MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Gilze-Rijen (EHGR) -> Afstoting Apaches

Plaats hier berichten over Gilze-Rijen (EHGR)
Nieuw bericht plaatsen

Afstoting Apaches

Berichtdoor Pauljos2001 » di jul 28, 2009 1:53 pm
Aantal posts: 644x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

Er is sprake geweest van afstoting 6 Apaches.
5 AH-64DN Apache zouden zijn opgesslagen:
Q-04, 09, 10, 15 23.
Is dit juist en worden er klanten gezocht voor deze toestellen?
Welk toestel is nummer 6?

Re: Afstoting Apaches

Berichtdoor j.kraaijveld » di jul 28, 2009 7:51 pm
Aantal posts: 127x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen

Pauljos2001 schreef:Er is sprake geweest van afstoting 6 Apaches.
5 AH-64DN Apache zouden zijn opgesslagen:
Q-04, 09, 10, 15 23.
Is dit juist en worden er klanten gezocht voor deze toestellen?
Welk toestel is nummer 6?

Er is sprake van geweest dat deze zouden worden verkocht. Dat is terug gedraaid. Er zijn wel 5 toestellen die als stragerische reserve worden betiteld. De kisten die stil staan, worden steeds gerouleerd, want de Q 23 vliegt de laatste tijd zeer veel.

Jeroen

Berichtdoor Joost1976 » di jul 28, 2009 7:58 pm
Aantal posts: 1644x

PB sturen

Meen uit mijn hoofd dat de Q-4 en Q-15 de kaal geplukten zijn.

Berichtdoor CH-47D Chinook » di jul 28, 2009 9:03 pm
Aantal posts: 1782x

PB sturen

Deze kisten noemt men de ''Kanibaal'' kisten;

Boeing AH-64D Apache Q-15
Boeing AH-64D Apache Q-01
Boeing AH-64D Apache Q-04

Hopelijk helpt je dit opweg, deze nummers heb ik zelf gelezen!

Berichtdoor Joost1976 » di jul 28, 2009 9:28 pm

PB sturen

Q-01 is die schade bak..die weer opgebouwd gaat worden.
Ten tijde van het onderzoek mocht er niks met die kist gebeuren, laat staan kanibalen.
Klaarblijkelijk staat ie dus nog op Gilze, kreeg even het vermoeden dat ie inmiddels in Duitsland staat bij de Yanken en dat ze daar verder wordt gefixed...
Ik zag namelijk zo een opmerking staan bij deze kist, met ICAO en al. maar of dat is toekomst muziek en gaat ie nog die kant op, of Yanken komen naar Gilze voor dat ding.. of ik zit er helemaal naast...

Berichtdoor CH-47D Chinook » di jul 28, 2009 9:31 pm

PB sturen

Deze bakken heb ik grezien op;

12-06-2009

Dus..., er kan nog van alles in tussentijd gebeurd zijn, ze vertellde me dat de Yanken regelmatig op bezoek komen voor problemen op te lossen met hun merkwaardige apparatuur :lol:

Berichtdoor Joost1976 » di jul 28, 2009 9:43 pm

PB sturen

Rgr, indruk die ik krijg is dat de structurele schade aan de Q-01 zodanig is, dat wij dat niet zelf mogen repareren. Het zou mij daarom ook niet verbazen als dit lamme vogeltje per trailer ergens naar Duitsland gaat en daar verder Gefixed gaat worden, naar een instelling die dat wel mag doen.

Maar dat is mijn persoonlijke gedachte met in mijn achterhoofd mijn eigen ervaring in het onderhoud van vliegtuigen..

PS; vandaag de Q-17 vanaf Volkel met een testvlucht na zijn noodlanding dik een week geleden.

Berichtdoor CH-47D Chinook » di jul 28, 2009 9:46 pm

PB sturen

Klopt, we wachten af... :wink:

Berichtdoor j.kraaijveld » di jul 28, 2009 9:48 pm
Aantal posts: 127x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen

Joost1976 schreef:Q-01 is die schade bak..die weer opgebouwd gaat worden.
Ten tijde van het onderzoek mocht er niks met die kist gebeuren, laat staan kanibalen.
Klaarblijkelijk staat ie dus nog op Gilze, kreeg even het vermoeden dat ie inmiddels in Duitsland staat bij de Yanken en dat ze daar verder wordt gefixed...
Ik zag namelijk zo een opmerking staan bij deze kist, met ICAO en al. maar of dat is toekomst muziek en gaat ie nog die kant op, of Yanken komen naar Gilze voor dat ding.. of ik zit er helemaal naast...

Ik heb ergens op Scramble gelezen dat die een paar weken geleden in Coleman Barracks is gezien op een diepladder. Kan alleen het artikel niet zo snel vinden om hier een linkje te plaatsen.

Jeroen

Berichtdoor Pauljos2001 » di jul 28, 2009 10:06 pm
Aantal posts: 644x

PB sturen

Heh mannen bedankt voor de reacties.
Heb gezien dat er inderdaad 15 mln geschrapt is uit de inkomsten van de defensie begroting. Die 15 mln zou de opbrengst geweest zijn voor het oorspronkelijke 6-tal.
De Apaches verlenen goede diensten o.a. in Afghanisatn en zo nu en dan ook bij het opsporen van boeven ed. op eigen bodem.
Men moet niet te snel zijn met het afschaffen van het goede materiaal van onze Klu, nietwaar?
Wat ze met dat beetje al niet klaar spelen.........

Reactie plaatsen

Keer terug naar Gilze-Rijen (EHGR)