelf ook bij de luchmacht gewerkt. De kans dat je als onderhoudstechnicus in een "brandhaard" terecht komt is 0,0.

Tja of je kist wordt uit de lucht geschoten als je op weg bent naar de basis en je maakt een noodlanding midden tussen de Taliban. Dan zit er niets anders op 8)

Ik denk ook dat de kans heeeeel klein is dat je zelf achter het geweer moet kruipen als onderhoudstechnicus :lol: Daar wordt je niet voor opgeleid, misschien kun je wel een steeksleutel gooien :wink:

Zelf ben ik nog met de opleiding voor onderhoudstechnicus bezig, voor burgerluchtvaart dan (iets hoger niveau dan KLu) maar ik zou er geen probleem mee hebben om uitgezonden te worden! Lijkt me juist een uitdaging! Zo kom je nog eens ergens en doet veel ervaring op!
Ik zie het niet als een last maar als een extraatje.

Berichtdoor Joost1976 » do sep 10, 2009 5:36 pm

PB sturen

Zelf ben ik nog met de opleiding voor onderhoudstechnicus bezig, voor burgerluchtvaart dan (iets hoger niveau dan KLu)

Ook een opmerking die mijn inziens nergens op slaat...Niveau is precies hetzelfde.

Berichtdoor xidewinder » do sep 10, 2009 5:44 pm
Aantal posts: 506x

PB sturen

We konden kiezen voor Bol 3 (civiel of militair, driejarige opleiding) of Bol 4 (iets hoger niveau, alleen civiel 4 jarig). Nu ik het terug lees komt het inderdaad over alsof de civiele monteurs beter opgeleid worden, dat was niet mijn bedoeling :wink:

Volgende

Keer terug naar Woensdrecht (EHWO)