MILSPOTTERS.nl



Milspotters forum -> Nieuwsberichten -> Toekomst Vliegveld Twente

Militaire luchtvaart nieuwsberichten.
Nieuw bericht plaatsen
Avatar gebruiker

Re: Toekomst Vliegveld Twente

Berichtdoor A.J. Witsen » wo jan 08, 2014 11:02 am
Aantal posts: 3048x
Ranking: MilSpotter

PB sturen


Onderzoek gezondheidsrisico's luchthaven Twente start volgende week

Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en GGD Twente informeren volgende week de omwonenden van Luchthaven Twente over het gezondheidsonderzoek dat ze gaan uitvoeren. Het onderzoek moet inzicht geven in de invloed die de toekomstige luchthaven heeft op de gezondheid. De gezondheidsmonitor wordt in opdracht van Area Development Twente (ADT) gedaan. Er wordt een nulmeting gedaan zodat duidelijk is hoe het met de gezondheid van omwonenden is vóórdat de burgerluchthaven in gebruik wordt genomen. GGD Twente houdt acht informatiebijeenkomsten op 14 en 16 januari 2014. Omwonenden kunnen zich daar deze week voor aanmelden.

Regelmatig onderzoek
Als het vliegveld eenmaal draait, wordt regelmatig vervolgonderzoek gedaan om te bezien of bijvoorbeeld geluidshinder invloed heeft op het welbevinden van omwonenden. Ook houden de onderzoekers bij of klachten, zoals hoge bloeddruk of ademhalingsproblemen, toenemen. De exploitant van de luchthaven denkt rond 2025 tussen de 600.000 en 2 miljoen passagiers per jaar te vervoeren. Hij investeert daarvoor 60 miljoen euro. Airport Twente komt op de plek waar vroeger een militair vliegveld was gevestigd.

Bron: RTV Oost



Avatar gebruiker

Re: Toekomst Vliegveld Twente

Berichtdoor 68-0037UH » do jan 09, 2014 8:18 am
Aantal posts: 931x
Ranking: MilSpotter

PB sturen


Het wordt natuurlijk vroeg of laat drama; de investeerder is een bouwer, het enige wat die man wil is bouwen, bouwen, bouwen. die lacht zich straks scheel want als hij voor vele miljoenen nieuwe infrastructuur heeft neergezet en er maar 1,5 charter per dag blijkt te gaan vliegen .verdere kosten voor de lokale overheid, kortom de burgers. Hopelijk zit ik ernaast, maar dit hebben we natuurlijk veel vaker zien gebeuren...
:DENK



Avatar gebruiker

Re: Toekomst Vliegveld Twente

Berichtdoor 68-0037UH » do jan 09, 2014 8:55 am
Aantal posts: 931x
Ranking: MilSpotter

PB sturen


Maak er dan gewoon weer een militair veld van... :OFFTOPIC



Avatar gebruiker

Re: Toekomst Vliegveld Twente

Berichtdoor A.J. Witsen » do jan 09, 2014 11:02 am
Aantal posts: 3048x
Ranking: MilSpotter

PB sturen


68-0037UH schreef:Maak er dan gewoon weer een militair veld van... :OFFTOPIC


Dat is de beste oplossing. :PRIMA



Avatar gebruiker

Re: Toekomst Vliegveld Twente

Berichtdoor Pablo » do jan 09, 2014 1:05 pm
Aantal posts: 253x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen | Website bezoeken


Ten koste van?

Pablo



Avatar gebruiker

Re: Toekomst Vliegveld Twente

Berichtdoor A.J. Witsen » do jan 09, 2014 11:34 pm
Aantal posts: 3048x
Ranking: MilSpotter

PB sturen


Pablo schreef:Ten koste van?

Pablo


Als Eindhoven Airport graag wil uitbreiden en het KLU Transport allemaal naar Brussel willen laten verhuizen "wat misschien in de toekomst gaat gebeuren" kunnen ze ook wel Vliegveld Twente weer in gebruiken nemen en verbouwen tot KLU Transport basis. :NOID Kan het personeel van Eindhoven zo naar Twente verhuizen of intern wonen. Blijft het allemaal gewoon in Nederland.



Re: Toekomst Vliegveld Twente

Berichtdoor RutgerB » vr jan 10, 2014 1:26 am
Aantal posts: 172x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen


68-0037UH schreef:Het wordt natuurlijk vroeg of laat drama; de investeerder is een bouwer, het enige wat die man wil is bouwen, bouwen, bouwen. die lacht zich straks scheel want als hij voor vele miljoenen nieuwe infrastructuur heeft neergezet en er maar 1,5 charter per dag blijkt te gaan vliegen .verdere kosten voor de lokale overheid, kortom de burgers. Hopelijk zit ik ernaast, maar dit hebben we natuurlijk veel vaker zien gebeuren...
:DENK


Klopt, de overheid heeft een zeeer ruim gedeelte van Dirk z'n investering afgedekt in geval van failissement. Dirk is een echte slimmerd, en de lokale overheid is als een kind zo blij dat ze met Hem aan tafel mogen zitten.
De nodige financiele steun wordt via een omweg (zodat het geen subsidie heet) naar hem doorgesluisd.

Wat ze in Munster en Maastricht aan problemen hebben is een teken aan de wand, maar zoals gebruikelijk zijn de verantwoordelijken in Enschede blind voor wat ze elders kunnen zien. Als het misgaat ligt het ongetwijfeld niet aan hen.

Het zakenleven dat zo hard zegt dat het zo belangrijk is om Twente op te stuwen in de vaart der volkeren investeert zelf geen cent; en een klant uit het buitenland gaat z'n eventuele opdracht echt niet laten afhangen van aan- of afwezigheid van een vliegveld.
Bedrijven die zich in Twente gaan vestigen omdat er een vliegveld is? Ten eerste maakt het de klant weinig uit, ten tweede zullen de bestemmingen zeer beperkt zijn. Oja, een paar groterts als Urenco, Vredestein of Norit zullen zeggen dat het belangrijk is voor de status van Twente; goed voor het internationaliseren van de regio. Inmiddels draaien ze bij Urenco ook wat minder dan voorheen; met de vele banen die daar verdwijnen is voor hen een heropend vliegveld Twente een marginaal item. Vredestein en Norit verdienen echt geen cent minder als er geen vliegveld is.

Komen er straks 100 buitenlandse zakenlieden per dag naar Twente? Gaan er 50 Twentse/Overijsselse zakenlieden per dag vertrekken (en terugkomen) van Twente? Lijkt me onwaarschijnlijk, maar tja, bij 365 vertrekdagen dan zit je al op 55.000 passagiers per jaar, wat is ook al weer de verwachting? Oja, iets meer dan een miljoen per jaar om geld te gaan verdienen. Erg benieuwd welke prijsvechter ze willen binnenhalen. Oja, die prijsvechters, die komen alleen als ze de allergoedkoopste vliegveldtarieven kunnen bedingen, en als ze binnenzijn, hoeven ze alleen maar subtiel te laten weten dat ze zo kunnen vertrekken en hoppa, alweer omlaag gaan die tarieven.

Goed voor de werkgelegenheid? Werkgeklegenheid gebaseerd op 1 miljoen passagiers? Of een paar honderdduizend passagiers waarbij permanent verlies wordt geleden en overheidssteun onvermijdelijk is?

Lijkt me erg leuk om weer van alles te zien vliegen, maar een kansloos project gebaseerd op grootheidswaan en grotendeels betaald door de belastingbetaler.

Leuk sportvliegveld van maken: motorkisten, ULV/VLA,zweefvliegclub, paraclubje e.d.
Verder wat fantasie gebruiken, geen megalomane plannen maken.
Genoeg ruimte voor een groot regionaal ziekenhuis, een flink stuk toegankelijke natuur, wat industrie, wat buitensportbedrijven?
Geef ondernemers de ruimte, en er zijn er altijd wel een aantal die met goeie ideeen komen zonder dat de overheid tientallen miljoen moet gaat voorschieten of gewoon kwijt is.



Re: Toekomst Vliegveld Twente

Berichtdoor Pakeha » za jan 25, 2014 9:36 pm
Aantal posts: 266x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen


Als Eindhoven Airport graag wil uitbreiden en het KLU Transport allemaal naar Brussel willen laten verhuizen "wat misschien in de toekomst gaat gebeuren" kunnen ze ook wel Vliegveld Twente weer in gebruiken nemen en verbouwen tot KLU Transport basis. :NOID Kan het personeel van Eindhoven zo naar Twente verhuizen of intern wonen. Blijft het allemaal gewoon in Nederland.

Kom op toch mensen, hebben jullie dan NIET in de gaten dat voor de huidige regering Nederland achter Utrecht ophoudt te bestaan, liever smeren ze patat en mayonaise in België op een start-landingsbaan dan hem in Nederland te gebruiken. Sorry voor deze opmerking maar alles achter Utrecht wordt gesloten, Inrichtingen, gevangenissen (hoe helaas ze nodig zijn) en vliegvelden. Houd het geld in Nederland en maak gebruik van die mensen die nu noodgedwongen thuis zitten te neuspeuteren omdat er weer een knuppel heeft besloten om het voor de lijn Utrecht te laten gebeuren.
Vooral in Kiev waar ik een aantal enorm fijne weken mocht doorbrengen in 2011 bloed mijn hart als ik zie hoe deze mensen vechten voor een normaal leven, ik heb ze leren waarderen, hebben de Twentenaren er dan ook geen recht op......... kump wa good maar dat gaat al lang niet meer op.
Graag je gewaardeerde mening en respons via een PB omdat dit nu wel echt van het topic af zou wijken.



Re: Toekomst Vliegveld Twente

Berichtdoor rogier77 » wo jan 29, 2014 12:54 pm
Aantal posts: 202x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen


F16 even terug in Twente

28-01-2014

OLDENZAAL - De F16 keert voor één dag weer terug op vliegveld Twente.

Ter gelegenheid van de jaarlijkse Good Cause Rally op zondag 6 juli zal de Koninklijke Luchtmacht een straaljager invliegen. Dit werd dinsdag bevestigd. De organisatie van het evenement is bijzonder blij met deze steun.

De Good Cause Rally is een evenement op de luchthaven waarbij zieke kinderen een leuke dag uit krijgen, waarbij zij onder meer in bloedsnelle auto's mee kunnen rijden over de landingsbanen van de luchthaven.

Het thema van dit jaar is 'Festival of Speed'. De maximumsnelheid van de F16, 2.400 kilometer per uur, is dan ook een onovertroffen hoogtepunt.



Avatar gebruiker

Re: Toekomst Vliegveld Twente

Berichtdoor bas » vr jan 31, 2014 12:18 pm
Aantal posts: 813x
Ranking: MilSpotter

PB sturen


rogier77 schreef:F16 even terug in Twente

28-01-2014

OLDENZAAL - De F16 keert voor één dag weer terug op vliegveld Twente.

Ter gelegenheid van de jaarlijkse Good Cause Rally op zondag 6 juli zal de Koninklijke Luchtmacht een straaljager invliegen. Dit werd dinsdag bevestigd. De organisatie van het evenement is bijzonder blij met deze steun.

De Good Cause Rally is een evenement op de luchthaven waarbij zieke kinderen een leuke dag uit krijgen, waarbij zij onder meer in bloedsnelle auto's mee kunnen rijden over de landingsbanen van de luchthaven.

Het thema van dit jaar is 'Festival of Speed'. De maximumsnelheid van de F16, 2.400 kilometer per uur, is dan ook een onovertroffen hoogtepunt.


Ik las op Facebook dat het hier om de J-248 gaat. Dat invliegen gaat dus lastig worden.
https://www.facebook.com/goodcauserally ... s&filter=3



Avatar gebruiker

Re: Toekomst Vliegveld Twente

Berichtdoor bas » vr maart 14, 2014 10:17 am
Aantal posts: 813x
Ranking: MilSpotter

PB sturen


Oeps, dit klinkt niet best:

Kaalslag dreigt bij vliegveld
http://www.tubantia.nl/regio/enschede/k ... -1.4266288

Is er iemand die wat meer weet te vertellen over de obstakelvrije zones bij vliegvelden in relatie tot 80 meter boven NAP? Als je deze regel namelijk toepast op Maastricht-Aachen airport (~110 meter boven NAP) zou het daar een kale vlakte moeten zijn.

En het is nooit een probleem geweest, waarom nu wel?



Re: Toekomst Vliegveld Twente

Berichtdoor airman » vr maart 14, 2014 11:48 am
Aantal posts: 285x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen


We gaan waarschijnlijk richting een Joint-Airforce , Twente ligt wel ver voor de Belgen en als de Duitsers er ook bij betrokken worden ligt het veld aardig noordelijk !!!!!!!!!



Avatar gebruiker

Re: Toekomst Vliegveld Twente

Berichtdoor bas » vr maart 14, 2014 1:08 pm
Aantal posts: 813x
Ranking: MilSpotter

PB sturen


airman schreef:We gaan waarschijnlijk richting een Joint-Airforce , Twente ligt wel ver voor de Belgen en als de Duitsers er ook bij betrokken worden ligt het veld aardig noordelijk !!!!!!!!!

Voor de Belgen is Twente geen onbekend terrein (Starfighter sleutelkist FX-01) en gezamenlijke vliegeropleiding TVO (T-33). En de Duitsers weten het veld ook nog wel te vinden..... :TAAF



Avatar gebruiker

Re: Toekomst Vliegveld Twente

Berichtdoor bas » di mei 13, 2014 1:23 pm
Aantal posts: 813x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

Re: Toekomst Vliegveld Twente

Berichtdoor sebooo » di mei 13, 2014 9:14 pm
Aantal posts: 91x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen


Wat is die Europese unie toch een briljant idee geweest. NOT!!! :SORRY




VorigeVolgende

Reactie plaatsen

Keer terug naar Nieuwsberichten

cron