MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Technische mededelingen en hulp -> Ideeën

Hier worden mededelingen geplaatst
Nieuw bericht plaatsen

Re: Ideeën

Berichtdoor dennis » zo maart 07, 2010 8:58 pm
Aantal posts: 3744x
Ranking: Basis Commandant

PB sturen | Website bezoeken

Crizz schreef:Wil niet zeuren ofzo, maar in Actuele foto's staan o.a. KLu F-16's en Zwitserland, MDD F-4 Pahntom nog als verzamel topics.
Beide hebben nostalgie in de posts... wat is nu wat?
Foto's van Open Dagen zoals nu in het onderschrift "actuele foto's" zijn toch ook verzamel topics?
Daar gaan zo veel personen heen...

Dan zou ik 2 galleries maken, 1 met actuele foto's en 1 met verzameltopics (airshows, spottersdagen etc.)

Onder foto bewerking staat "Forum over..." het is een topic, want forum is het geheel met zijn topics.

Misschien een topic: Aviation Group Leeuwarden?
Kunnen hier evt. aankondigingen in gedaan worden, oproepen etc.?

Just another thought(s).

Cris;

Het is moeilijk kiezen welke topics in welke fora horen. Ik heb ervoor gekozen om alleen de actieve topics te verplaatsen, omdat ik anders nog een week fulltime bezig ben om alles op zijn plaats te zetten. De nieuwe topics worden uiteraard aangemaakt in de betreffende fora.

Onder foto bewerking staat "Forum over..." het is een topic, want forum is het geheel met zijn topics.
- Dit is een forum. Hieronder kunnen meerdere topics aangemaakt worden.

Hoe zie jij een AGL topic? Die hebben een eigen website dacht ik zo.

Berichtdoor cohaba » di maart 09, 2010 3:41 pm
Aantal posts: 593x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

Kan Milspotters niets gaan doen met Twitter? Is volgens mij een ideaal medium voor spotters langs de baan, en niet moeilijk te realiseren.

Berichtdoor dennis » di maart 09, 2010 4:54 pm

cohaba schreef:Kan Milspotters niets gaan doen met Twitter? Is volgens mij een ideaal medium voor spotters langs de baan, en niet moeilijk te realiseren.

Wat zou jij op die twitter willen zien?

Berichtdoor maverick80 » za maart 13, 2010 10:34 am
Aantal posts: 460x
Ranking: Vlieginstructeur

Het is wel mogelijk om berichten uit een forum door een bot door te schakelen naar Twitter.
Maar je zit met een max. van 140 karakters.
In de praktijk wordt dit opgelost als volgt;
"Er is een nieuwe reactie geplaatst in forum bla bla bal: http://een-link-naar-het-topic"
Maar dan moet je dus alsnog verbinding naar het forum hebben.

Dus ja het is technisch mogelijk met een bot, maar of je dan krijgt wat je wilt...

Je zou ook een botje kunnen laten draaien, en die door gebruikers laten vullen, zoals je een ticker zou vullen.
(Denk aan de balkjes met sms' bij serious request, maar dan via web laten vullen.
En dan geen export naar een ticker, maar naar de tweet-bot.

Berichtdoor dennis » za maart 13, 2010 12:36 pm

maverick80 schreef:Het is wel mogelijk om berichten uit een forum door een bot door te schakelen naar Twitter.
"Er is een nieuwe reactie geplaatst in forum bla bla bal: http://een-link-naar-het-topic"

Dus ja het is technisch mogelijk met een bot, maar of je dan krijgt wat je wilt...

Je zou ook een botje kunnen laten draaien, en die door gebruikers laten vullen, zoals je een ticker zou vullen.
(Denk aan de balkjes met sms' bij serious request, maar dan via web laten vullen.

Ik zie hier geen bijgevoegde waarde aan.

Berichtdoor maverick80 » zo maart 14, 2010 12:41 pm
Aantal posts: 460x
Ranking: Vlieginstructeur

dennis schreef:
maverick80 schreef:Het is wel mogelijk om berichten uit een forum door een bot door te schakelen naar Twitter.

Ik zie hier geen bijgevoegde waarde aan.

Ik ook niet, maar gaf alleen de technische mogelijkheid aan.

Berichtdoor henk66 » di maart 16, 2010 8:25 am
Aantal posts: 179x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen

Misschien een klein gedeelte van de site wat met een mobiel, pda, blackberry of ifone goed te openen is.
Voor in de auto of langs de baan.
Hierin kan je bv een stukje zetten welke banen waar open zijn en een shoutbox wat waar verwacht wordt.
zomaar ff een idee hoor...

Berichtdoor dennis » di maart 16, 2010 9:00 am

henk66 schreef:Misschien een klein gedeelte van de site wat met een mobiel, pda, blackberry of ifone goed te openen is.
Voor in de auto of langs de baan.
Hierin kan je bv een stukje zetten welke banen waar open zijn en een shoutbox wat waar verwacht wordt.
zomaar ff een idee hoor...

Gister geprobeerd, vanaf Windows Mobile met Opera mobile is de site gewoon goed te gebruiken :wink:

Berichtdoor jetze » za maart 20, 2010 10:20 am
Aantal posts: 90x

PB sturen

op mijn telefoon werkt de site ook prima (nokia 5800) standaard browser
de boel laad vlot of ik nou via wifi of mobiel internet connect zelfs de foto topic's zijn goed te doen

Berichtdoor GVR » ma maart 21, 2011 12:01 pm
Aantal posts: 51x
Ranking: Officier Luchtverkeersleider

PB sturen

IS er een mogelijkheid tot het beschikbaar maken van een RSS_feed van het forum? Zou kan ik via een centrale RSS reader op de hoogte blijven van de laatste updates op het forum. Scramble heeft het ook en het verhoogt de functionaliteit in zeer grote mate.

Berichtdoor dennis » ma maart 21, 2011 12:37 pm

GVR schreef:IS er een mogelijkheid tot het beschikbaar maken van een RSS_feed van het forum? Zou kan ik via een centrale RSS reader op de hoogte blijven van de laatste updates op het forum. Scramble heeft het ook en het verhoogt de functionaliteit in zeer grote mate.

rss.php

Astublieft!

Berichtdoor GVR » wo maart 23, 2011 12:06 pm
Aantal posts: 51x
Ranking: Officier Luchtverkeersleider

PB sturen

Thanx ;-)

Milspotters.nl APP?

Berichtdoor skinnybmw » vr apr 12, 2013 11:33 am
Aantal posts: 22x
Ranking: F16 Engineer

Is het misshcien een idee om een app te maken voor op je iPhone/iPad/Android etc.? Lijkt me namelijk berehandig! Lekker snel op de hoogte van alles. :WINK

Berichtdoor Tjeskow » za sep 13, 2014 8:33 am
Aantal posts: 64x
Ranking: F16 Rooky

PB sturen

Ik weet niet of dit idee eerder naarvoren is gebracht en of het technisch mogelijk is maar ik zou het leuk vinden als je posts in het forum zou kunnen "liken". Vaak kan ik bepaalde foto's en berichten erg waarderen maar heb verder niets inhoudelijks aan toe te voegen, niet anders dan dat ik het waardeer of gewoon leuk vindt.
Daarnaast is het volgens mij voor diegene die een post plaatst erg leuk dat zijn/haar moeite gewaardeerd wordt en dit ook zichtbaar is.

:ballon: Tjeerd

Foto forum

Berichtdoor Poldriver » ma sep 22, 2014 4:14 pm
Aantal posts: 123x

PB sturen

Is het misschien een idee om een aparte video rubriek aan te maken? Ik zou graag actuele foto's zien, wat de naam van de rubriek ook doet vermoeden, maar ik vind voornamelijk alleen maar filmpjes..

Niks ten nadele van de filmers hoor, maar een scheiding zou missschien een optie zijn?!

VorigeVolgende

Reactie plaatsen

Keer terug naar Technische mededelingen en hulp