MILSPOTTERS.nl



Milspotters forum -> Woensdrecht (EHWO) -> nieuwtje: aanvraag verlenging baan

Plaats hier berichten over Woensdrecht (EHWO)
Nieuw bericht plaatsen

nieuwtje: aanvraag verlenging baan

Berichtdoor Coen » zo dec 17, 2006 11:06 am
Aantal posts: 12x
Ranking: Baanveger

PB sturen


Via-via gehoord dat Fokker onderhoud die op EHWO gevestigd is, aanvraag heeft gedaan om de baan aan te passen op types als de A380 en 747 :o

groet,

Coen



Avatar gebruiker

Re: nieuwtje: aanvraag verlenging baan

Berichtdoor dennis » zo dec 17, 2006 2:24 pm
Aantal posts: 3743x
Ranking: Basis Commandant

PB sturen | Website bezoeken


Coen schreef:Via-via gehoord dat Fokker onderhoud die op EHWO gevestigd is, aanvraag heeft gedaan om de baan aan te passen op types als de A380 en 747 :o

groet,

Coen


Waarom Woensdrecht ??

Naja misschien omdat daar veel onderhoud gebeurt en daarom grote cargokisten daar moeten landen :roll:



Re: nieuwtje: aanvraag verlenging baan

Berichtdoor Sebastiaan » zo dec 17, 2006 2:57 pm
Aantal posts: 191x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen | Website bezoeken


dennis schreef:
Coen schreef:Via-via gehoord dat Fokker onderhoud die op EHWO gevestigd is, aanvraag heeft gedaan om de baan aan te passen op types als de A380 en 747 :o

groet,

Coen


Waarom Woensdrecht ??



Uit Coen zijn bericht:

aanvraag heeft gedaan om de baan aan te passen op types als de A380 en 747

Gr,



Berichtdoor bonzo » ma dec 18, 2006 8:02 pm
Aantal posts: 309x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen


dat is beter A380's en 747's vet gaaf 8) 8) 8)



Berichtdoor bonzo » ma jan 08, 2007 9:45 pm
Aantal posts: 309x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen


maar ja het is ook zo omdat Woensdrecht de grootste basis is :wink:



Berichtdoor lwr » ma jan 08, 2007 9:54 pm
Aantal posts: 179x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen


bonzo schreef:maar ja het is ook zo omdat Woensdrecht de grootste basis is :wink:


Nog wel ja, straks zal dat Gilze Rijen zijn als ik het goed heb begrepen.



Berichtdoor bonzo » di jan 09, 2007 9:36 pm
Aantal posts: 309x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen


ja klopt ja die word heel groot, maar die word voor de heli's gebruikt



Berichtdoor gerben75 » vr apr 06, 2007 8:26 pm
Aantal posts: 11x
Ranking: Baanveger

PB sturen


Vliegbasis eindhoven is ook al bezig om de basis in te richten voor het landen en starten van Straaljagers naast de grote kisten waarom dat zo is weet ik niet!
Gilze Rijen zal alleen maar voor alle helicopters die de Luchtmacht heeft ingericht worden. Maar op Vlb. Deelen bestaat ook enige mysterie erover dat er ook straaljagers kunnen landen.



Berichtdoor Paul. » za apr 07, 2007 9:51 pm
Aantal posts: 278x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen | Website bezoeken


gerben75 schreef:Vliegbasis eindhoven is ook al bezig om de basis in te richten voor het landen en starten van Straaljagers naast de grote kisten waarom dat zo is weet ik niet!
Gilze Rijen zal alleen maar voor alle helicopters die de Luchtmacht heeft ingericht worden. Maar op Vlb. Deelen bestaat ook enige mysterie erover dat er ook straaljagers kunnen landen.


Dat klopt, ik hoor af en toe dat ze Deelen mischien weer actief willen maken. De baan zal dan opnieuw worden geasfalteerd. Het zou igg wel leuk zijn! :)



Berichtdoor Kevinb__ » wo aug 01, 2007 2:38 pm
Aantal posts: 53x
Ranking: Officier Luchtverkeersleider

PB sturen | Website bezoeken


Van mij mogen ze dan weet ik waar ik ieder weekend ben :lol: .

Maar dan hebben ze een hele klus als je ziet hoe de baan er nu bij ligt... Deelen is natuurlijk wel een prachtige basis. 8)



Berichtdoor Mitchell » wo aug 01, 2007 5:51 pm
Aantal posts: 1803x
Ranking: MilSpotter

PB sturen | Website bezoeken


Van mij mogen ze dat doen hoor, Deelen actief maken met een par F-16's ofso :P woon er toch in de buurt :D 8)



Berichtdoor N5591S » wo sep 05, 2007 12:43 pm
Aantal posts: 2x
Ranking: Baanveger

PB sturen


Wat Woensdrecht betreft: grote kisten kunnen ook nu al op die baan terecht, zolang ze maar niet zwaar beladen zijn. Voor onderhoudswerk (geen echt luchtvervoer) is een langere baan niet en een sterkere baan m.i. ook niet echt noodzakelijk. Een lege 747 met weinig brandstof spreidt een laag gewicht toch over een heleboel wielen en belast de ondergrond dus niet sterk.
Wel zal de taxibaanbreedte plaatselijk aangepast moet worden, bij de bochten dus.
Een 747 hoofdlandingsgestel is 12,6 m breed, bij een A380 is het 13,8 m, van buitenzijde band naar andere buitenzijde buitenste band (viste ik net even van het internet).
De moeilijkste kist voor de taxibaanbochten is wellicht de A340-600, niet vanwege de spoorbreedte, maar vanwege de enorme wielbasis (afstand tussen neuswiel en hoofwielen).



Berichtdoor gekke-vis » wo sep 05, 2007 2:23 pm
Aantal posts: 803x
Ranking: MilSpotter

PB sturen


wat zijn nu de afmetingen van de baan dan, of spreken ze niet over lengte en breedte, maar over hardheid/gewichtcapaciteit, weet niet precies hoe ze het noemen



Avatar gebruiker

Berichtdoor spine24 » wo sep 05, 2007 2:41 pm
Aantal posts: 4049x
Ranking: MilSpotter

PB sturen | Website bezoeken


WOENSDRECHT, NL EHWO MIL N51°26.95' E4°20.52' 63 UTC+1(+2DT)
H-6G, L-5A

RWY-07 L5 (7996x148 ASP) L5,24,50 RWY-25
BAK-14 44B-4H(B) (1150')

SERVICE - LGT - Parl twy lgt are W. JASU - 1(DSA 150) 1( ST-56) FUEL - A1+ FLUID - OX
OIL - 0-148

REMARKS - Opr 0700-1545Z++ Mon-Fri, clsd hol. RSTD - PPR CSTMS/IMG - CSTMS avbl
30 min PN. MISC - Gldr and model act SR-SS exc for opr hr.

COMMUNICATIONS - RAPCON WEST - 123.575 281.475 ARRIVAL - 123.575 378.65
TWR - (U) 118.5 339.0

NAVAIDS - WOENSDRECHT TACAN - HA WDT CH 97 (040/25) N51°26.85' E4°20.63'
At Fld. 47/(A)4°21.0'W VHF/DF

ILS/RADAR - ➡ILS-DME - BRG 071° LCZR I-WDO 108.15 CH18(Y) GS 3° ➡ILS-DME - BRG
251° LCZR I-WDZ 108.15 CH18(Y) GS 3°.



Berichtdoor gekke-vis » wo sep 05, 2007 2:55 pm
Aantal posts: 803x
Ranking: MilSpotter

PB sturen


Dat is in feet neem ik aan?
Dus dat is 2400 meter x 45
Als ik goed gegoogled heb ben ik erachter gekomen dat de minimun length van de rwy voor een 747 3200 meter is.
En de runway length die nodig is voor de A380 is hetzelfde als voor de 747.


am not 100% sure how to read it, but from the chart on section 3.3 with CF6 engines at sea level, flaps 20, at 0 pressure altitude with zero wind it would need ~10,500ft = 3200m. STR is at 1276ft altitude which probably pushes the runway length up to just under 11,000ft = 3352m which is not enough...... I would guess it would be very marginal and dependant on temperature on a particular day

Runway length


The runway length required by an A380 is similar to that of a Boeing 747.






Volgende

Reactie plaatsen

Keer terug naar Woensdrecht (EHWO)