MILSPOTTERS.nl



Milspotters forum -> Frequenties/Callsigns -> reach

Plaats hier uw frequenties & callsigns.
Nieuw bericht plaatsen

reach

Berichtdoor impetu feroci » zo dec 20, 2009 10:54 am
Aantal posts: 171x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen


heb dit weekend een paar vluchten over horen komen met het callsign reach oa 397 en 514 iemand enig idee welke kisten dit zijn?
zoek eigenlijk een lijst met callsigns van deze kisten(transport?)hoop dat iemand mij verder kan helpen.
vr gr olav



antwoord op je vraag

Berichtdoor nasty21 » zo dec 20, 2009 11:28 am
Aantal posts: 107x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen


als je gaat kijken op de hoofdpagina van milspotters, dan zie je een kopje genaamd call signs, die klik je aan, voert bij call sign, reach in en zie daar je resultaat.
Succes en good flying, aj42 out



Berichtdoor Joost1976 » zo dec 20, 2009 12:03 pm
Aantal posts: 1644x
Ranking: MilSpotter

PB sturen


REACH is het callsign welke gebruikt wordt door vliegtuigen die een missie voor AMC (Air Mobility Command) vliegen. (Anders gezegd, elke vlucht gefinancieerd door AMC)
Dit kunnen dus ook civiele kisten zijn, en ook vliegtuigen die bij ANG vliegen.

Callsigns met 3 digits zoals de door jou genoemde 397 bijv zijn niet te koppelen aan een tailnummer of type. Het is een missie callsign en met daaraan vastgekoppeld een diplomatic clearance om over een land heen te vliegen.

Dan heb je de 4 digit callsigns. Die zijn, met uitzonderingen daargelaten, wel te koppelen aan een Airframe.

Bijv C-17 06-6154 zal als RCH callsign RCH6154 hebben, 01-0196 zal RCH1196 zijn. Men neemt dus laatste getal van het Fiscal year en laatste 3 van zijn volgnummer.
Dat betekend dat het mogelijk is dat er 2 vliegtuigen met dezelfde RCH callsign kan vliegen. Bijv C-5 87-0041 en C-17 97-0041 hebben dan beide RCH7041.. Oplossing die je dan vaak ziet is dat de C-17 als RCH9741 door het leven gaat.

Andere 4 digit RCH callsigns zijn niet te koppelen aan Tailnummer maar vaak wel aan een unit of type:

RCH181x en 2x zijn diplomatieke vluchten en altijd gedaan door 437AW

RCH1xxx / 101x / 102x zijn practisch altijd A/H/MC-130's (soms ook PC12)

Grtz
Joost

PS : je RCH514 was RCH5140 -> 05-5140 en RCH397 een KC135T op weg naar Mildenhall : 59-1470



Berichtdoor impetu feroci » zo dec 20, 2009 12:19 pm
Aantal posts: 171x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen


tis me helemaal duidelijk,thanks





Reactie plaatsen

Keer terug naar Frequenties/Callsigns

cron